/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Nikon d80
Fra : sansemotorik
Vist : 814 gange
100 point
Dato : 09-04-08 23:48

Jeg er blevet anbefalet at købe kamera fra Nicon D80 til proff brug. Er der mon nogen, som har erfaring med det eller har et bedre foreslag?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-08 00:11

Nu vil jeg umiddelbart mene, at et D80 befinder sig et par klasser under hvad der kan betegnes som et prof-kamera...desuden er det jo allerede en forældet model

men læs mere om det her

Citat
D80 plasserer seg i et segment av markedet som i første rekke tiltrekkes av entusiaster med utvidet krav til ytelser og bildekvalitet, personer som har fotografering som hobby og i visse tilfeller, som lidenskap

http://www.digit.no/wip4/nikon_d80/tt.epl?id=101947

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-08 00:41

Nu skriver du intet om hvad det skal bruges til, men en proff. fotograf ville vide at gå mindst efter et af disse
http://nikon.dk/product/da_DK/products/broad/1435/overview.html
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_5D/index.asp

og helst noget i denne klasse

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS-1Ds_Mark_III/index.asp

Men som sagt - alt afhænger hvad det skal bruges til.

Men som Dova skriver Nikon D80 er ikke for proff. fotografer. Det er et glimrende amatørapparat.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 10-04-08 21:51

Jeg anbefaler (atter) Panasonic Lumix FZ50

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 11-04-08 16:35

Hej sansemotorik

Jeg vil går efter en Nikon D3 (til proff brug).

Ps. Min mand har sådan en! Den er super god!!!

-croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 11-04-08 16:40
Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 12-04-08 09:43

Efter et par år med en Canon G5 købte jeg for ca. et år siden en NIKON D200 m. optik 18 - 200 mm. Jeg har været fantastisk glad for kameraet, hvis kvalitet og funktionalitet i de allerfleste tilfælde opfylder mine behov.
Nu er NIKON imidlertid kommet på banen med en opfølger (D-300), som på væsentlige punkter er bedre end D-200. Mit råd til dig er derfor: invester i en D-300, med mindre du er prof. og skal tage flere hundrede billeder om dagen. Så må valget nok falde på D-3.
Og lige en slutbemærkning. Det er ikke et kamera, du putter i brystlommen. Det er en tung sag at gå rundt med om halsen en hel dag i sydens sol.

Ehawk

Godkendelse af svar
Fra : sansemotorik

Dato : 27-04-08 21:00

Tak for svaret!

Det er en jungle at finde rundt i. Hver sin fotograf hver sin farvorit.

Er du selv fotograf?