/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er I enige med mig?
Fra : Anna_tom
Vist : 1326 gange
50 point
Dato : 08-04-08 20:21

Thja, efterhånden er det ved at være sådan, at det er os der skal integreres i vort eget land. Pga. de Højtråbende etniske grupper der er tilflyttet vores land.. Jeg er klar over at det er et mindretal af dem, der er kommet til Vores dejlige land, der står for balladen.. MEn det er lykkedes dem at råbe så højt og udnytte vores presse til at komme til at fylde en for stor del i vores medier..
At det efterhånden føles som om det er os der skal intergreres.. Ufatteligt.. men sandt..
Jeg forstår bare ikke at det har kunnet lade sig gøre.. men sket er det dog..

Vi er enige om det er dem der er kommet til os, for at få et bedre tilværelse. Men at vi skal til at ændre vores opfattelse af hvad der er rigtigt og forkert inden for vores lovgivning er jeg meget forundret over...

At det er dem der skal intergreres og ikke os, er vel ikke nogen hemmlighed..
Hvordan gør vi det..? Jeg personligt tror ikke det kan lade sig gøre.. Med mindre de får det som de vil have det.. Måske vi skulle have nogle hårdere straffe.. der vil ramme dem der ikke kan indordne sig(der tænker jeg på dem der laver ballladen, den fysiske). Det kunne være at det ikke kun er den enkelte person der laver den, men hele personens familie.. Så kunne det være de ville holde hinanden lidt i ørene, hvilket kunne gavne os alle.. Her tænker jeg så drastisk som at smide hele familein ud efter den første advarsel derom..
Dette vil ikke ramme dem der prøver seriøst at blive integreret, dem som har forstået den kultur de er kommet til... Dem som har sat sig ind i hvilket land de er flyttet til. De vil kunne leve som de har gjort uden at være en del af dette ragnarok, som kommer til at koste os summer af surt betalte skattepenge vores som deres..

Det er da syndt at sådan en lille gruppe af mennesker skal gøre resten af danmark fremmedhadske, når der er mange flere af den gode slags..

GIV DEM EN ADVARSEL, HVIS DE BLIVER FANGET I AT LAVE NOGET IGEN INDEN FOR EN HVIS TIDSRAMME. SÅ ER DET UD MED DEM OG DERES FAMILIE.... Eller Hvad?!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-08 20:25

Ja det har du ret i. Men det er snart for sent.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 08-04-08 20:29

Bravo Anne

- du taler jo på vegne af hundredtusinder af danskere
det har bare i så mange år været forbudt at sige sandheden

Stadig er der dog en mængde snavs blandt danskere
og det skal først renses ud
inden der bliver tale om reelle forbedringer for landets oprindelige befolkning
og til den tid vil skarnsfolket ryge tilbage til deres fædrene land

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-08 20:31

Vi har føjet os alt for meget og for længe.

Vi skulle gøre som Frankrig, kunne tage statsborgerskabet fra dem der laver balladen, og derefter udevise dem, til hvor de kom fra i sin tid.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-04-08 20:34

Hvis du tager meget koldt vand og lidt varmt vand og blander det, så vil temperaturen i mixet være lidt højere end det kolde vand og meget koldere end det varme vand. Det er vel også det vi over tid vil se med befolkningen i vores land.

Hvis du læser om hvordan det blev oplevet i 1800-tallet, da de der forfærdelige jyder med deres uforståelige sprog, sære skikke og mad kom til København, er der ikke meget forskel i forhold til vores nuværende situation. Mange af os, mig fx, nedstammer fra de der jydetampe, og er i dag nok ikke meget mere mærkelige end de fleste andre.

Så om 100-150 år er problemerne sikkert klaret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-08 20:38

Vagnr... de der jydetampe, de kunne nok klare sig bedre her på Djævleøen, end de fremmede vi får nu, eller fik de også særbehandlinger??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-08 20:44

Ja ja vagnr - men den vestjydske såkaldte stramme kultur fik ikke lov til at styre det det københavnske begyndende "frisind". Det er jo mærkeligt nok, for der er en masse fremmede i Danmark, men det er kun en slags kultur som prøver at sætte den daglige dagsorden. Og det er denne middelalderkultur jeg er bange for kommer til at få overtaget en dag. Læg mærke til at jeg ikke omtaler nogen religion eller etnisk baggrund..................men udelukkende middelalderkultur.

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 08-04-08 21:04

Jeg sagde for mange år siden, at Rigets Grundlov ikke ville kaste glans over Folketingets Vandrerhal om 20 år, men istedet Koranen! Dette er ikke sket endnu........! Jeg har boet i et kvarter, hvor den omvendte diskrimination florerede, der var for mange, der ikke ville lade sig integrere. Integrationsbestræbelserne løber op i hundreder af millioner danske skattekroner. Jeg har også set - og er gode venner med - de modsatte: De, der vil til DK og allerede året før begynder at læse om vort land, kultur etc. Det er Gudskelov de fleste! "De andre" kan vi vist så kalde dem - der må slås hårdt ned i hvert enkelt tilfælde. Første gang de laver noget - selv relativt harmløse ting - må de have en over næsen. I grove tilfælde: Inddragelse af pas. Vi er jo kun ca. 6 millioner hoveder i vort lille land. Alle besvarelser har jeg faktisk glædet mig ved at læse..........I rører ved, hvad vi almindelige rolige mennesker rent faktisk mener.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-08 21:06

Jeg er ikke enig med dig.
Er du utilfreds så flyt til saudiarabien og prøv et
liv som arbejder.
Så ved du hvordan vi behandler iindvandrere.
FORSTÅET ??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-04-08 21:10

Det jeg prøvede at sige er, at der må ske en vis gensidig tilpasning, og at det selvfølgelig bliver etnerne der kommer til at tilpasse sig mest.

Bare de forsørger sig selv ved ærligt arbejde, inkl. skat og moms (undskyld til jyderne), er det vel det afgørende. Og hvis konerne vil gå hjemme er det også Ok med mig, bare det sker for egen regning.

