/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
layers - program
Fra : NielsPT
Vist : 613 gange
40 point
Dato : 27-02-03 20:20

Hejsa..
Jeg prøver a og til at lave noget musik...

Nogen der kender et program som kan lave layers (baggrundsflydere)??
eller et program som kan genkende alle lydene fra mit MIDI-keyboard, og ikke bare den traditionelle klaver lyd?

Andet...?

Mvh. Niels

Accepteret svar
Fra : Zune76

Modtaget 40 point
Dato : 01-03-03 08:34

Hej Niels !

Du kan ikke umiddelbart bare få lydene i dit keyboard over i din pc - dem skal du enten indspille ved at få din midi out udgang på dit lydkort til at styre dit keyboard og så optage selve lyden via din audio indgang ( line ), eller ved at sample en lyd fra keyboardet, evt. med en virtuel sampler som fx. "gigasampler" og derefter afspille den via sampleren. Du kan do sagtens få dit lydkort til at afspille lydene i dit kb bare ved at bruge midi out funktionen.
M.h.t. baggrundsflydere, så er et program som "cooledit" fra firmaet "syntrillium" godt til at bygge forskellige layers i og så er det forholdsvis billigt ! Du kan også tage skridtet videre og investere i en sequencer, som fx. "cakewalk" ( den billigste ), "logic" - som er den bedste, men desværre er firmaet blevet opkøbt af mac, så version 5,5 er den sidste til PC 8( , eller "cubase fx" - der kan det samme men er umiddelbart sværere at betjene. Fælles for dem alle er at de kan stort set ALT hvad du har lyst til at lave med lyd. Har du fx. en mikrofon eller en elguitar, kan du indspille direkte i programmet og afspille direkte med effekter på ( som rumklang, distortion osv. ).
Håber at det var svar nok på dit spørgsmål !?!

Venlig hilsen

Sune !!!