/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
WMA filer fra Play TDC
Fra : hjerterum
Vist : 942 gange
100 point
Dato : 12-04-08 18:22

Jeg har lige hentet nogle musik nummer fra den nye Play fra TDC i WMA filer hvorfor kan jeg ikke lave dem om til mp3 eller bare til noget så jeg kan få dem over på min mp3 afspiller... finder der et program ........

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-08 18:29

Musikken er kun til at aflytte på din pc

Det er ikke meget værd det PLAY

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 12-04-08 18:30
Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 12-04-08 18:31

Citat
Man kan ikke brænde den hentede musik. Man kan ikke flytte musikken fra pc til mobiltelefon.

Citat
Filerne er beskyttet licenser, hvilet TDCs partner, firmaet 24/7 Entertainment, har stået for.

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=35417

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-08 18:37

PLAY er en gang reklamefis, som jeg ser det, du skal jo også ind og godkende licensen - tror det var en gang om måneden -

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 12-04-08 18:40

Ja jeg har heller ikke meget til overs overfor projektet. Synes ikke det særlig smart blandt andet på grund af alt det licens beskyttelse osv. Man har ikke mulighed for at flytte eller eksportere filerne andre steder hen og man er fuldt afhængig af TDC..

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-04-08 18:49

se her: Konvertere WMA-filer til MP3
http://mobildebat.dk/archive/index.php/t-83938.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-04-08 18:52

Citat
se her: Konvertere WMA-filer til MP3

Man kan hverken konvertere eller brænde DRM WMA filer fra TDC PLAY, man må nøjes med at høre på PC.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 12-04-08 19:25

Ja nemlig det også det de prøver at forklare i mit link.. Når man laver sådan en projekt med gratis musik så er det selvfølgelig vigtig at beskyttelsen er umulig at bryde. Det eneste man kan gøre er at streame..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-08 19:29

Nu tror jeg godt hjerterum har forstået det,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-04-08 21:01

Jeg har lige i dag fået forklaringen på at "play-filerne" ikke kan kopieres...................der følger en ekstra fil med som gør det umuligt at kopiere musikken.

Man kan på lydkortets line out måske hive det over til en alm. båndoptager eller føre det analoge signal over til en anden computers line in og på denne måde optage.

Men jeg tror det er ulovligt og kan derfor ikke anbefales.

Kommentar
Fra : loladi

Dato : 12-04-08 21:16

DU KAN MÅSKE HAVE DEN I DIN IPOD, HVIS DU HAR.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 12-04-08 23:17

Også tak til jer alle sammen...

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 12-04-08 23:26

Jeg er da begyndt at bruge play, og er godt tilfreds med det.
Licens og sådan gør mig ikke noget.

At de ikke kan flyttes til anden enhed gør mig nu ikke rigtig noget...

Så 1-0 til Tdc

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 14-04-08 03:13

Nu skal man jo ikke opfordre til ulovligheder, men da du jo har betalt for musikken, synes jeg det er for dårligt at man ikke kan få lov til at lytte til det hvor fanden man nu har lyst til. Hvis det er DRM beskyttede wmv filer, kan man bruge programmer som fair4use til at stripe filerne for DRM, of så er den potte pis ude!