/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Bredbånd
Fra : granner01
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 10-04-08 01:41

Min søn skal flytte til lejlighed i Rødovre og der skal han have opkobling til internettet.

Der er ikke beboerbredbånd, så han skal selv finde en udbyder. Han har ikke fastnettelefon, så en flatrate er udelukket.

Er der en her på Kandu som kan hjælpe ham med at finde en internetforbindelse på ca. 2/2 mb.

Vil også meget gerne høre om jeres erfaringer med internetudbydere.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-08 02:23

Hvis jeg ikke var fastboende og frit kunne vælge, så ville jeg vælge mobil bredbånd, jeg er temmelig sikker på at det er fremtiden, og at det bliver endnu hurtigere og billigere end det er nu, ingen installation kun en lille modem i en usb stik, online uanset hvor den unge mand flytter hen, alle telefon selskaber kan efterhånden tilbyde den løsning:
http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/
http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/internet/mobilt_bredbaand/
http://telia.dk/privat/produkter/mobil/mobildata/
http://erhverv.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_e_mob_mb_mb
hvis det ikke er noget, så vil jeg ikke blande mig, jeg bor så langt ude at kun TDC og Cybercity vil levere bredbånd til mig, jeg er rimelig tilfreds med TDC men lidt over ikke at måtte bruge den nye PLAY

Kommentar
Fra : zith

Dato : 10-04-08 08:04

jeg ville sige det kom an på hvilke pc'er han havde for det nye mobil net er først lige kommet ud og har hørt at ved telia er deres dækning ikke så god som de siger.

men hvis han f.eks. har en stationær og overvejer at købe en bærbar også så ville jeg lave en basis linje fra tdc og kun få internet og ikke noget fastnet og så købe en trådløs router i en butik og ikke betale leje eller købe en ved tdc.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-08 08:14

Som o.v.n. skriver - der er kun 1 løsning....

Mobilt bredbånd....

Alle andre løsninger giver en merudgift du ALDRIG får hjem igen og bliver derved ikke billigere....

De mobile virker 100% i storbyerne og 90% alle andre steder - og det bliver bedre og bedre dag for dag.....

Prisen er den samme hos alle udbyderne 299.-

Der kan dog være lidt forskel i deres dækningsgrad....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-04-08 08:17

Jeg ville gøre som Zith siger

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-04-08 08:19

Mobilt bredbånd får du bare aldrig til at levere 2 mbit hver vej (ikke som det er nu i hvert fald)

Upload hastigheden er også på højst 384 kbit

Så indtil videre er det altså mere stabilt at anskaffe en traditionel forbindelse, CC kan levere uden videre (forudsat der er kobber på adressen) hos TDC kræver det et abonnement på en bærelinie for at kunne få bredbånd (bærelinien koster 40 kroner pr. måned)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-04-08 10:51

Jeg tror ikke der er kobber til boligen og min søns PC er en SATA og under 1 år gammel.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-04-08 10:58

Om der er mulighed for at oprette CC er nemt at undersøge, ring til kundeservice, de kan se det med det samme

Kommentar
Fra : zith

Dato : 10-04-08 11:06

Hvis jeg var dig eller din søn er det jo så ville jeg ringe til både tdc telia og alle de andre der nu er noget værd og spørge hvad det vil koste og skrive det op og sammenligne det med hinanden og så bagefter tag stilling til service for det er også en meget vigtig ting.

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 10-04-08 21:57

Tak for svaret o.v.n..
Og tak for oplysningen om mobil net. Det var nyt for mig, men efter at have snakket med min søn er han nok kommet til den konklution, at det er mobilnet han skal have. I morgen undersøger han mulighederne.

Og tak til jer andre for jeres seriøse og hjælpsomme svar.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-08 04:26

Selv tak, jeg tror på at det trådløse internet er fremtiden, når det bliver udviklet, kommer der hastigheder som slet ikke kan lade sig gøre med fastnet, det er ret nyt endnu det trådløse net, men vent og se, prisen falder og hastigheden stiger

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-04-08 08:33

Husk lige at skelne mellem trådløs net og mobil net