/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ingen lyd /:
Fra : mbc208
Vist : 518 gange
40 point
Dato : 09-04-08 19:30

hej der komemr ingen lyd ud af mine højtalere /: ::
alså hvis jeg er på youtube så kan jeg godt se musikvidioen men der kommer bare ingen lyd./:
kan jeg mangle noget fx jave og alt det der :D?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-08 19:35

Kan du afspille CD
Er det indbygget lydkort

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 09-04-08 19:36

nej kan slet ikke afspille noget..
og nej det er der vist ikke.
har ikke lige så meget forstand på pc.
men tror jeg mangler en program for det virker(:

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-04-08 19:41

Der er ikke installeret en driver til lydkortet.

Hvilket styresystem bruger du

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 09-04-08 19:43

uh..
aner jeg virkelig ikke.
hvad er et styresystem(:?
eller hvor kan man donwloade det henne (:?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-04-08 19:45

Start - Højreklik Denne Computer - Egenskaber - Hardware - Enhedshåndtering. Hvis der er nogle gule soørgsmålstegn mangler der en driver. Dobbeltklik enheden og gå i faneblasd Driver - Opdater driver sæt hak i automatisk og lad den gå på internettet og hente en driver.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-04-08 19:47

Styresystem er den type Windows du bruger. Om det er XP eller Vista eller hvad det nu er.

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 09-04-08 19:59

nåe .
det er windows xp profsional :d

det virker stadig ikke..
selvom jeg har gået ind og apdatere den. har også haft genstartet computeren

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-04-08 20:02

Inde i kontrolpanel skal du under Lyd og Lydenheder, tjekke om lyden er skruet helt ned eller slået fra.
Og tjek om lydenheden der er valgt er den samme som det lykort du har installeret i Enhedshåndtering

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 09-04-08 20:03

okay..
der står der igen lydenhed er ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-04-08 20:19

Enten så har du ingen lydkort eller også er der så stadig ikke installeret en driver.

Har du ikke en cd der fulgte med da du fik pcen. Der er driveren på

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-04-08 20:21

Men hvis du kigger under Lyd og Lydenheder og vælger faneblad Hardware, er der så ikke vist et lydkort der

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-08 20:23

Hvornår havde du lyd på den højtaler

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-04-08 20:27

Tja højtalerne er vel tilsluttet i et eller andet eller er der jo ingen lyd.

Hvis du har haft lyd i højtalerne kan du jo også prøve systemgendannelse tilbage til hvornår det virkede.

Start - Alle programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - Systemgendannelse

Bare følg anvisningerne og vælg en dato fra dengang hvor det virkede