Så må de da gerne gå i moskeen, bede fem gange dagligt og gå med slør

Mange af dem har forlængst lært at drikke, se fjernsyn (strider mod Muhammeds lære, der må ikke laves billeder af mennesker og dyr), sågar spise gris osv.

Og når christianitter og BZ'ere hærger byen hører jeg aldrig folk snakke om at deportere dem til Jylland eller Hellerup!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-08 21:12

til jylland, de ville løbe skrigende hjem til mor efter to timer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-08 21:16

Og lad være med at læse BT og Ekstrabladet
de er gode til at piske en stemning op.
Det saglige mangler i de blade.
FORSTÅET ??

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 08-04-08 21:50

Citat
Og lad være med at læse BT og Ekstrabladet
de er gode til at piske en stemning op.

Det er heller ikke nødvendigt, det er bare at gå en tur ned ad hovedgaden om aftenen.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 08-04-08 22:27

Dælendemig: NEJ !!!

Hvor meget har Danmark (Læs i denne forbindelse: Vesten) mon globalt 'påvirket' andre nationer's/kulture's religiøse-/intellektuelle- liv, særpræg og integritet, med sin "besservissen" under påberåbelse af demokratiets lyksagligheder?

Tænk over dén !!!

Desuden:
Citat
der står for balladen..

Hvilken 'ballade' tænker du specifikt på?

1.) Lønstagnationen for de lavestlønnede?
2.) Skattelettelser til de bedst bemidlede?
3.) Begunstigelse af multinationale (..herunder; Mærsk, Coka-Cola, Nestlé, Unilever osv.) virksomheder i skattelovgivningen, som fritager dem for at betale så meget som een øre til fællesskabet?
4.) Forskelsbehandling; omkring ligeløn for lige arbejde?
5.) 'Starthjælp' som begrundelse for nedskæringer i kontanthjælpen?
6.) 30 ugers regel omkring suplerende dagpenge?
7.) Ublu betaling for offentlig transport?
8.) Ubeskattet friværdi?
9.) Inddragelse af nationen i 'ulovlig' krig?
10.) Underbetaling af udenlands arbejdskraft?
11.) Bevæbnet politi og militær der som agressorer 'pacificerer' børn med magt og sætter en hel bydel under belejring? (Ungdomshuset og en vis fr. Evertsen?)
12.) Indfører markedsøkonomiske betragtninger i miljødebatten?

</MOLOKYLE>

Ps. Gider ik' at diskutere; da det i mine øjne er håbløst, at komme i konstruktiv dialog med røvhuller som dig !!! Anna_tom

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-04-08 22:39

Ja, sådan kan vi jo heldigvis se så forskelligt på tingene.

Jeg fornemmer ikke jeg er ret enig med anna_tom, men det er nogle gode debatskabende spørgsmål du stiller, og så kan man jo såvel få slebet sine egne synspunkter til som forholde sig til andres, måske (næsten for vildt) lære af dem.

Jeg tror det hedder en demokratisk samtale

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 08-04-08 22:45

Jamen Molokyle dog!!!

Jeg troede du var nået længere i udvikling
end at du er nødt til at ty til beskidte ord

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 08-04-08 23:00

Løsningen er vel enkel, lad os få folkeafstemninger om de vigtigste ting.

Det er vel demokrati, eller hvad.

Men det tør man jo ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-08 23:02

semmer -> Det ka' du på sin vis ha' ret i

Måske jeg står i stampe?

..men jeg bli'r sgu så harm, når jeg læser (..de i ellers andre henseender; begavedes menneskers) udfald mod etniske minoriteter og (undoms-)kulturer, blot for at hævde ..berige og tørrer r.. på ..sig selv.

Beskidte ord? Ok. Jeg retter hermed 'røvhuller' til asociale ditto

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 23:05

Molo.

LOOOL Og glemte du ikke Mærsk, som har stjålet al vores olie. Du er lidt sjov Molo...nærmest latterlig hehehe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-08 23:08

Anna_tom -> Misforstå mig nu ikke: Min mission er at stille spørgsmål ved om det er 'iorden', at forskelsbehandle 2. 3. 4. 5. generations indvandrere med 'trusler' om bort-/udvisning fra det danske samfund, når disse 'regler' åbentbart ikke ska' gælde for 'alm.' danskere?

Hvor vil du sende de 2 danske rødder som på Ama'r groft og umotiveret dræbte et avisbud af tyrkisk afstamning?

Forvise dem til Jylland? ..eller hur?

..og hva' sku' dét hjælpe?

Jeg forstår simelthen ikke dine argumenenter!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-08 23:10

Klumme -> Måske lattervækkende?
...men næppe latterlig ..som dig og dine sympatisører fra DF
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-08 23:12

Ps. Klumme -> Læs indenad ..inden du plabre løs med dit ævl:
Citat
Begunstigelse af multinationale (..herunder; Mærsk, Coka-Cola, Nestlé, Unilever osv.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 23:15

Sorry molo. Jeg læser af erfaring sjældent hvad du skriver LOOL Skimmer det bare. Alt andet er normalt tidsspilde.

I DF kalder vi dog tingene ved deres rette navn og vi handler. Det skulle I prøve hos jer. I kunne spare meget portvin til den sleske tale, som oftest florerer hos de radikale.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 23:19

hur tager dem ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-08 23:22

Klumme -> Glæder mig at ku' fodre og berige dig med læsbart 'skimme(-l)'

Skål i Po(-r-)tvin

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-08 23:23

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 08-04-08 23:32

Citat
Forvise dem til Jylland? ..eller hur?

Man hænger vel selv på sine egne børn, mens gæsternes kan bedes om at forsvinde.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-04-08 01:48

De to fra Amager var jo i forvejen udenfor pædagogisk rækkevidde og kunne også have slået en dansker ihjel.....smid dem ind på en lukket anstalt, isoler dem totalt i et halvt år, så vil de tigge og bede om først at få lov til at samle klemmer og derefter fortsætte med en uddannelse.

Tænk sig hvis danskere i Saudiarabien bliver utilpassede, i heldigste fald får de amputeret hovedet.

