/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke komme i kontrolpanel
Fra : cccf
Vist : 1655 gange
50 point
Dato : 08-04-08 16:38

Jeg har købt en Siemens/fujitsu PC.
Med forinstalleret Vista/home
Hvorfor kan jeg ikke komme ind i kontrolpanel.???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-08 16:40

Er du logget på som administrator og password....................det du skev da den installerede sig.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-04-08 16:41

I xp kan jeg komme ind via -
Åbn KØR (genvej windows tast+r - windows tast findes ved siden af ctrl ventra og alt til højre)
skriv i kør control

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 08-04-08 16:46

Ja jeg har administrator og password

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 08-04-08 16:48

Kan det tænke sig at det er Siemens/fujitsu PC. der har blokeret.???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-08 16:49

Citat
Hvorfor kan jeg ikke komme ind i kontrolpanel.???

ja - noget må du jo gøre forkert....

En fejlmelding kommer vel - eller hvad ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-08 16:50

Tryk på start og der i menuen skulle være kontrolpanel .Kan du se det ??

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 08-04-08 16:53

Det er nok ikke PCen der blokerer. Prøv at tjekke opsætningen (over tilladte/ikke tilladte programmer). En anden mulighed (og sansynlig) er at Din firewall blokerer for adgangen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-08 16:53

Start knappen > finde kontrol i den sorte rude..........er det sådan du prøver. ?? for det bør virke.

Ellers
Start > Kør > skriv control > ok (som xou siger)

eller
start > hjælp og soupport > skriv kontrolpanel > åbne kontrolpanel > klik her for at åbne kontrolpanel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-08 16:55

Siemens/fujitsu blokkerer ikke (med mindre du har sat den til det)

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 08-04-08 17:27

Når jeg trykker på kontrolpanel søger window og skriver Window stifinder er holdt op med at fungere.
Derefter skriver den windows stifinder genstarter.
men når jeg så prøver igen gentager proceduren sig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-08 17:44

Højreklik - hvad skriver den så ????

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 08-04-08 17:45

Har du installeret Nero på den maskine??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-08 17:46

Noget tyder på du ikke har administative rettigheder.......

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 08-04-08 18:11

Hvad med at scanne den igennem for "snavs" - for en sikkerheds skyld!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-08 18:34

cccf

har du prøvet de muligheder jeg gav dig..........................

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-08 20:16

Manglende eller 'uvirksomme' genveje skyldes ofte 'rod' i registreringsdatabasen.

Prøv at rense den med dette lille freware program:

http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 08-04-08 20:20

Jeg går ud fra, du har prøvet at gå ind via "denne computer"??

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 08-04-08 20:51

på denne site, http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm kan du på linie 256 hente en reg-fil "Restore the Control Panel" hent den, kør den, genstart maskinen og se om det hjælper ( ingen garentier gives :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-08 21:49

slynglen -> Hold fast hr. Svend ...jeg havde sgu næsten helt glemt kellys-korner

Tak for reminder'en

Den er igen tilføjet 'Foretrukne'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 08-04-08 21:57

Ved højreklik sker der det samme
Jeg har installeret den Nero som lå på PC.
Rensning gav intet resultat.
Ja eyvind jeg har prøvet de forskellige måder men uanset hvor jeg på pc vil åbne controlpanel
lader det sig ikke gøre. Den fremkommer med de samme meddelser som jeg skrev:

Når jeg trykker på kontrolpanel søger window og skriver Window stifinder er holdt op med at fungere.
Derefter skriver den windows stifinder genstarter.
men når jeg så prøver igen gentager proceduren sig.

Jeg kan bare ikke forstå at den skriver at stifinder er holdt op med at fungere,
når jeg højreklikker på start fremkommer stifinder og fungerer uden problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-08 22:56

Citat
Jeg kan bare ikke forstå at den skriver at stifinder er holdt op med at fungere,
når jeg højreklikker på start fremkommer stifinder og fungerer uden problemer.

Det er fordi den bruger stifinders søgefunktion....

Rep. din Vista - du har jo ikke andre muligheder.... - du har på en eller anden måde fået kommandofilen slettet...

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 08-04-08 23:23

prøvede du reg filen ?

Accepteret svar
Fra : b-and

Modtaget 50 point
Dato : 08-04-08 23:26

Det er ikke noget ukendt problem ved installation af Nero.

Klik på > Start > Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Vis.
Fjern flueben ved > Skjul beskyttede operativsystemfiler.
Fjern flueben ved > Skjul filtypenavne for kendte filtyper.
Sæt prik i > Vis skjulte filer og mapper.

Gå til mappen hvor du har installeret Nero, det skulle være denne:
C:\Program Files\Nero\Nero 8\Nero Toolkit

Alternativt > C:\Programmer\Nero\Nero 8\Nero Toolkit

Find filen > NeroBurnRights.cpl og omdøb den til NeroBurnRights2.cpl.
Genstart og du skulle nu kunne komme ind i Kontrolpanel.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-08 23:28

rerfi ->
Citat
- du har på en eller anden måde fået kommandofilen slettet...

Ja... eller ændret den reg. nøgle som sammenkæder *.dll filerne mellem programmerne og integrerer disse med operativsystemet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 09-04-08 09:19

Tak b-and
Jeg afindstallerede Nero, og så funker det.
Det er fantastisk at de lægger et program på PC som får Vista til at lave fejl.
Der må være mange Siemens/fujitsu købere der får denne fejl.
NB:
Jeg ser at jeg desværre kun har 25 point.
Hvordan får jeg flere point. ???

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 09-04-08 09:20

Tak for svaret b-and.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-08 11:54

Det var nyt for mig at Nero laver rod i Vista. Så blev jeg dét klogere

Mht. flere point:
Citat
Ledige point

Ledige point kan opnås på flere forskellige måder, som nævnt nedenfor.

En gang i døgnet.
Hvert eneste døgn du lukker dig ind hos kandu.dk, vil du automatisk få tildelt 20 ledige point.

Bliv superbruger
Hvis du tilmelder dig som superbruger, vil du automatisk få tildelt 200 ledige point.

Accepter et svar til dit spørgsmål
Når du accepter et svar eller annullere dit spørgsmål, vil du automatisk modtage 5 ledige point som tak for hjælpen. Derimod hvis du ikke lukker dit spørgsmål indenfor 30 dage, vil du automatisk blive fratrukket 5 ledige point, og dit spørgsmål bliver annulleret.

Andre brugere køber dit svar
Hvis du har købt dig til et svar for nogle af dine ledige point (hermed menes, at du har accepteret et svar til dit spørgsmål), så vil spørgsmålet blive lukket. Fremover vil det koste andre brugere point at læse dette svar. Du vil få tildelt 10% ledige point af, hvad du selv har givet for svaret, hver gang en anden brugere køber det. Dvs. du får nogle af dine point igen, hvis andre finder svaret til dit spørgsmål interessant, du kan dog maksimalt få 50% af værdien igen.

http://www.kandu.dk/PointRules.aspx

</MOLOKYLE>