/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kløvetid 8 sek
Fra : CCjunior
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 08-04-08 22:33

jeg sad og kiggede på denne kløver fra harald nyborg:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5791&n=10
de reklamerer med en imponerende kløvetid på 8sek..
i en test i gør det selv bladet roser de Güde for at have en kløve tid på 14 sek
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5791&n=10

Så tænkte jeg jo lige.. hvad faen skal man så med den dyre ???
Nogen der har erfaringer med den billige fra Harald skrald ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-08 22:39

Den er ok fra harald men mon ikke den er for hurtig for dig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-04-08 22:48

Hej med dig.
Det er ikke harald skrald
De bytter uden at blinke hvis der er noget galt.
Snakker selv af erfaring

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 08-04-08 22:50

Ved godt de bygger uden at blinke, men desværre sker det tit at man må bytte.. og det er sq altid lørdag eftermiddag lortet går til.hehe

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-04-08 22:52

Så vent til mandag med at bruge den

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-04-08 23:40

Citat
Så tænkte jeg jo lige.. hvad faen skal man så med den dyre ???
Nogen der har erfaringer med den billige fra Harald skrald

Det kommer ikke så meget an på om det er den dyre eller den billige.......men hvad dit behov for en kløver er.

Den fra Harald er udmærket, såfremt du et par gange om året skal flække lidt småpinde du har savet af prydbuskene, til pejsen eller den lille Morsø

Men et stabilt, driftsikkert og robust værktøj til at flække de årlige 25-30 m3 til brændefyret med......så glem det.

Der skal du op i noget anderledes kraftigt grej.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-08 23:50

Ø 250 mm Det er sku da nogle vældig store prydbuske der skal klares der Småpinde på 25 cm i omkreds og med et tryk på 7 ton mon det rækker

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-04-08 00:53

Citat
Småpinde på 25 cm i omkreds og med et tryk på 7 ton mon det rækker

Jaja grin du bare men hvor længe holder maskineriet til den belastning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-04-08 01:32

8 sekunder, hvilket spild af tid, det tager 2 sekunder med en økse medmindre den bider sig fast i en stub

Kommentar
Fra : lars1985

Dato : 09-04-08 05:38

Man får hvad man betaler for. :P

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-04-08 06:45

Da det kun er gran jeg skal fllække, ser jeg ingen problem i at bruge en lille kløver..
Jeg er såmænd godt klar over at kvalitet og pris følges, men hvis den billlige er dobelt så hurtig som den dyre, så vil jeg da satse på den. Derfor spørger jeg til erfaringerne med den, om den vitterlig er så hurtig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-04-08 07:37

Ja det er den

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-08 09:45

Jeg har den på 7 T fra Harald Nyborg og den virker fint.

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 11-04-08 12:35

Køb den der flækker begge veje
HVIS DE HAR DEN
kan varmt anbefale den.
Og den kan sagtens holde til 30 rm om året.
Kløver selv knolde på op til 50 cm i diameter
UDEN PROBLEMER

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 03-05-08 11:07

Tak for svaret Eyvind.

Den larmer en smule fra hydralik pumpen, men kører sq godt..