Andre etniske grupper har allerede nu egne moskeer, klubber og festlokaler, næste skridt bliver så egne svømmehaller så vi ikke behøver at indrette kabiner til muslimsk omklædning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-08 05:52

Tjaeh.. jeg kender også den type danskere som har egne kirker, klubber, festlokaler mv.

Behøver jeg at nævne: Faderhuset, Rotary og Frimurerne?

De har endda egne interesseorganisationer til at udføre politisk lobbyarbejde for sig. Her tænker jeg bl. på DA og CEPOS.

Denne diskussion her i tråden finder jeg som sagt omsomst og idiotisk, da den alene bygger på fremmedhad og racisme. Forskelsbehandling i alle afskygninger har INTET med demokrati at gøre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 09-04-08 13:07

Citat
Tjaeh.. jeg kender også den type danskere som har egne kirker, klubber, festlokaler mv.

Jeps, og det har de for at kunne leve deres liv, tro og overbevisning, men når disse danskere bevæger sig ud blandt os andre, så lever de efter de regler som der nu er i samfundet.
Har endnu aldrig hørt om at folk fra Faderhuset, Rotary og Frimurerne har fået nogle særregler i det offentlige danske liv, som vi andre skal trækkes med.

Citat
De har endda egne interesseorganisationer til at udføre politisk lobbyarbejde for sig. Her tænker jeg bl. på DA og CEPOS.

Hvis muslimer og andre svært integrerbare organisationer lavede sådan noget lobbyarbejde ville det da kun være et fremskridt.
Som det er nu, ved danskere jo ikke engang hvad det er de egentligt vil.

De er gode til at råbe op når noget går dem imod, men hvad når det er den anden vej, så er der dyb tavshed.
Efter det tragiske mord på et tyrkisk avisbud lød der råbet "racisme" mange steder fra. Hvor er råbene når en dansker bliver myrdet på Strøget for en hue ?
Der var 3 muslimske brødre der startede en indsamling til moderen og hatten af for det, men hvor var de henne alle de gange da det var danskere der blev myrdet ?

Under og efter urolighederne med afbrænding m.m. udført af unge 2Gere, tror jrg jeg læste 2 læserbreve fra muslimske borgere, det ene fra en politiker og det andet et hvor en muslim gjorte grin med at nu brugte han sin ytringsfrihed.
På mig og stort set alle jeg kender, virker denne dybe tavshed som en accept af det der foregår.

Citat
Denne diskussion her i tråden finder jeg som sagt omsomst og idiotisk, da den alene bygger på fremmedhad og racisme. Forskelsbehandling i alle afskygninger har INTET med demokrati at gøre.

Og det er den store fejl der er begået, at folk ikke "gider" diskutere emnet.
I masser af år er der blevet råbt fremmedhad og racisme hver gang folk åbnede munden for at kritisere noget der havde med fremmede at gøre og i stedet for at få en åben debat, så ulmer utilfredsheden i krogene.
Over for hinanden står 2 grupper som stort set ikke kender hionanden, for hver gang vi er kommet op at skændes og dermed udbasunere nogle synspunkter for hinanden, er der nogle der skynder sig
at skille parterne eller råbe racist så folk bliver endnu mere fremmede over for hinanden.

En debat er nødvendig, selv ægtefolk skal kunne råbe ad hinanden ellers ender det sgu oftest med skilsmisse.

At råbe efter hinanden er demokrati

Tavshed mellem mennesker er et tegn på at noget er galt.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 09-04-08 15:41

Hvad med en konkret aktion i stedet for al den snak:

http://www.modtoerklaedeifolketinget.underskrifter.dk/index.php

Giv din underskrift - mod tørklæder i det danske folketing
bemærk venligst ordet DANSKE FOLKETING
for rigtige danskere blander sig ikke i andre nationaliteters affærer

I tusinder af år har det været skik og brug her i landet
at enhver normalt begavet viste sin respekt for andre
ved at tage henholdsvis hat eller tørklæde af
når man betrådte en anden mands bygning

Pludselig vedtager landets formodede værdigste arbejdsplads
at man ikke længere behøver vise respekt for andre
men må stå på tingets talerstol iført tørklæde

Giv din underskrift mod dette nedaddragende skridt

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-04-08 15:52

Citat
Danmark og danskerne, står for frihed, demokrati og ligestilling. Det har vi kæmpet for i mange år. Vores forældre har kæmpet for at vi i dag har frihed til at vælge tro og religion, job, bopæl, sexuel orientering osv. Det har vi pligt til at kæmpe videre for, på vegne af de næste generationer.

Skrive under på sådan en modsigende liste, du er squ ikke normal i knolden.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-04-08 16:10

Hej Semmer

Tænd for fjernsynet næste gang Folketinget åbner og se dronningen iført hat!!!!!!!!!

Og jeg sidder og tænker over, om der findes en formel for hvor mange indlæg der skal til før det forfalder i den rene sandkasseleg? Måske kunne en eller anden sociolog få forskningsmidler til at finde ud af det, så vi andre kan vide hvornår det ikke længere er værd at læse indlæggene.

Kommentar
Fra : Anna_tom

Dato : 09-04-08 16:18

Til 'MOLOKYLE'

Jeg har det upopulære synspunkt at integration er et samfundsproblem. Dvs at jeg skal integrere mig i det samfund der er. Altså et multietnisk og -kulturelt samfund.

Jeg skal altså integrere mig med de 14% der stemmer DF. Det har jeg det svært med, men det er jo den opgave jeg har.

Jeg kan jo ikke sige at alle skal tænke som mig, det er ikke integration, det er assimilation.

Integareation betyder at vi alle skal lytte til hinanden, vi alle skal finde ud af det.

Jeg har det personligt nemmere ved at lytte til de nye danskere end jeg har det ved at lytte til DF'ere. Men jeg er jo også socialist.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 09-04-08 16:37

Fedt med lidt debat.

Så mangler der bare en mening om hvorfor de skal have lov til at bære tørklæde i folketinget ?

