/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Startmenu i VISTA
Fra : refi
Vist : 1012 gange
100 point
Dato : 10-04-08 18:35

Nogen der kender gåden/løsningen på at ændre startmenu-katagorierne i Vista....

I xp var det blot at højreklikke på et menupunkt og der oprette ny mappe - den går tilsyneladende ikke i Vista....

Formålet er selvfølgelig at få inddelt mine programmer i menupunkter

Billedprogrammer
Officeprogrammer
Tools

osv....

I øjeblikket laver den et NYT menupunkt for HVERT ENESTE program der bliver installeret...

Det bliver til mange efterhånden

Ved godt jeg kan bruge "klassisk visning" men det var ikke lige meningen....

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 10-04-08 19:05

gå ind i kør og skrive msconfig og under start kan du ændre det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 19:10

HVAD kan jeg ændre HVOR.....

Den har da ikke noget med det at gøre - eller hvad....

Kommentar
Fra : Walid9955

Dato : 10-04-08 19:13

jo vis du vil bestemme hvad der ska start !!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-08 19:15
Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 19:25

Se du er inde på det rigtige "klaudi".......

Men der er ikke rigtig noget i den opskrift der snakker om NYE menupunkter.....

Kun om at fjerne - og det skal det jo ikke - blot flyttes til et nyt menupunkt...... (som OGSÅ skal oprettes)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-08 19:36

Hva' så med dette?

http://www.vistax64.com/vista-general/45233-adding-expanding-folders-windows-vista-start-menu.html#post215567

Det godt nok tricky det der Vista no'et

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 19:49

Ja - den mulighed har jeg "leget" lidt med.....

Korrekt at hvis man opretter mapperne i stifinder, vises de i startmenu - og så kan man tildels flytte en del af programmerne, men stadig ikke alle.....

F. eks en mappe som SPIL - der kan ikke tilføjes elementer - den opretter selv en anden der hedder GAMES hvis man forsøger

Fandt dog dette - der ser "spændende ud http://www.vistastartmenu.com/index.html

PS - virker også i XP.....

Så det skal da lige afprøves.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-08 20:19

Slå over til klassisk visning - så kan du lave mapper.
eller bare lave en mappe på skrivebordet og højretrække den ind i programmer /startmenu via startknappen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 20:25

Citat
Ved godt jeg kan bruge "klassisk visning" men det var ikke lige meningen....

Problemet er at det kun "tildels" virker når jeg slår tilbage.....

Jeg VIL IKKE have den klassiske

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-08 20:47

eller bare lave en mappe på skrivebordet og højretrække den ind i programmer /startmenu via startknappen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-08 20:55

slå over til klassisk
lavet en ny mappe på skrive bordet
højretrukket den over i programmer > flyt
skiftet til Vistavisning
vupti - den ligger lige under Nero mappen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 21:04

Næh....

Den lægger sig som undermappe til en af de andre.....

I Vistamenuen er der IKKE nogen der hedder programmer - den knap lukker ALT OP - og så er man ligesom tilbage igen hvor det startede....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-08 22:46

Du læser kun det halve og prøver ikke det hele.....................jeg har lige prøvet det - så jeg ved at det virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 22:58

Nej - jeg "læser" skam det hele og forstår godt hvad du mener....

Slår jeg over i klassisk kan jeg lave mapper - men det er ikke alle der bagefter kan bruges - bl.a. som jeg siger med spil - den ændrer navn af sig selv når jeg går tilbage til normal vistavisning....

Meningen skulle jo gerne være at du som i XP kan "flytte" rundt på ALLE programmer/genveje....

Det program jeg har fundet (højere oppe) kan gøre det - men den minder stadig for meget om den "klassiske" i Vista....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-08 23:32

OK

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 11-04-08 13:27
Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 11-04-08 17:18

I stedet for at sidde og klikke sig til en musearm for at finde genveje m.m. skal du jo vænne dig til at bruge det super hurtige søgefelt. Bare skriv navnet og vupti så er den der og du starter det derfra. Jeg har efteerhånden vænnet mig til at bruge søgefeltet og alt går lyn hurtigt. Det er klart at vi har jo i en halv menneske alder siddet og kørt ind og ud af sindrige veje for at monne ind til programmer og filer. Se bare hvad vi skriver til folk her på Kandu når vi guider dem ind i en fjernt liggende menu for at ændre eller tjekke en indstilling. Hvis man ved hvad man vil er det hurtigst at bruge søgefeltet.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 30-04-08 08:10

Tak for svaret Fijala.

Det blev den bedste løsning selvom det ikke helt løste det jeg gerne ville....

Men korrekt det er nemt....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-04-08 20:33

Løsning eller ej men du må da indrømme at der er noget Bill har lavet der er smart.