/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Snor til græstrimmer?!?!?
Fra : Perege
Vist : 10554 gange
100 point
Dato : 07-04-08 20:06

Hej alle.

Er der nogen der har et GODT alternativ til den latterlige nylon-snor der sidder på min græstrimmer??

Den springer i tide og utide.

Jeg har prøvet allle former for snor, line etc.
Men alle springer.

Mvh.

En fortvivlet have-ejer.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-04-08 20:10

Brug en der er lidt tykkere......jeg "borede" min så der kan sidde en 2mm line i stedet for den 1,5mm den var født med - det hjalp gevaldigt. Den slides selvfølgelig - men knapt så hurtigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-04-08 20:27

Køb denne trimmer i stedet. Med knive af plastic i stedet for snor.
http://www.toolshop.dk/shop/bosch-batteridrevet-graestrimmer-3230p.html

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-04-08 20:36

Købte en rulle af noget tykkere tråd til en proffessionel maskine. Spoler det selv ind på spolen. De duer langt bedre end den tynde maskinen er født med. Ligeledes var det langt billigere.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-04-08 20:50

man kunne jo også investere i en ordentlig trimmer. det løser alle dine problemer.

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 07-04-08 20:50

Hvis man så bare var i stand til at starte maskinen, når man hiver den lille latterlige snor der kræver en murearbejdsmands muskler at hive i..............

grrrrrr, er der nogen som har et godt råd til mig med de små spagettiarme lige gyldigt hvor meget jeg hiver er det slet ikke kraftigt nok til at starte den.....

undskyld til topic
Hilsen Rosalill

Accepteret svar
Fra : fem6

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-08 21:34

Bruger selv en / ''stål' kabel fra en MC
eneste ulempe__gnister, i tørt græs
skal MEGET sjældent skiftes.
om det er afbalanveseret`? bruger den
flere timer af gangen uden problemer.

MEN PAS PÅ__

orker ikke selv de skie, plastik /
ellers har jeg prøvet ''fiskesnøre'' men for tynd.

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 07-04-08 21:38

LOL______
LÆS og bliv klog.

troede det var selve klippe-tråden / SORRY
Hopper igen.

Men sgu da et forsøg værd, de fåés i flere tykkelser.

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 07-04-08 21:40

Og jeg mener selvfølgelig TRÅDEN i kablet
de fåes op til flere meter for ingen penge
hos h.nyborg eller andre steder

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-08 22:43

Sæt en tynd stålvejer på 1,5 mm i dsen så er det slut med at trække for hårdt Set er ofte som på andre maskiner der startes med snor at kanten på udgangshullet er for skarp så hvis man hiver lidt skråt så flår man snoren

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-08 22:45

dsen = den Set = Det skarp = skarpt

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-04-08 00:14

Sæt noget stål/glattråd i ligesom i en buskrydder. Det har jeg og det holder i lang tid.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-08 08:09

Altså, er det ikke træksnoren til at starte den med, som der menes ????

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-04-08 09:58

Citat
latterlige nylon-snor der sidder på min græstrimmer

... jeg kan KUN læse det som den snor der klipper det grønne ned.....

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 08-04-08 18:45

Tak for svaret fem6.