(den men dronningen er lidt tricky, hun er vel lidt, lige så speciel som paven og ses næppe som en trussel mod noget som helst)

Men er et tørklæde blot en beklædning eller er det et symbol ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-08 16:45

Citat
Men er et tørklæde blot en beklædning eller er det et symbol ?

Er Hagekorset et kors eller er det et symbol??

Det afhænger vel af hvad man lægger i det. Personligt synes jeg det er latterligt, at man på den ganske klode ikke må bruge Hagekorset (Swastika) fordi en lille ufaglært nød i 10 år misbrugte det som symbol,

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-04-08 17:33

Min mormor, der var pæredansk, gik da aldrig ud uden tørklæde (og havde det som regel også på hjemme hos sig selv), medmindre det var rigtig fint, så havde hun hat på.

Men for mig er problemet ikke om folk går med tørklæde, spiser gris eller ej, foretrækker at der er et forhæng i svømmehallen (efterhånden som jeg bliver ældre syntes jeg egentlig det er meget rart, vil nødig skræmme børnene, og man behøver jo ikke trække det for hvis man ikke vil).

Men der er et reelt problem med en lavere erhvervsfrekvens, specielt blandt mange af kvinderne, større frafald i uddannelser osv., der bevirker at det indtil videre er en underskudsforretning for Dk, dog meget afhængig af nationalitet. Heldigvis ser det ud til at de yngre begynder at uddanne sig i højere grad end gammeldanskerne, især pigerne.

Og så er det ærgerligt, at så mange stadig henter ægtefæller fra deres bedsteforældres hjemland, med det resultat at integrationsprocessen starter forfra i hver generation. Det er mit indtryk, at de uddannede, der typisk også er ældre, i mindre grad finder sig i at få proppet en analfabet i halsen (og andre steder) som ægtefælle. Om ikke andet går det ud over familiens økonomiske muligheder hvis den ene reelt ikke kan arbejde.

Så jeg tror stadig problemet er løst om 100-150 år, måske ligefrem før. Vi har fået løst problemer med jøder, huguenotter, kartoffeltyskere, roepolakker, jydetampe, selv de grønsagsdyrkende hollændre på Amager er snart næsten integrerede.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 09-04-08 17:54

vagnr

Hvor er jeg enig med dig i det meste.

Det med din mormor og hovedbeklædningen viser jo hvordan tiderne skifter. Men jeg tror nu at hvis alle hendes medborgere havde gået med hue, så havde hun også gået med hue.

Du skriver:

Citat
Så jeg tror stadig problemet er løst om 100-150 år, måske ligefrem før. Vi har fået løst problemer med jøder, huguenotter, kartoffeltyskere, roepolakker, jydetampe, selv de grønsagsdyrkende hollændre på Amager er snart næsten integrerede.

Ja, men dem kan man jo heller ikke skille ud fra andre, hvilket vil sige at de har prøvet at falde ind i samfundet.

Muslimernes tørklæder skiller dem jo ud, så er det ikke den forkerte vej vi er inde på nu ?

Alle der skiller sig ud vil der altid blive set skævt til, om det så er bumsen på bænken eller vagabonden med barnevognen. De har dog til dels selv valgt.

Men det er da ikke integration ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-04-08 18:15

For mig er integration ikke at vi alle er ens, men at vi alle kan fungere sammen på rimelig vis, og bidrage til vores samfund.

Så når kassedamen har tørklæde på mens hun ekspederer mig, og vi kan sludre hyggeligt sammen har jeg da ikke noget problem, og hun nægter ikke at røre ved min pakke svinekotelleter og min vin. Men jeg ville, ligesom Folketinget, ikke bryde mig om hun havde burka på, og sikkert vælge en anden kassekø.

Derfor prøver jeg at holde mig til de forhold der er vigtige for hvordan vi fungerer sammen og ikke bare det der ser anderledes ud, men som ikke betyder noget for andre.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 09-04-08 19:08

Citat
Derfor prøver jeg at holde mig til de forhold der er vigtige for hvordan vi fungerer sammen og ikke bare det der ser anderledes ud, men som ikke betyder noget for andre.

Jamen for mig er det heller ikke det store problem at de har tørklæde på, men så må de også regne med altid at blive betragtet som "dem"

Folk vil altid tænke "Muslim" og ikke dansker, når de ser en kvinde med tørklæde.

Du skriver at du ville vælge en anden kasse hvis hun sad i burka, så må du da også forstå at der er danskere som har samme forhold til tørklædet.
Hvis vi går i den anden grøft så er der sikkert mange der forbander trøjer.

Muslimske kvinder siger at tørklædet er frivilligt, ville det så ikke være et godt tegn på at ville integreres at sige:

O.K. jeg går med tørklæde på gaden og i det offentlige, men på talerstolen i folketinget der tager jeg det af for at vise jeg også vil være dansker ?

Jeg mener hun har jo selv valgt politik, dansk politik.

Hvorfor er det os der skal strække os hver gang ?

Og stadig:

Er tørklædet bare en beklædningsgenstand eller et symbol ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-08 19:14

Tørklæde / burka står for mig som symbolet på middeladerlig kvindeundertrykkelse.
Tænk at det tørklæde for nylig har været forbudt i tyrkiet hvor mange tørklædebærer kommer fra.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-04-08 01:31

Jeg kan da også huske at min mor gik med tørklæde, men det var mere en praktisk foranstaltning, som ung med hårdt arbejde for at holde på de lidt ustyrlige naturlige krøller og at holde det værste snavs ude. Senere brugte hun det kun hvis hun skulle cykle eller gå i blæsevejr.

Muslimske piger udtaler i medierne at de elsker deres tørklæde, men det er vel fordi at de får tæsk hvis de ikke tager det på. Nogle blev så under Talabanstyret tævet offentlig af "præstepoliti" hvis deres udkigshul i deres telte var lidt for stort.....eller skudt ned på stedet.

