/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min computer går pludselig i stå.
Fra : alion
Vist : 614 gange
200 point
Dato : 02-10-01 03:48

HJÆLP

Jeg har et kæmpe problem. Alt i mens jeg sidder og spiller på min computer, som er en AMD 900 Mh t-bird, fryser mit skærmbillede. Det eneste som jeg kan gøre er at trukke på Reset. Jeg har fået noget software som undersøger min computer. Den siger at min blæserhastighed er kritisk. Derfor prøvede jeg at skifte min CPU køler, men uden resultat. Derefter prøvede jeg at skifte min strømforsyning til en 300 w. Også uden resultat.
Er der nogen som kan hjælpe??

Hilsen
Alion

Kommentar
Fra : snoop

Dato : 02-10-01 09:02

Du skriver ikke om det er alle spil eller om det kun er et spil der får den til at gå ned..
Prøv at opdaterer drivere til grafikkort og lydkort.
Hvilket styrer system bruger du ??

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 02-10-01 13:04

Det ville være rart at vide i hvilken sammenhæng problemmet var dukket op første gang.
Og som snoop siger hvilket OS bruger du og er det i samme situation det sker altid.
Og har du lavet noget ved maskinen f. eks. overclocket den.

Hilsen
Deurell

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-01 18:23

"alion" <alion.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:bZ8u7.471$uQ.61059@news010.worldonline.dk...
> HJÆLP
>
> Jeg har et kæmpe problem. Alt i mens jeg sidder og spiller på min
> computer, som er en AMD 900 Mh t-bird, fryser mit skærmbillede. Det
> eneste som jeg kan gøre er at trukke på Reset. Jeg har fået noget
> software som undersøger min computer. Den siger at min blæserhastighed
> er kritisk. Derfor prøvede jeg at skifte min CPU køler, men uden
> resultat. Derefter prøvede jeg at skifte min strømforsyning til en 300
> w. Også uden resultat.
> Er der nogen som kan hjælpe??
******************

Gør den det også på WWW ????
Det er nok en driver-ting eller måske en ældre BIOS version.

Kommentar
Fra : dusty

Dato : 02-10-01 20:39

Hejsa ...

Kører du med en overclocket cpu ?? så er det sikkert derfor , hvis ikke : så prøv Sandra fra Si-soft til at checke dit system efter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-01 20:56

"alion" <alion.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:bZ8u7.471$uQ.61059@news010.worldonline.dk...
> HJÆLP
>
> Jeg har et kæmpe problem. Alt i mens jeg sidder og spiller på
min
> computer, som er en AMD 900 Mh t-bird, fryser mit skærmbillede.
Det
> eneste som jeg kan gøre er at trukke på Reset. Jeg har fået
noget
> software som undersøger min computer. Den siger at min
blæserhastighed
> er kritisk. Derfor prøvede jeg at skifte min CPU køler, men
uden
> resultat. Derefter prøvede jeg at skifte min strømforsyning til
en 300
> w. Også uden resultat.
> Er der nogen som kan hjælpe??
>
> Hilsen
> Alion
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Det kan være driveren til dit grafikkort. Hvilket Windows og
grafikkort har du ?

--
Med venlig hilsen
Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk

Kommentar
Fra : alion

Dato : 02-10-01 23:30

Hejsa

Jeg køre med win98 2. udgave, og har gjort lige så længe jeg har haft min maskine. Problemet opstod først efter ca. 4 måneder. I starten var der overhovedet ingen problemer, men så flyttede jeg og problemerne opstod. Når jeg fx sidder og spiller diablo 2 kan problemet opstå efter kun 10 min, men det kan også være efter flere timer. Det er meget forskelligt. Når min søster spiller The Sims sker det meget ofte. Hvis jeg vidste at computeren ville fryse efter 1 time kunne jeg bare huske at gemme, men det ved jeg ikke.
Der er nogen som spørger om jeg har overclocket min cpu . Det har jeg ikke.
Mit grafik kort er et Gforce 2 mx 32mb ram. Jeg køre med samme driver som jeg hele tiden har gjort.
Mit lydkort er et soundblaster live som jeg heller ikke har skiftet driver til.

