/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
mine guppyer dør!!!
Fra : mathiassen1990
Vist : 845 gange
20 point
Dato : 11-04-08 11:21

hej mine guppyer svømmer og har det fint i løbet af dagen men når jeg slukker lyset om natten svømmer mange af dem hårdt in i glasset ligesom de går i panik. og dagen efter ligger der en død guppy i overfladen med finder og hale bidt af..

kan man forresten have tiger barber sammen med guppyer???

på forhånd tak..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-08 13:27

Hvis der er noget der er bidt af guppien har du jo næsten selv svaret.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-04-08 14:57

Tigerbarber er meget livlige og agressive fisk, så de dur ikke med ret meget andet end sig selv.....og slet ikke guppier.

Så hvis du har dem gående sammen nu, har du sikekrt forklaringen på problemerne med guppierne

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 11-04-08 18:31

nu er det vel ikke sådan at du også slukker for pumpen samtidig med lyset
så vil det være det rene gift den pumper ud , når den startes igen næste dag

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 11-04-08 20:09

De fleste barber egner sig ikke sammen med selskabsfisk - de er for aggresive og livlige ..

Kommentar
Fra : mathiassen1990

Dato : 12-04-08 16:12

tak for hjælpen har fjernet dem.. nu er der ingen problemer

har købt rød neon, blå guramier, perle guramier, dværg guramier, guld guramier, og en kampfisk og de trives fint nu

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-08 22:15

Kampfisk kan også give problemer

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 12-04-08 22:33

Ja, som Sunowich skriver, kan kampfisken godt se en potentiel konkurrent i dine guppy hanner - især hvis de har store haler- noget andet er, at store gurami'er sammen med små gurami'er og kampfisk ikke er den bedste sammensætning ..

Kommentar
Fra : mathiassen1990

Dato : 14-04-08 22:47

nå men de er helt rolige over for hinanden...

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 15-04-08 06:47

Bare du er opmærksom på, at de store blå- /guld- (den samme fisk i øvrigt - guld er kulturvariant af blå ;) ) og perlegurami'er ikke tryner de små ..

Hvor stor akvarie har du dem i? :)