****Kvindeligheden skal skjules for ikke at friste mænd*****

Mig bekendt har aldrig hverken påklædning, udseende eller alder forhindret en voldtægt, og samtidig bruger de jo også smykker og nogle gange parfume der får hanhunde til at hyle.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-04-08 20:41

Prøv så lige at læse bare lidt af dette

http://www.islamist.dk/forum/archive/index.php/t-376

Men:

"Forfatteren til Kroniken 'Muslimer, tag jer sammen' mandag (30.9.) 2.
sektion side 5-6, skjuler sig bag en formentlig falsk identitet.

Er der noget om det??

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 10-04-08 22:15

Citat
"Forfatteren til Kroniken 'Muslimer, tag jer sammen' mandag (30.9.) 2.
sektion side 5-6, skjuler sig bag en formentlig falsk identitet.

Ved ikke om det er en falsk identitet eller ikke, men det er sådan set også lige meget.

Det vigtigste er, at hvis alle disse ting står i koranen og der vitterligt er mange der tror at det er sandheden, så er det endnu mere vigtigt at vi står fast på, at hvis de vil være her, så må de leve efter vores regler.

Jeg forstår godt at der er folk der tror på koranen, der er idioter alle steder.

Det jeg ikke kan lide, er at der er så mange der tager den og dens regler så alvorligt, uden man hører et ramaskrig over alt det mord og vold der står i den.

Jeg forstår ikke hvordan man kan tage koranen alvorlig og så samtidig kalde sig fredelig muslim.

Hvor jeg vil juble hvis der en dag er nogle muslimer der starter et forening der ikke kun er moderate, men kritiske over for islam og koranen.

For hvis vi danskere siger det minste kvæk, så er vi jo dømt både racister og fremmedfjendske.

Kommentar
Fra : Anna_tom

Dato : 10-04-08 22:42

I min verden har man frihed til selv at vælge sit tøj.. jeg vælger mit og dem som har lyst til at gå med tørklæde vælger deres... sådan er det at leve i et land med frihed.
Når jeg synes at alle skal have lov til at gå med tørklæde, hvis de vil, så støtter jeg altså ikke samtidig den tvang der er i andre land, hvor kvinder er tvunget til at gå med tørklæde. Det har jo intet med hinanden at gøre. Det er jo lidt som da Bush sagde " enten er i med os imod terror eller i er imod os" og sådan er det jo ikke... vel?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 10-04-08 23:18

Citat
Det er jo lidt som da Bush sagde " enten er i med os imod terror eller i er imod os" og sådan er det jo ikke... vel?

Det må lige uddybes lidt ?

Sætningen er da rigtig nok, enten bekæmper man terror eller også ser man til i tavshed at den bliver begået. At tie er at samtykke.

Håber ikke jeg nogensinde bliver spurgt af et barn om 30 år, som har læst om Darfur i Sudan, som verden nu mere eller mindre stiltiende har set på i 5 år:

Jamen hvorfor gjorte i ikke noget, alle de døde mennesker ?

Jeg ville ikke vide hvad jeg skulle svare

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-08 05:38

Anna_tom ->

Intergrere = At blive en brik i helheden. (Dermed en del af en fragmenteret helhed/substans)

Assimilere = At blive optaget/opslugt af helheden. (Dermed en homogen delmængde af helheden/substansen)

Integration betyder i lige så høj grad at andre grupper skal respektere ens meninger/handlinger 100% uanset de afviger fra andre gruppers. Dette kræver naturligvis at der gælder samme spilleregler for alle.

Assimilation opnås når der er konsensus.

Det er dermed integrationen som er forudsætningen for assimilationen.

Man kan ikke både forskelsbehandle folk og integrere dem samtidig. Derfor kan man heller ikke forvente de assimileres.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-08 05:55

Hvis Danmark skal assimilere f.eks. muslimer, skal vi alle overholde og repektere såvel, Jul, som Påske og Ramadan.

Hvis vi skal integrere muslimer må vi sørge for, at de uanset deres tro, gives samme behandling som alle ikke muslimer. Det nytter ikke at lave særregler omkring f.eks. 'eksport' af evt. uønskede muslimer. Det ville svare til at straffe/belønne jyder, fynboer og sjællændere forskelligt, alt efter hvilken egn, sogn eller tro de måtte have.

Derfor mener jeg at mange af fortalerne for udvisningstanken er diktatoriske og udemokratiske.

Turister skal kunne udvises eller formenes adgang til landet, men alm. udenlandske borgere med opholdstilladelse og fast bopæl hér i landet bør ikke kunne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-04-08 08:08

Citat
Det er jo lidt som da Bush sagde " enten er i med os imod terror eller i er imod os" og sådan er det jo ikke... vel?

Det var jo ikke et spørgsmål om man var for eller imod terrorisme, men om man helhjertet ville støtte "the American Way" til at standse terrorisme, dvs. krig, tortur, bortførelser, ulovlige tilbageholdelser og andre menneskerettighedskrænkelser. Det har Dk nu gjort i fem år, og Fogh har fået lov at cykle med og overnatte hos Bush! Bortset fra det er resultatet ikke overbevisende.

En anden vej til bekæmpelse af terrorisme (støtte til demokratiudvikling, uddannelse og kvinderettigheder, herunder -arbejde) kunne måske have givet bedre resultater og indgydt respekt for vores værdier, men så var man "imod os".

Men hvis jeg må vende tilbage til det opr. spørgsmål, så vil jeg foreslå at I læser dagens forsideartikel i Weekendavisen om integration. Der står mange gode ting, bl.a. at andelen af etnere i arbejde er steget fra 36% i 2001 til 57% nu. Stadig et pænt stykke fra de gammeldanske tal på 75-80%, men et stort skridt i den rigtige retning. Og jeg tror i hvert fald meget på, at arbejde både giver bedre integration, kontakt med danskere og mindre kriminalitet, og dermed bedre gensidige relationer ml. "os og dem".