En sidte ting. Computeren som har problemet er ikke koblet til internet, så hvis nogen kan fortælle mig hvor jeg kan downloade en pcpitstob.

Hilsen
Alion

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-10-01 10:57

Hej Alion
Jeg har haft de samme proplemer som dig,jeg har det samme grafikkort som dig,jeg fandt ud af at det var den driver version af mit grafikkort der var noget galt med,den gik simpelhen hen og ændrede på mine systemfiler,jeg prøvede med flere versioner af driver til grafikortet men mange af dem have de samme proplemer,nu har jeg lige hentet den sidste nye driver på nvidia hjemmeside version 2181 og den virker bare.før du køre den ind vil jeg anbefale at du slettet den gamle først. ligeledes skal du køre din bundkort med dine via driver ind igen samt din windows udgave så vil jeg næsten garantere at du får en proplemfri maskine.min maskine kører bare som en drøm nu,den har aldrig kørt så godt.håber også at det vil lykkes for dig
MVH Brian

Kommentar
Fra : Offliner

Dato : 21-10-01 18:55

Ved godt det er en kedelig løsning - men nogen gange er det en god hjælp mod de fleste "computer-sygdomme"...

Geninstaller Windows 98...

Accepteret svar
Fra : BASSES

Modtaget 200 point
Dato : 25-10-01 00:55

Hmmm
Hvad mener du med "downloade en pcpitstob." ???
Prøv at installere den sidste nye Directx på: http://hotfiles.zdnet.com/cgi-bin/texis/swlib/hotfiles/search.html
Opdater dit Grafikkort samt dit Lydkort.
Der kan være sket det, at du har installeret noget på Maskinen som kan ha`"ødelagt" visse Driverfiler.
Du kan hvis dette ikke virker prøve at Geninstallere WIN98. Du behøver jo ikke at formatere dit C:/ drev. Bare kør WIN98 ind,----Husk at svare NEJ,-til at gemme eksisterende systemfiler når du bliver spurgt.
Mvh
Basses

Kommentar
Fra : laasby

Dato : 01-12-01 14:56

Jeg vil også mene at du bør opdatere dine grafikkortsdrivere. Du kan finde dem på fabrikantens hjemmeside.
Hvis dette ikke hjælpe vil jeg foreslå dig at skifte RAM'en i din PC.
RAM er idag ikke det dyreste og viser det sig at det ikke er problemet er det altid rart med mere RAM (hvilket typisk får PC'en til at køre hurtigere).

Husk at når du piller i PC'en skal du passe på statisk elektrisitet. Statisk el kan smadre chipsene på printet. Det kan faktisk godt være at i bund og grund er der problemet er opstået, idet statisk el kan smadre noget halvt så fejlen opstår senere. I praksis betyder det at du HELE tiden skal holde den ene hånd på kabinettet og arbejde med een hånd (nemlig den frie hånd). Desuden skal du lægge de elektroniske komponenter I en anti-statisk pose og ikke på f.eks. bordet - læg mærke til at jeg skrev I posen og ikke på.
Ud fra ovenstående kan det principielt ske at være en af alle delene i PC'en som er i stykker - da virker een enhed ikke virker hele din PC ikke ordentligt. Hvis du stadig ikke kan finde fejlen vil jeg foreslå dig at gå en EDB fagmand og betale dig fra reparationen - få evt. en fast pris på reparationen inden de går i gang.

Held og lykke med fejlfindingen.

Kommentar
Fra : cumano

Dato : 28-01-02 21:50

Jeg har selv haft problemer med at computeren fryser.
Det begyndte efter jeg havde installeret mine chipset drivere, sååå.......

Det er ikke smart, åbenbart.