/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter går ud efter start
Fra : simon-ms
Vist : 1803 gange
200 point
Dato : 08-04-08 17:10

Min Cpi Oliver city 06 begyndte fra den ene dag til den anden at gå ud lige efter start, den starter næsten normalt, den er måske en smule længere om at gå i gang, men det er ikke det store, når den så er i gang går den bare ud. Det kan den så gøre 2-3 gange, så kan jeg som regel starte den og hvis jeg giver en del gas holde liv i den, men den vil ikke "slippe gassen", når den så er varm kører den normalt, jeg kørte en tur på 17 km da den var i gang så den burde have fået frisk benzin til karburatoren, jeg har også prøvet at hælde karburatorsprit på den, samt at rense karburatoren, dog kunne jeg ikke få svømmeren af og rense den, jeg har virkelig ingen ide om hvad det kan være, scooteren er lovlig pånær ringen er fjernet og den har 45 forrør, og den har kørt 8000 km.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-04-08 17:42

Du skal ikke havde svømmeren ud, men svømmerhuset under karburatoren af, skrue de 2 dyser ud, blæse igennem dem, give trykluft igennem alle huller, også af med den udvendige tomgangsskrue og trykluft igennem. Så skal skruen i igen og kun være 1,5 omg. ude, og finjusteres med 1/4 omg. ud eller ind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 08-04-08 18:15

Jeg har blæst dyserne igennem, dog har jeg ikke taget tomgangsskruen af, da jeg ikke vil til at skulle stille på den, men det var aldrig nødvendigt at tage den af, for at rense karburatoren på min gamle yamaha.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-04-08 18:55

Når den vil ikke "slippe gassen", er det som regel fordi der kommer falsk luft et sted, måske mellem karburator og motor, måske bundpakning på cylinderen, måske simmerringene (Pakdåser) på hver side af krumtapakselen.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 200 point
Dato : 08-04-08 19:41

Hvis der skulle være utætheder eller skidt i kaburatoren skulle den jo ikke sådan lige ku køre 17 km Jeg tænker om det ikke ku være noget med vand og elektricitet i dette vejr vi lige har for tiden Hvordan med tændrør og ledning o.s.v.

Godkendelse af svar
Fra : simon-ms

Dato : 09-04-08 18:17

Tak for svaret Sunowich. Det var stikket til chokeren den var gal med, efter at hældt lidt vand i stikket for at prøve at lave forbinelse køre den som den skal, men den har dog stadig problemet med at den ikke vil slippe gassen.