/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
disney sangtekst
Fra : 0alfen0
Vist : 991 gange
100 point
Dato : 08-04-08 19:20

hej :)

håber at der er nogen her der kan hjælpe mig igen...

jeg vil meget gerne finde teksten til den sang fra sværet i stenen som merlin synger der hvor han får alle tingene til at gøre rent...

håber at høre fra jer...

kram

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 08-04-08 19:23

dansk eller engelsk?

Kommentar
Fra : 0alfen0

Dato : 08-04-08 19:25

dansk... ellers kan jeg ikk rigtigt forstå den... hehe

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-04-08 19:31

Prøv lige at se her Disneytekster på dansk
http://wdd.dtdns.net/php/chansons_niv1.php?LANGUE=en

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 08-04-08 19:38

Er det den her http://www.youtube.com/watch?v=Hfahp4J_-_o

bare på dansk selvfølgelig. skal lige være sikker på det er den?

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 08-04-08 19:42
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-04-08 19:45

Hokkedi pokkedi vokkedi vak
Abra kabra dabra nak
Skrump nu ind
Kom i sving
Her skal vær’ plads nu til hver en ting
Higitus figitus migitus vum
Prosko dit i tonium

Alli ka fez
Alli ka sez
Nalla ka rez
Maribi nez
Hokkedi pokkedi vokkedi hov

”Stop stop stop! Din sukkerkrukke du’ alt for hård. Det pæne thestel har nok af skår.”

Stort og småt med skår og hak
Nu varer det kun et øjeblik
Så er vi dem der gik

”Dit dit kæmpefjols! Så så så tag det roligt det er bare bli’ bare ved”

Yum du de li du de li du de li dum
Nu kommer det allerbedste
Higitus figitus migitus vum
Prosko dit i tonium
Higitus figitus migitus vum
Prosko dit i tonium
© 1963 Wonderland Music company, Inc. and Walt Disney Music Company
Andre udgaver

Higitus figitus (Engelsk udgave )
Jikitus fikitus (Mexikansk udgave )
Higitus figitus (Fransk udgave )
Higitus figitus (Hollandsk udgave )

http://wdd.dtdns.net/php/chansons_niv3.php?LANGUE=da&FILM=20&MODEAFFICHAGE=&CHANSON=C1598

Kommentar
Fra : 0alfen0

Dato : 10-04-08 13:41

nej det er ikke lige den jeg tænker på... det er der hvor Artur skal vaske en hel masse op, hvor merlin vil have ham med ud og lege egern eller fisk og derfor får han tingene til at gøre arbejdet for ham...

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 10-04-08 14:43

Det var da ærgerligt
Men er det ikke den her du mener?

http://www.youtube.com/watch?v=75BJ2ovo-S0&feature=related

Jeg har altså ikke fundet teksten, men måske kunne du prøve at spørge her:
Citat
Disney zonen - online forum
ALT i dette forum er fuldkommen gratis (det er gratis at være/blive medlem osv.).

http://www.disneyzonen.dk/forum/viewtopic.php?pid=3738

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-04-08 14:46

Citat

Den side jeg henviste til her, er desværre nede i øjeblikket, men den kommer vel op igen, så kan du evt. også prøve der

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 10-04-08 18:45

Det må være den rigtige HelleBirgit har fundet. Det er en meget kort tekst så den må du da næsten kunne skrive ned selv. Jeg har fundet den engelske tekst. Det kunne jo være at trylleremserne er nogenlunde det samme på dansk?

Merlin:
Higitus figitus migitus mum
Skitun de bitun de batun de dum

Athur: But I'm supposed to do it.
Merlin: - No one will know the difference, son. Who cares as long as the work gets done?

Merlin:
Rubbedy scrubbedy,
Sweepety flow

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-04-08 19:29

Ja boibbo det er jeg også ret sikker på

Kommentar
Fra : 0alfen0

Dato : 11-04-08 18:23

ja det er den... så bare den danske tekst til den så ville jeg være rigtig glad...

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 11-04-08 19:20

hva ska du i grunden bruge teksten til? noget specielt eller? Jeg er lige lidt nysgerrig

Kommentar
Fra : 0alfen0

Dato : 13-04-08 18:06

det er fordi mig og min mor kom til at tænke på den, og vi kan bare ikke huske teksten, og jeg har ikke kunne finde den....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-04-08 15:05

Ja lige den er vist ikke mulig at finde

Men hvis du er interesseret er her andre sangtekster fra Sværet i stenen. Så har du og din mor lidt at synge

Du skal bare scrolle ned på siden, så kommer de danske tekster.
http://wdd.dtdns.net/php/chansons_niv2.php?LANGUE=en&FILM=20

Godkendelse af svar
Fra : 0alfen0

Dato : 17-04-08 10:20

Tak for svaret HelleBirgitte.

så kommer vi nok ikke tættere på...

tak til jer alle, det har været nogle kreative svar...

kram
alf

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-04-08 11:04

Selv tak