Artiklen slutter med det meget rimelige, men måske også lidt ubehagelige synspunkt, at når etnerne i højere grad bliver rigtige medlemmer af samfundet kan de også bedre stille krav til det end da de "nassede" Gør din pligt og kræv din ret!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-08 08:13

Molokyle - det er ikke et spørgsmål om tro...............men udelukkende om kultur.
Middelalderkultur som ikke lader mænd og kvinder være lige. Altså kønsdiskrimination.
Det har heller ikke noget at gøre med, om nogle mennesker har en anden tro, for der er masser af forskellige trosretninger i Danmark. Og dem er der stort set ingen problemer med.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-08 08:19

HVorfor skulle vi ikke kunne udvise dem der laver ballade og ikke vil accepterer de danske regler??

Det var ok, at Peter Lundin blev smidt ud af USA, - er der den store forskel -?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-04-08 12:55

Jeg kan slet ikke se problemerne i at folk kan udvises, hvis loven er klar, så ved folk hvilke straffe de risikerer for at lave noget lort.

Hvis man har statsborgerskab har man statsborgerens rettigheder, hvis man har ophold, så har man andre rettigheder og turister nogle tredie.

Så er valget dit eget. Hvad vil du med dit liv ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-08 05:40

Nordsted1 ->
Citat
HVorfor skulle vi ikke kunne udvise dem der laver ballade og ikke vil accepterer de danske regler??

Hvis Peter fra Valby slår Ahmed fra Brøndby, så bliver Peter straffet med fængsel.

Hvis Ahmed fra Brøndby slår Peter fra Valby, så bliver Ahmed straffet med fængsel ..og udvisning.

..og dét mener du er retfærdigt?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-08 07:58

Citat
Hvis Ahmed fra Brøndby slår Peter fra Valby

Det kommer an på omstændighederne, men har Ahmed et langt synderegister i forvejen, og begår et groft overfald, og i det hele taget ikke vil være dansker, så ja.

Peter kunne såmænd ryge samme vej, men det kan ikke lade sig gøre vel?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 12-04-08 12:20

Citat
..og dét mener du er retfærdigt?

Er det retfærdigt

At hvis Luise smækker fitten på bordet og Kaj bliver liderlig og uden videre kryber på, så er det jo bare det.
Mens hvis Børge der er født med AIDS bliver liderlig og uden videre kryber på, så er det stafbart.

At hvis Muhammed river huen af Fru Olsen, så samler hun den op og hun og andre tænker "Møgunger"
Mens hvis Poul river tørklædet af Fru Amadjad, så er han jaget vildt i byen og må måske flytte fra den.

At hvis en beruset mand slår en anden ned på hjemvejen, så ordnes det med en bøde og eller en lille fængselsdom.
Mens hvis en beruset Politimand eller en karatetrænet Dørmand slår en ned på hjemvejen, så er straffen langt højere, plus at de mister deres job.

At hvis Hr. Sørensen snyder købmanden for en femmer, så vil hverken købmand eller andre folk dårligt trække på skulderen.
Mens hvis en politiker gør det samme, så er han/hun på samtlige forsider i 14 dage.

NEJ, livet er og skal ikke være retfærdigt. I hvert fald ikke på den måde.

Et hvert menneske har en position med tilhørende rettigheder/tabuer i samfundet og må handle derefter.

Og hvis man overtræder disse regler, som både er på skrift og er alment kendt, så må man sgu tage konsekvenserne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-08 08:46

Der ka' du bare selv se WinXPeter. Udmærkede eksempler du kommer med, som blot underbygger min antagelse om:

Det er ikke et spørgsmål om 'retfærdighed' eller 'regler', men alene en enøjet og følelsesladet debat der føres i denne tråd.

Du er; som flere andre, fortaler for Animal Farms 'General Napoleon' logik:

1.) Alle dyr er lige.
2.) Nogen dyr er mere lige end andre!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-04-08 14:29

Citat
Det er ikke et spørgsmål om 'retfærdighed' eller 'regler', men alene en enøjet og følelsesladet debat der føres i denne tråd.

Der er ikke en skid enøjet eller følelsesladet i livet åbenlyse og vedtagne realiteter.

Der er kun et spørgsmål om hvad folk vil med deres liv.

Hvis du mener hvad du skriver, så gå dog ind og voldtag naboens datter.
Så kan du jo forklare din kone når hun pakker og vil skride, at det ikke står nogen steder at hun skal forlade dig og at du syntes det er pisse uretfærdigt, fordi du har læst om et tilsvarende tilfælde hvor konen blev.

Men det gør du vel ikke, vel. Du kender jo konsekvenserne af dine handlinger.

Så du bliver sidende ved din PC, i dit fine hus.

Hvilken ret har du forresten til at have både PC og hus, når Leif Lalleglad inde fra Vesterbro kun har en Transistor og en 1-værelses ?

Når du ikke forlængst har givet det væk i retfærdighedens navn, så skyldes det måske at du trods alt mener at du har gjort en indsats for at få det ?

Hvis der er nogen der er følelsesladede i denne debat, så er det sgu da dig.

Du behandler spørgsmålet om indvandrere, som om det er små stakkels mindrebegavede spastikere vi snakker om.
Mens jeg ser alle mennesker som selvstændige individer der selv træffer deres valg.Og med valg der mener jeg valg til at handle under ansvar eller søge hjælp til det, hvis det behøves og er muligt.

1.) Alle dyr er lige
2.) Hvis de falder ind i ordenen ved fodertruget, bliver selv pattegrisene store, stærke og lige.

Men der vil altid være en konge og en bonde i et samfund, alternativet er anarki.

WinXPeter logik

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-08 05:37

Øeh... Jeg sidder i en 1 værelses på Ama'r med en computer fra 1998, er single og alm. lønarbejder på knap 48 år. Det er der sgu ik' megen Kong Gullerod over, men jeg fik tilsyneladende trådt på en øm tå?

Derudover vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at man altså ikke selv vælger sin etniske oprindelse og det derfor er dybt uretfærdigt, at man skal underlægges særregler alene af denne grund. Det er faktisk uhyggeligt tæt på noget jeg vil kalde racisme.

