/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Befordringsgodtgørelse
Fra : kasle-kasle
Vist : 543 gange
20 point
Dato : 09-04-08 14:36

Vores søn studerer i ålborg og har fået sommerferiejob 300 km fra ålborg. han vil ikke køre frem og tilbage hver dag, men bor i stedet hos os(hans forældre) mod betaling for kost og logi som bor ca. 25 km fra arbejdsstedet. hvad kan han trække fra i befordringsgodtgørelse. Der er tale om fuldtidsjob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-08 14:53

30 km. pr dag....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-08 14:54

Citat
og har fået sommerferiejob 300 km fra ålborg

Er det på Bornholm

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 09-04-08 15:18

Når det er et alm. job kan han trække antal km fra -20. De første 20km kan han ikke trække fra.

Så længe han har ændret folkeregister adr. til jeres adr. og kører derfra til arbejdet, kan han trække kørsel fra lige som alle andre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 16:04

Du vrøvler Refi - Læs Thulins indlæg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-08 16:18

Er 50-20 da ikke 30

Jeg må da vist i skole igen.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 16:50

LOOL du har ret din nød, men skriv sgu da så man kan forstå det. Pladderballeborger

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 16:52

Jeg ville beholde min adresse med de 300 km. til job og så tage det gode fradrag. Derefter ville jeg lejlighedsvis dukke op hos mor og få frikadeller og lign.... ikke overdrevent, bare sådan 3-4-5 gange om ugen. Mad skal man jo ha

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 09-04-08 17:12

Hmmm.... I er vist alle ude på et skråplan.....

Befordring kan fratrække mellem arbejdested og sædvanlig bopæl. I dette tilfælde vil sædvanlig bopæl nok være i Aalborg. Men, men, skattelovgivningen foreskriver at hvis strækningen er ualmindelig lang skal man kunne sandsynliggøre at man rent faktisk har kørt de 600 km. hver dag. Det skal kunne dokumenteres ved kvitteringer, bro/færge billetter mv. Og kan vi som skattemyndighed se, at forældre bor 30 km. fra arbejdsstedet, bliver det MEGET svært at overbevise os om at han ikke har boet hos forældrene.

Derfor skal befordringsfradrag beregnes ud fra afstanden mellem arbejdssted og forældre. Desuden er det ikke 20 km. pr. dag der ikke giver fradrag med 24!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 17:50

UPS.... Øhhh det var bare for sjov

Kommentar
Fra : kasle-kasle

Dato : 09-04-08 19:19

Mange tak for alle kommentarer. Især til MissXX, som jeg tror har mest styr på gældende regler og praksis ifm befordringsfradrag. Stedet han skal arbejde er Ikke Bornholm, men Nordborg på Als.