/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
4 sætninger
Fra : KurtNielsen
Vist : 348 gange
20 point
Dato : 08-04-08 18:09

Jeg har oversat fire sætninger fra dansk til tysk og ville høre om oversættelserne er korrekte:

Jeg har aldrig set ham så vred = Ich habe ihn nie so böse gesehen

Nu giver vi jer billetterne = Jetzt geben wir euch die Karten

Ham har vi ikke set i flere år = Wir haben ihn nicht in mehrere Jahren gesehen

Jeg betaler dig ti kroner for det = Ich zahle dich zehn Kronen dafür

Kommentar
Fra : achton

Dato : 08-04-08 18:17

fint nok,

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-08 18:18

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-04-08 18:57

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-08 19:22

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 19:44

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-04-08 20:14

Ny karakterskala
Klumme du er herlig

Citat
12 gives for den fremragende præstation

http://www.ug.dk/vejledningsportal/elementer/guide%20til/artikler.aspx?article_id=univ-vejlkarakterskala

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 08-04-08 20:23

Jo jo - fint nok ..... ville blive forstået af en tysker, men du kan gøre det bedre med ordstillingen, faktisk med flere af sætningerne (hvis du skal opnå de høje karakterer der deles ud her
jeg vil prøve at vise dig en enkelt:
Citat
Ham har vi ikke set i flere år = Wir haben ihn nicht in mehrere Jahren gesehen

... en tysker ville nok sige: Ihn haben wir seit mehrere Jahren nicht gesehen
----------------------------
også selvom du benytter din egen ordstilling bør du udskifte ordet " in " med ordet " seit " .......
bare en detalje - ellers kan du som sagt sagtens gøre dig forståelig.
Bennymanden

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 20:27

Tak Birgitte

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 08-04-08 20:51

12-13 til bennymanden...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 22:57

For Ysses skyld, så oplyses det, at 13 skalaen ikke bruges mere

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-08 22:59

Ahhh okay.... bøjer mig. 7 trins skalaen bruges på videregående uddannelser. Om det så af dette fremgår, at 13 skalaen stadig bruges i folkeskolen, ved jeg ikke, men det tror jeg.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-04-08 07:37

Kommentar
Fra : guddaRap

Dato : 16-04-08 09:10

Den nye 12-skala bruges også i folkeskolen