Der er jo ikke tale om at nogen individer vælger en speciel kriminel løbebane, men et spørgmål om hvorledes disse personer skal straffes for deres lovovertrædelser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-04-08 06:21

Prøv at læse her http://www.ugebreveta4.dk/2008/200814/Baggrundoganalyse/ToerklaederIMedvindPaaDanskeArbejdspladser.aspx

hvordan danske virksomheder uden de store problemer tilpasser sig etnernes behov, uden at give køb på svinekød i kantinen eller julefrokosten.

Konklusionen er, at "problemet" fylder meget i debatten, men ikke ret meget i virksomhederne

REKLAME Jeg kan i øvrigt anbefale alle, der gerne vil følge med i samfundet og gå lidt i dybden at læse/abonnere på ugebrevet A4. Det udgives af LO og er helt gratis. Nej, jeg arbejder ikke i LO (eller i det hele taget og har aldrig været medlem heller, men bladet er godt.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 14-04-08 15:28

Citat
Øeh... Jeg sidder i en 1 værelses på Ama'r med en computer fra 1998, er single og alm. lønarbejder på knap 48 år. Det er der sgu ik' megen Kong Gullerod over, men jeg fik tilsyneladende trådt på en øm tå?

Det er sådan set lige meget om du bor i et telt ude i skoven, i en debat på skrift kan man jo ikke kende alle andre debatører privat.
Når jeg spørger hvorfor du ikke går ind og voldtager naboens datter, er det jo heller ikke fordi jeg vil beskylde dig for at være en potentiel voldtægtsmand.

Hovedsagen er at, som du sikkert også er i stand til, læse og forstå hvordan min holdning er og så er det ligemeget om der bliver nævnt både villaer, mordere eller andre ting, det er kun for at gøre indlæget mere let opfatteligt.

Med hensyn til den ømme tå, så sidder jeg i kørestol efter en trafikulykke, uden at have forbindelse til at kunne bevæge noget som helst i mine fødder, plus med stærke nervesmerter op til knæene i begge ben.
Jeg kan dog godt gå kortere ture, hængende på et par krykker, men hvis jeg bare i det minste kunne mærke at jeg havde en øm tå, så ville jeg da være lykkelig.

Men for at dette ikke skal udvikle sig til en krig mellem os som personer, om vores forhold og vores dårligdomme, syntes jeg vi skulle springe tilbage til at skrive vores frie mening og emnet

Citat
Der er jo ikke tale om at nogen individer vælger en speciel kriminel løbebane, men et spørgmål om hvorledes disse personer skal straffes for deres lovovertrædelser.

Først skriver du at folk ikke er skyld i at de har en etnisk oprindelse.
Nej, og jeg har intet mod nogen etnisk oprindelse, denne debat handler for mig om at falde ind eller skille sig ud og at alle mennesker i et samfund har rettigheder/tabuer alt efter position, handlinger og indsats.
Der skal og der bliver taget hensyn i strafudmålinger, knægten der skal dømmes for vold og som lige har skaffet sig en læreplads, får mindre straf end knægten der har lavet vold, men som har sagt nej til en læreplads.

Det er igen at en handling giver en konsekvens, uanset om du er blå eller grøn.

Selv ens straffe vil være uretfærdige, en single som dig, der skal 14 dage i spjældet kan jo bare pakke tandbørsten og tage det som en mindre ferie.
En familiefar der skal 14 dage i fængsel, skal både undvære kone og børn, plus at de må undvære ham.

Hvor gerne du end vil kan man ikke lave et totalt retfærdigt samfund.

Vi bliver alle født spæde og forsvarsløse og må leve livet som det nu former sig, ved andres og egen handling.
Uanset om arbejdsdrengen er gul eller grøn, så starter han med at skulle feje for andre og du kan næppe starte i nogen fodboldklub og straks få samme løn og behandling som Beckham.

Hvis vi skulle have dit samfund med hensyn til indvandrere, så skulle vi ukritisk lukke alle der ønsker det ind, både folk i nød og terrorister og straks give dem fulde rettigheder.
Som det er nu, er der nogle der opfylder kravene og kan få statsborgerskab og dermed fulde rettigheder, mens andre må nøjes med en prøvetid før statsborgerskabet og andre igen kun kan være her midlertidigt og de sidste bliver kørt tilbage til grænsen.

Hvis du er på prøve eller er her midlertidigt, så er det i hvert fald i min verden logik, at så skal man da overholde landets regler for at invitationen stadig gælder.
Hvordan tror du at en prøveløsladt fange fra et fængsel har det, den mindste slikkepind der ryger i lommen og så er det ind i et år mere.

That`s life

Og til vagnr

Det glæder mig at der er muslimske mennesker der har succes i vores samfund. Indsats betaler sig, indsats fra begge sider.

Jeg tror ikke på noget tidspunkt jeg har givet udtryk for at jeg har noget mod kvinder i tørklæder, så længe det kan indpasses i vores almindelige hverdag.

Jeg begynder først at blive betænkelig, når vi begynder at give køb på vores skrevne og uskrevne love og regler.

Når vi giver køb på at politik og religion ikke må blandes, ved at tillade tørklæder på folketingets talerstol, derfor mit spørgsmål:

Er tørklædet bare en beklædningsgenstand eller er det et symbol ?

Og et lille sjovt spørgsmål her til sidst, skal eventuelle flygtede mænd fra Borneo mon senere have lov til at gå på talerstolen med penisrør ?

Det blev et langt indlæg i dag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-08 20:57

Citat
..det efterhånden føles som om det er os der skal intergreres.. Ufatteligt.. men sandt..
Jeg forstår bare ikke at det har kunnet lade sig gøre.. men sket er det dog..

Jamen, det er jo præcis dette integration og assimilation både SKAL og BØR føre til !!!

Hvorfor sku' dette være odiøst?

(..under henvisning til den artikel i Week-End avisen som vagnr nævnte tidligere.)

Det handler jo ikke om at 'vi' skal 'tilpasses'/integreres med 'dem' ..eller vise versa, men om; at 'vi' og 'dem' vha. dialog og den demokratiske proces skal bringe konsensus ifht. interaktion mellem gejstlige og verdslige's oplevelse af retfærdighed i lovgivning.

