/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Borreliose
Fra : ingelein
Vist : 794 gange
50 point
Dato : 12-04-08 01:07

Hej
Er der nogen herinde som har fået antibiotika i forbindelse med et formodet tægebid (borreliasmiitebærer)?

Jeg har for ca. 3 mdr. siden fået taget den sidste blodprøve, som var negativ m.h.t. borrelliose.
Lægen ordinerede alligevel en skrap penicillinkur, og mine symptomer forsvandt. Symptomerne kunne lokaliseres til stedet omkring et insektbid og der er i alt taget 2 blodprøver + 1 scanning for at udelukke andre sygdomme. Nu vender symptomerne tilbage. Symptomerne er ikke smerter, nærmest følelsesløse områder, som af og til klør. (Det er under ribbenene i venstre side).

Er der nogen, som har haft et borrelliose sygdomsforløb???

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 12-04-08 01:33

Giften / er REN GIFT - den kunne lige så godt have ramt din HJERNE.
Så du kan vel kaldes heldig.
Har selv prøvet turen, den gik hurtig VÆK, for at komme igen
og nu ''hænger'' mit ene øje_ ALA ? Mimi J
fise irriterrende når man skal skrive.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 12-04-08 07:52

Min søn har haft borelia

En morgen han vågnede, klagde han over ondt i det ene håndled, vi troede det var fordi han havde glemt at tage sit ur af, det gik over i løbet af dagen.Efter en uge var den gal igen, da var det albuen på modsatte arm, der tænkte vi heller ikke nærmere over det, vi regnede med at han havde ligget forkert, der gik det også over i løbet af dagen. Efter endnu en uge var den gal igen, endnu engang et håndled.

Så gik vi til lægen, som straks sendte os videre til hospitalet. Der blev taget mange blodprøver. Der blev det afsløret at det var borelia.

Dengang havde han mælkeallergi og kunne ikke tåle pencillinpiller (de er klistret sammen med mælk), så han skulle havde et i flydende form. Lægen regnede og regnede, gik ud og fik en anden til også at regne på det. De fandt frem til at han skulle have en liter flydende pencillin!!! Apoteket mente det måtte være en fejl da vi kom med recepten, men den var go nok.

Efter den hestekur, mærkede han aldig mere til Boreliaen.

Hans symptomer startede i marts måned, hvilket heller ikke er helt alm. da tægerne ikke er så aktive der, men de sagde at han sagtens kunne have være bidt i efteråret, af en lille bitte en, som vi forældre ikke havde bemærket.

Rigtig god bedring til dig

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-04-08 09:52

Hej fem6 og Nordsted1
Tak for svarene. Jeg har læst en masse om borelia og fem6 har ret i at det kan udvikle sig til hjernebetændelse - også år efter. Derfor fik jeg penicillin også uden at der var påvist borelia i blodprøverne. Men sygdommen kan være flere år om at udvikle sig, så derfor må jeg nok på en skrap kur igen, siden symptomerne har været borte i ca. 3 mdr. nu.
Jeg blev bidt af et eller andet på et tidspunkt, hvor jeg ikke synes det skulle kunne være et myggestik. Jeg har da altdi T-shirt på om natten og dyne i oktober måned. Men jeg havde været i haven og havde ryddet nogle buske. Derfor opstod tanken om tægebid. Jeg gik til lægen ca. 3 uger efter.
Ja, nu regner jeg med at der bliver taget nye blodprøver og at der måske venter en ny skrap kur forude.
Det er under alle omstændigheder vist noget man skal være meget opmærksom på, når man har været ude i naturen. Mine børnebørn bor tæt op af en skov - og leger tit i skoven, har også allesammen gået i en skovbørnehave. Der var tægeeftersyn rutine og der var meget ofte gevinst i jagten på de små dyr. Hvis de fjernes inden 24 timer, har de ikke nået at tømme deres tarmindhold over i "offerets" blod.
Så alle der læser med her - pas på de små bæster! Ud med dem!
Mange hilsner Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 23-04-08 22:37

Tak for svaret Nordsted1.
Tak og vov-vov + logre logre
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-08 22:42

He he, selv tak Ingelein