/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
usb stået af.
Fra : ladegard
Vist : 570 gange
50 point
Dato : 10-04-08 19:45

Hvad gør man hvis usb er stået af, dvs man kan ikke få eksternt drev eller fx et sd-card frem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 19:56

Reparerer det......

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 10-04-08 20:06

Jeg tror ikke det er usb stikket der er defekt, men snarere pcen der ikke kan finde det, og er der så noget at gøre udover at geninstallere xp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-08 20:08

Hvis det er en stationær comp. så kan man købe et USB kort til at sætte i. Ca. 100 kr.
Hvis det er en bærbar - kan du muligvis købe en converter USB / Firewire for det syntes jeg at have set et sted.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 20:28

I det lange løb er det IKKE til at undvære USBstik DER VIRKER.....

ALT idag er efterhånden med USB....

Så lav det ordentligt fra starten....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-08 20:29

Husk lige at tilslutte drev / kortlæser efter at comp. er startet op. Og ikke bare hive stikket ud mens den kører.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 20:34

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-08 20:37

Har du prøvet at se i Enhedshåndtering om der er gule udråbstegn?

Du kan os prøve at slette USB fra Enhedshåndtering og så genstarte, så skulle den gerne finde dem igen.

Enhedshåndtering:
Start>Kør skriv devmgmt.msc

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-08 00:47

Eyvind du vrøvler vist lidt jeg tror du mener mens der er slukket ?? Ja jeg tænkte det samme som klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-08 08:30

start komp.
sæt USB-stikket ind
I win 2000 / XP / Vista finder den sig selv
TAG IKKE stikket mens comp. kører.........med mindre den først er afmeldt på den grønne pil nede ved uret.......eller vent til comp. er slukket.
Sådan er det bedst

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 11-04-08 09:15

Eyvind, det er lige præcis sådan jeg altid gør og har gjort

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-08 16:50

OK - men ting kan altså gå i stykker.
Driveren kan "tabes" eller skubbes væk når et program installeres.
USB driveren ligger på den CD som hører til comp. Motherboard / utility
Men Win 2000 / XP /Vista har selv en USB driver med.
Dog bør bundkortets driver altid installeres, da den er baggrund for at resten bliver ok.