/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
garn rester
Fra : jettemichael
Vist : 1079 gange
100 point
Dato : 11-04-08 13:29

for noget tid siden havde jeg skrevet at jeg havde nogel garn rester en dame skrev at dem ville hun gerne have jeg mistet så min far så det tog lidt tid at få afsted nu sendte jeg det så i onsdags og nu er vedkommen syr over pisen for tragt af garnet 246 kr ja det er mange penge postvæsnet skal kun have 70 kr men hun ville give 200kr for garnet og sendt posthuset 70 kr det er 270 kr jeeg skal ikke have 200kr af hende så nu kan jeg ikke rigtigt se problemet jeg gjore det i en god mening lavede måske en fejl med fragten men beløbet var jo blevet det samme hvis jeg hacde forlangt 200 kr så er garnet for billigt det jeg har sendt ja osv er lidt ked af at man vil hjælpe og så for man bare en spand koldt vand i hovedet så jeg er blevet kloger mvh jette

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-08 13:34

Ja det viser jo klart at man ikke skal tage alt for givet her i livet Du kan jo ikke gøre så meget ved det Hun må jo blive god igen hende du sendte til Hav en god dag det fortjæner du

Mvh SunoFisken

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-08 13:38

Der er desværre hold i ordsproget

Af skade bliver man klog men sjældent rig.

Hvor er det trist at det endte sådan, op med humøret

Der må også have været meget garn siden portoen kunne blive så meget, så alt i alt har det været billigt for modtageren, da garn i sig selv er dyrt

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 11-04-08 17:10

der var en flytte kasse med meget garn men åbenbart ikke nok så er sidste gang jeg hjælper folk skulle jo nok have valgt postvæsnet men det troede jeg var dyre tak for svaret nordsted

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 11-04-08 18:39

Utak er Verdens løn.....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 11-04-08 18:54

Hvis du altid skriver som du gør her, så forstår jeg at der kan opstå misforståelser.
Tror du ikke det er hvad der er sket?
Har du tilbudt hende garnet gratis?
Fragtpris afhænger af hvordan det er pakket ind. Havde du fx lagt det i en indkøbspose og suget luften ud med en støvsuger, ja så var prisen nok en helt anden.
Jeg synes bestemt du skal fortsætte med at gøre noget godt for andre - det får man det dejligt af selv, men sørg for at få kommuikationen helt i orden først.

Godkendelse af svar
Fra : jettemichael

Dato : 11-04-08 22:31

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 11-04-08 22:34

jmfruane hvad mener du med at hvis jeg alti skriver som jeg gør her jeg er ikke så god til at skrive på en computer:

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-04-08 23:29

jettemichael - et forslag til en anden gang:

Du kunne f.eks. undgå misforståelser (som sker MEGET nemt i det skrevne medie) ved at ridse op, hvordan du forstår jeres aftale er.

F.eks. i dette tilfælde:

"Kort og godt: Vores aftale er flg.: Jeg sender dig gratis garn, mod at du betaler fragten."

I kunne så blive enige om, hver især at finde en fornuftig fragtmåde/pris.

Eller

Fragten finder du prisen på inden du sender garnet, så er der ingen overraskelser.

Håber, at der er en fornuftig sammenhæng i mit indlæg

Men tak for poængerne, jettemichael - håber, at I kommer overens.

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 12-04-08 11:19

til cammilasmoster alt det der havde vi nu aftalt nen jeg tror hun blev skuffet over at der kun var en flyttekasse med garn rester men som sagt gjore jeg det af venlighed da jeg viste at jeg aldrig selv fik det brugt så kunne andre jo få glæde af det mvh jette

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-04-08 14:37

Ja, det var ærgerligt, jettemichael.