/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Jomfru Kraft Papir - HVOR?
Fra : pudi
Vist : 828 gange
40 point
Dato : 11-04-08 11:53

Jeg har søgt og søgt og har været inde i diverse papirhandlere og engros firmaer, men ingen har det.

Jeg leder efter kraft papir i tykkelsen 115 GSM - og så skal det ikke være genbrugs slagsen (altså afdæknings pap) da jomfru kraft er meget stærkere kvalitet.

Alle de steder jeg har set har kun 50-60 GSM og man kan endda købe det i supermarkede som brunt gavepapir, men ingen har det i den tykke udgave.

Hjælp!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 12:51

Find producenten

Kommentar
Fra : pudi

Dato : 11-04-08 13:05

Kunne du forklare lidt mere præcist?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 13:21

Kan det præciceres?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 11-04-08 13:57

Prøv at spørge dit posthus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-08 14:16
Kommentar
Fra : pudi

Dato : 11-04-08 15:15

Teil > du siger find producenten, men hvor kunne jeg finde en producent der laver kraftpapir?

Sunowich > har smækket dem en e-mail, men jeg forventer nok ikke at de kan skaffe det da de ikke har det i webshoppen (sådan plejer det at være)

Synes det er underligt det er så forbandet svært at finde i DK når det ikke er 50-60 GSM, skal det være USA er det intet problem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 15:22

Citat
men hvor kunne jeg finde en producent der laver kraftpapir?

En simpel opgave.

Kommentar
Fra : pudi

Dato : 11-04-08 15:52

Okay... kunne du præcisere (og jo denne gang kan det godt præciseres)

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 11-04-08 16:59

Hej.
Det er muligt at de her har noget.
http://www.schmedespapir.dk/produkter.html

Jes

Kommentar
Fra : achton

Dato : 11-04-08 17:05

Jeg tror det menes, hvis du finder en producent, kan han fortælle hvor du
køber varen.
Brug google

Kommentar
Fra : pudi

Dato : 11-04-08 17:37

pabloj de sælger desværre ikke til private :(

achton, har prøvet diverse men har endnu ikke fået svar, og har lige spurgt en for lidt siden, så vil se om der kommer svar.

(PS. 115 GSM skrives også 115 g eller 115 g/m2)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 17:50

Mener du 115 gr/m2 er kraftig papir.
Almindelig kopipapir er jo 80 gr/m2 til sammenligning.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 11-04-08 18:57

hvad med afdækningspap hos en malerforretning eller et byggemarked?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-04-08 21:20

Hej med dig.
Må jeg spørge hvad du skal bruge det til ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-04-08 21:27

Citat
Mener du 115 gr/m2 er kraftig papir

Hej teil.
Jeg tror godt jeg ved hvad han skal bruge det til !!!
Der var en nyoprettet profil som søgte på nogle ingredienser til "drivhusgødning" i går og det lød temmeligt mystisk. Så lad være med at finde frem til det !!!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 21:45

Citat
"drivhusgødning"

Den drivhusgødning er bomber og granater.
Jo jeg læste deres "interesse" for planter og tænkte mit.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-04-08 21:57

Hej teil.
Ja og jeg har lige læst om det papir. Det er den slags der også bruges til bomber

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 22:45

Sender et link til PET

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 22:47

Men lad dem lege og miste en hånd.

Kommentar
Fra : pudi

Dato : 12-04-08 00:00

hejsa, jeg arbejder med alu/rustfrie stål cylindre som jeg bearbejder på min onkels drejebænk og han anbefalede at fik fragtet dornene med den virgin kraftpapir i den tykkelse da alu'en ellers kan tage skade (det er en blød alloy). Om det netop skal være jomfru kraft er jeg ikke 100 på, men jeg plejer som regel at søge efter det rigtige før alternativer.

Kommentar
Fra : pudi

Dato : 12-04-08 00:04

p.s forstår ikke helt hvad drivhusgødning har med kraft papir at gøre, i skal da være velkommen til at lede efter hvad jeg har søgt på.

Kommentar
Fra : pudi

Dato : 12-04-08 00:05

(nærlæste nevermind)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-04-08 08:06

fjerner flueben

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 40 point
Dato : 12-04-08 22:15

Duppeplastic er ellers meget godt til alluminium uden at skade

Kommentar
Fra : pudi

Dato : 13-04-08 01:20

Okay det prøver jeg så istedet (det er det der bobleplast, ikke?). Prøvede engang med avispapir, og der kom en stor fed ridse ned af siden på et nylig drejet stykke aluminium