/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lygtevasker er gået i stykker!
Fra : jens1238
Vist : 661 gange
50 point
Dato : 11-04-08 17:22

Hej,

I dag er min lygtevasker til bilen gået i stykker. Det er pænt irriterende, når den sidder hen over lygten.
Er der ikke en måde hvor på jeg manuelt kan stille den tilbage til den normale position? Har ledt efter eventuelle skruer jeg kan løse, men det lykkes ikke.

Der er tale om en Nissan Primera P10.

PFT

Jens

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-04-08 18:10

Hvis det er små viskerblade, vipper man et lille dæksel op, over grundleddet.
Altså det der på billedet vender nedad, består af bl.a. et stykke blik som skjuler møtrikken.
http://www.maritim.no/images/productsbig/1310_auto.jpg
Så stik en fladskruetrækker få mm ind under, i den fri ende (Enden væk fra bladet) og ryk opad.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-04-08 13:24

På lige fod med alt andet mekanik, skal sådanne lygte viske-vaskere også vedligeholdes. De holder ikke evigt, når man lader stå til. - Det kan sagtens være årsagen til de ikke virker mere.
Men check om der kommer strøm ud til dem! - Gør der det og de ikke reagere kan det være ankerne i motorerne der er overbelastet og brændt af.

Kommentar
Fra : jens1238

Dato : 13-04-08 11:11

Jeg sætte tænding på bilen, og vupti, så kørte den på plads :D

mærkeligt !!!?