/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC rebooter hele tiden
Fra : bigfool
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 12-04-08 16:01

Min genbo har en Medion PC med præinstalleret XP Home SP2. Den er pludselig begyndt at reboote sig selv, men når kun til vinduet med XP's logo og de tre blå bjælker i bunden der bevæger sig, for derefter at reboote igen og igen. Til maskinen medfulgte en recovery-CD som jeg har forsøgt at genindlæse /reparerer XP fra, men efter den første fase, hvor der indlæses en del filer hvorefter maskinen skal genstarte sig selv, går dette også fint, indtil den når til "installerer og mangler 34 minutter", så fryser skidtet og jeg kommer ikke videre. Hvis jeg derefter "dør" maskinen og starter den op igen fortsætter installationsfasen forfra, først med "mangler 39 minutter" og kører fint indtil den igen når de 34 minutter og nu kan jeg ikke komme videre (CD-rommen er helt ny og der er ingen fedtfingre eller ridser på)

Jeg har været i BIOS'en og alt bliver genkendt (harddisk, DVD-drev, ram etc. etc.)

Kan harddisken (SATA) være blevet syg (sektorfejl eller lignende) eller er der andre bud på dette?

Bigfool

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-04-08 16:19

- min brors Medion lavede samme nummer, den blev byttet til en ny...

God weekend

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-04-08 17:03

besøg af Blasterorm
http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-04-08 18:12

Måske den kører varm og lukker ned for beskyttelse. Prøv at tage siden af kabinettet og blæs den godt igennem, især bar blæseren på cpuen. Der sidder nogle køleribber som sagtens kan stope til

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 12-04-08 18:17

@Fijala

Det tror jeg ikke er problemet, da symptomerne er de samme når den startes op fra "kold".
Har i mellem også været i kontakt med www.arlet.dk som umiddlebart mener det er en hardwarefejl...?

Hører dog stadig gerne flere kommentarer fra jer, please...

Bigfool

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-04-08 18:19

Hvis ikke det er varme er der kun hardware fejl tilbage. hvad sker der hvis du starter op i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 12-04-08 18:23

@Fijala

Præcist det samme - Jeg har prøvet alle muligheder under F8

Bigfool

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-04-08 18:25

Hvor gammel er den pc. For hvis den er omfattet af garantien så ind med den igen. Det er vel til ALDI og de plejer at service med et smil

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 12-04-08 18:29

Den er desværre mellem 2½ og 3 år gammel, så det er egen pung

Økonomien er dog ikke det altafgørende i denne sammenhæng - mere det at redde data, inden evt. investering i nye ram eller harddisk

Bigfool

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-04-08 21:16

Bipper PCen når den starter? Ødelagte ram giver som regel 3 bip ved start. Hvis den ikke gør det så kan det være harddisken som er ved at stå af.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-08 12:28

Der er faktisk en del hardware der kan forårsage dettee. Prøv dig lidt frem. Start med at demontere alt hardware og også alle kabler på hardware. Start og se hvad der sker. Går det godt så montér en ting af gang og genstart hvergang. Så vil du tilsidst finde det stykke hardware der fejler.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 14-04-08 06:51

Nå, fik installeret min egen harddisk i den syge puter og kunne efterfølgende se den "syge" harddisk. Fik derefter kopieret alle datafiler over på min egen. Har nu formateret den "syge" disk og geninstalleret Windows XP - Det ser ud som om den nu kører igen og jeg mangler bare at lægge data over igen og reinstallere de øvrige programmer, der før lå på disken - Der røg den weekend, men man må jo ofre sig lidt en gang imellem

Jeg vil lige tænke over hvem der skal have point, men stor tak til alle for deres bidrag til denne tråd.

Bigfool

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 14-04-08 06:51

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-08 20:16

Åhh tak for det og godt den kom op at køre igen. Nu siger du at den weekend røg, men du har da også været igang her meget tidlig mandag morgen kan jeg da se på klokken.