/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Batteri ikon på bærbar
Fra : cumano
Vist : 1290 gange
101 point
Dato : 27-02-03 20:38

På min bærbare computer (Targa Visionary 1600) viser strømstyringsikonet i tray altid at computeren kører på vekselstrøm.. osse selvom jeg kører på batteri.
Det skete efter formatering.
Jeg kører windows XP Home.

Håber nogen kan hjælpe, da det er meget irriterende ikke at kunne se hvor meget batteri der er tilbage :)

På forhånd tak

/Cumano

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-02-03 21:32

er det ikke i kontrol panel under strømstyring du skal angive at det er en bærbar og hvilken indstilliger batteri skal angives som

Kommentar
Fra : cumano

Dato : 27-02-03 21:44

hmm.. mener du at jeg skal vælge en strømstyringsmodel?
Der har jeg ihvertfald valgt bærbar.. men det hjælper desværre ikke :(

/Cumano

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 27-02-03 22:40

på min Amilio bærbar med ME) er det > kontrolpanel> strømstying> Batterimåler> sæt flueben i brikken, og du skulle ha` et tray ikon.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : cad

Dato : 28-02-03 09:35

højreklik på skrivebordet + vælg egenskaber + vælg egenskaber for skærm + vælg strømstyring + vælg strømstyringsmodel og klik på anvend + tilret evt. andre indstillinger og klik på andvend ........... sådan ....................

Kommentar
Fra : cumano

Dato : 28-02-03 14:55

Ok.. så prøver jeg igen..
Mit problem er ikke at vælge bærbar strømstyringsmodel, eller at sætte hak i "vis altid ikon på proceslinien"
Det kan den sagtens..
Problemet er at den _altid_ viser at jeg kører på vekselstrøm.. osse selvom jeg kører på batteri..

/Cumano

Kommentar
Fra : cumano

Dato : 28-02-03 16:17

Jeg har nu prøvet at installere BatteryMon.. når jeg starter det, kommer den med en besked om at den ikke kunne finde noget battery

Nogen der ved om man kan installere driverer e.l. så computeren kan opfatte at jeg har et batteri?

/Cumano

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 28-02-03 21:28

Mit problem er ikke at vælge bærbar strømstyringsmodel, eller at sætte hak i "vis altid ikon på proceslinien"

det var jo egenligt det du spurgte om......

viser strømstyringsikonet i tray altid at computeren kører på vekselstrøm.. osse selvom jeg kører på batteri.
Det skete efter formatering.
Jeg kører windows XP Home.

Kommentar
Fra : cumano

Dato : 01-03-03 12:04

lol, jeg siger jo at jeg _har_ strømstyringsikonet i tray, men at det altid viser vekselstrøm...

Så nej.. det var ikke det jeg spurgte om...

Kommentar
Fra : cad

Dato : 02-03-03 11:51

dobbeltklik på strømstyringsikonet i tray og vælg vis status for alle batterier .....tjek Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) i Bios er enable.
opdater til nyeste version af windows hos microsoft
( var der ved installationen ikke en version af xp, der hed " installation for bærbare" ?????????) det kunne godt være sådan fejlen er opstået, hvis man bare installere en normal windowsversion) prøv evt. engang at tjekke installations-cd'en for den mulighed.
Har selv en bærbar win-xp-pro og alt virker fint .........

Kommentar
Fra : cad

Dato : 02-03-03 11:54

dobbeltklik på strømstyringsikonet i tray og vælg vis status for alle batterier .....tjek Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) i Bios er enable.
opdater til nyeste version af windows hos microsoft