Banen ska' sgu vær' ens for ALLE !

..både for Muhammad Al Olsen, Osama Kim Larsen og Jesu Maria Kirke Sørensen
..i såvel Slagelse, som på Bornholm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Anna_tom

Dato : 19-04-08 10:35

Til molokyle..

Jeg tror jeg trækker mine holdninger tilbage m.h.t til udvisning (I har godtnok overbevidst mig om, at det ingen løsninger har på reducering af kriminalitet bla. unge indvandrerbander/grupper) Vi danskere burde vistnok være stærk nok til at håndtere nogle yderligheder...

Så med hensyn til udvisning er vi hermed nogenlunde enige.

Men for mig lyder det som om du er fortaler for assimilation. Det vil jeg mene ville skade samfundet.

Vi har brug for diversitet. Integration betyder vel at alle kan leve side om side, med respekt for hinanden. For mig betyder assimilation at alle skal være ens, alle der kommer ude fra skal passe ind i skabelonen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-04-08 11:44

Citat
Jeg tror jeg trækker mine holdninger tilbage m.h.t til udvisning

Det mener jeg ikke du skal. De som udvises, og som formodes at være blandt de værste kriminelle, kommer jo ikke tilbage fra et fængsel og kan genoptage deres kriminelle ugerninger. Der er statistik som utvetydigt viser, at recidivraten blandt tidligere fængslede er uhyggelig høj.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-04-08 14:54

Enig med klumme i, at recidivraten (altså antallet af tidligere straffede der begår ny kriminalitet er uhyggelig høj.

Men da vi ikke kan udvise danske statsborgere er udvisning af udlændinge i bedste fald kun en meget beskeden del af "løsningen".

Og mens jeg egentlig syntes det er nogenlunde OK, hvis en eller anden slyngel, der kommer til Dk for at begå kriminalitet får en enkeltbillet hjem (efter udstået straf) har jeg det knap så godt med at vi udviser folk, der er født i eller kommet til Dk som småbørn. I den situation ville etnerdrengen og danskeren der slår en ihjel, udover at det selvfølgelig er forældrene der ikke har magtet opgaven, også kunne skyldes manglende rettidig indgriben fra samfundets side.

Men Klummes betragtning rejser det meget vigtige spørgsmål, straffer vi for at hævne, for at forhindre andre i at blive kriminelle eller for at få de kriminelle til at holde op og blive en del af det normale samfund.

Hvis det er hævn, så giv dem en knaldhård straf, så de får tid til at blive færdiguddannede kriminelle i fængslet.

En knaldhård straf ville sikkert også påvirke de (tror jeg) få, der bliver kriminelle ud fra en velovervejet beslutning om, at det er det der er bedst for dem, flest penge med mindst indsats og prestige i gangstermiljøet.

Men en knaldhård straf er "tihvertfald" ikke det, der får den kriminelle til at blive en god samfundsborger. Problemet er, at der vist ikke findes én gennemprøvet opskrift på hvad der virker i den retning, desværre! Div. kurser om at håndtere sin vrede og agression virker i et eller andet omfang, efter hvad jeg har læst, førtidspension til tidligere straffede hjælper vist også, men får nok ikke mange stemmer i regeringsblokken og virker vel heller ikke helt rimeligt (Hvis du ikke kan få førtidspension, så begå en forbrydelse og den er hjemme!) osv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-08 07:47

Helt firkantet betragtet er straf = hævn.

Hvorfor ellers straffe?

Den præventive effekt er indiskutabel, men hvis først man ér blevet taget med fingrene i kagedåsen, vil jeg mene det er så som så med 'præventionen'. Den præventive effekt hænger IKKE sammen med strafudmålingen for en given forbrydelse. Det er alene dét, at blive udstillet som 'forbryder' og illoyal samfundsborger der virker afskrækkende på de endnu 'lovlydige'. Tidligere straffede er allerede 'dømt ude' og afskrækkelseseffekten er derfor minimal i forhold til påny at forbryde sig mod gældende lov. Derfor løser det ingen problemer at skærpe straffen yderligere. Hverken mht. til længde, fratagelse af privilegier eller decideret bortvisning fra samfundet. Man kan ikke straffe eller eksportere sig ud af et samfundsproblem med utilpassede minoriteter.

Det gavner måske selvfølelsen hos bedsteborgeren som aldrig driver det længere end til en smule skattefusk med afskrivning på bilen, kilometerpenge og og rapserier i Netto, at 'de hårde' idømmes dødstraf, livstid, bliver sendt til Sudan, Nigeria eller ud på indlandsisen, men det forhindre næppe andre idioter i fremtiden at gentage ugerningerne.

Som al anden opdragelse er forudsætningen for at blive et 'ordentligt' menneske: Oplysning, uddannelse og en fuldstændig afstandtagen fra enhver form for religionsdyrkelse (..det være sig; astrologi, auralæsning, krystalhealing, håndspålæggelse, tungetale, Feng Suih, Kaballah, bønnemøder, Gudfrygtige statsreligioner og andre lalleglade tosserier!)

*IMHO* </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Anna_tom

Dato : 23-04-08 17:10

Det er godt med nogle modargumenter. :S

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-04-08 17:50

Du har sikkert ret i nogle af dine synspunkter Molo, men de som er kylet ud af landet, laver altså ikke mere her i landet. Så uanset hvad, så er der een mindre.

Kommentar
Fra : Ilyas

Dato : 28-04-08 23:55

Molokyle, du er nok en af de sejeste mennesker i landet.
Gode argumenter du har.
gal i andre bare stinker. I snakker udfra følelser og ikke logik.
Det klart at jeres had er så stort over for 2g´er.
Det jo alle 2g`er som er fucked up ikk???
Men ingen Danske danskere er fucked up vel?
stop med at generaliser. Tænk som mennesker, og ikk dyr.
I burde have bare en smule at kunne argumenter med.

Tror ikk i har nok ilt til hjernen.
fortsat godt liv. ( Noot)