/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sms modtages i flere dele
Fra : larshau
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 07-04-08 20:52

Jeg har en Nokia 6131. Jeg sender af og til en sms, der er længere end én sms-enhed. Nogle modtager-telefoner får herefter min lange sms som 2 eller flere separate sms.

Helt specifikt sker det hver gang jeg sender til en Nokia 1110i. Hvis jeg sender den samme besked til en anden telefon modtager man én lang sms. Og det er det, jeg ønsker skal ske hver gang.

Hvordan kan det være? Er der et eller andet, der skal indstilles på én af telefonerne?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-08 21:03

Der er forskel på hvor lange sms'er de forskellige telefoner kan modtage i et hug, så det er ikke indstillingerne der er noget galt med

Kommentar
Fra : clou

Dato : 07-04-08 21:29

jo ældre telefonen er - des større er problemet, alle nye telefoner kan læse laaaaaange sms'er

Clou

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-04-08 21:38

SMS står for short message service

En SMS-besked må højest være 160 bogstaver/tegn lang (inklusiv mellemrum), hvis den er længere bliver den delt op i flere SMS beskeder. De fleste nye telefoner vil dog vise disse som een lang, samlet besked, men afsenderen risikerer at blive opkrævet for de enkelte beskeder.

http://www.dr.dk/Mobil/Guide/20070206134419.htm

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 07-04-08 21:44

Jeg har været inde på www.nokia.dk og læst om 1110i der står kun nævnt sammenkædede sms' og det er jo det den bliver, når den kommer af to gange eller mere

Der står ikke hvor mange bogstaver den modtage i et hug, jeg plejer at kikke på manualerne hos www.tdc.dk men lige den telefon er ikke nævnt, der plejer ellers at stå om de kan modtage lange sms'er

Så jeg vil som før nævnt mene at lige den telefon ikke har kapacitet til at få lange sms'er uden at den skal deles

Godkendelse af svar
Fra : larshau

Dato : 07-04-08 21:51

Tak for svaret Nordsted1.
Du var hurtig og grundig, så derfor skal du have "gevinsten".
Også tak til de andre bidrag-ydere som hjalp med forståelsen.

Til orientering kan jeg fortælle, at jeg har besøgt en TDC-butik. De kunne ikke hjælpe, men foreslog at se på telefonens indstillinger...
Jeg besøgte også en Sonofon-butik. De vidste heller ikke hvad der kunne forårsage resultatet. men de tilbød at vi kunne komme ind med telefonerne og så prøve om man i fællesskab kunne finde ud af en løsning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-08 21:57

Selv tak. Det bliver da interessant at hører om Sonofonbutikken kan hjælpe, du må gerne melde tilbage, hvis du har lyst