/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Temp. filer
Fra : December
Vist : 606 gange
15 point
Dato : 27-02-03 11:15

Jeg skal have slettet mine temporary internet files, men når jeg kommer ind på siden, er den helt blank. Det er lykkes mig at få dem frem 2 gange (ud af 763 gange), så det er ikke amnge jeg har fået slettet. Så har jeg prøvet at gå af "bagvejen", ind i Windows, Temp., osv, men der viser den også blank side. Inde på siden går den ligesom i stå, den reagerer ikke på noget, kun ctrl/alt/delete, og her skriver den "svarer ikke". Hvad gør jeg så, hvordan kan jeg få dem slettet? I må godt skære det virkelig meget ud i pap, for jeg er ikke helt "up 2 date" hvad computere angår.
På forhånd 1000 tak

December

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 25 point
Dato : 27-02-03 11:26

Hej
Har du prøvet at køre diskoprydning?start+programmer+tilbehør+ system værktøjer?.
Hvis siden er blank så er de vel slettet.

Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-02-03 11:37

det her program gør:
This program allows you to free up disk space, remove temporary files and maintain your privacy.
http://www.tucows.com/system/preview/288653.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-03 12:01

hej
Eller det her (Gratis)
http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/index.html
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-03 12:08

Hej
Dette bruger jeg selv (gratis)beta versionen,og to andre værktøjer som også har de samme muligheder.
Det på nedenstående link fjerner også spyware.

http://security.kolla.de/news.php?lang=en

Manse9933

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 27-02-03 12:34

Når du er i browseren (du kan godt være off line), så gå ind under Funktioner/internetindstillinger og du får altid det første faneblad vist (generelt), midt på siden står der "slet midlertidige filer", det gør du så!
Jeg synes så du bør gå hen under fanebladet "avanceret" og ret langt nede funder du hvor der står "slet temporay... når browseren forlades" sætter du hak der, så tømmes den jo automatisk.
Har du word? Pudsigt nok kan du se en masse i mappen, som ellers bare viser blank side, hvis du i word vælge indsæt billede (og husker lige at markere ALLE filtyper), nu finder du så mappen temporary internet-files, den er ALDRIG tom uanset hvad du fortager dig, men du kan slette alt undtaget "index.dat" filen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-03 12:36

Hej
Foresten dette program på security.kolla kan instilles til dansk og kan konstant opdateres (spy Bot)gratis.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-03 12:45

Hej
Jeg har indstillet min browser til at tømme temperyinternet fiels når jeg lukker browseren men det gør den ikke,det har jeg indstillet den til fra dag et,hvorfor hved jeg ikke.
Manse9933

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 27-02-03 12:53

manse9933>
Prøv at se i mappen med word, men altså husk når du vælger indsæt billede, at der ikke bare skal stå (jpg,tiff,bmp osv.) men alle filer. Men igen - index.dat vokser og den kan ikke fjernes, men du holder mappen nede på ca. 1,5 - 2 mb, det betyder jo ikke noget.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-03 13:10

Hej lilemig
Jeg forstår ikke rigtigt dit svar,min browser er indstillet til 5 mb lager
kapasitet,for at komme lidt hurtiger rundt i løbet af dagen,det er jo et cache
lager så din browser ikke skal hente billeder og script o.s.v, ned fra nettet hver gang du besøger den samme side.Derfor efterlande jeg også en del temp filer f.r.e.k fra min internet e-mail konto fordi at jeg skal derind mange gange om dagen.
Manse9933

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 27-02-03 14:03

Hej manse>
Vi taler om at tømme cachen, samt se og kontrollere den! Min ligger ret konstant på 1,42Mb.
Du skrev før at den ikke tømmes? Det er altså et valg du har foretaget.
Jeg mener ikke din e-mail har nogen relation til "temporary internet-files", som er cachen når du surfer. "Temp" mappen er også midlertidige filer der dannes når du arbejder med PCen, den bør tømmes jævnligt men det er jo ikke cachen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-02-03 14:07

jeg skal lige sige min osse er gradis(for en periode),men prøv osse manse bare du for det væk...

Kommentar
Fra : December

Dato : 27-02-03 14:14

Jeg fandt ud af det, og alle mapperne med Temp. files er slettet...på nær en; en møgirreterende toolbar der bliver ved med at dukke op når jeg starter internettet op. Hvordan får jeg slettet den med? Det er en "popup der bare er blevet liggende. Jeg har været inde og kigge på siden hvor den kommer fra, men der står intet om, hvordan man kan slette den. Hvis det er nogen hjælp, så hedder siden: http://sbjr.com/passthrough/popupbarapener/html. Det er lige det sidste jeg mangler for at alt er slettet.

December

1000 tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : December

Dato : 27-02-03 14:16

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-03 14:19

Hej lillemig
Relationen ligger i at jeg skal ind på den side som min e-mail konto er på
den gemmer jo billeder og bannere i temperyinternet fiels,jeg tømmer da dem en gang i mellem,og det med at den ikke kan tømmes er at jeg har sat min browser til at tømme dem når jeg lukker min browser (under indstillinger avanceret)og det jeg krev før er at den ikke tømmer dem når jeg lukker min
browser,så jeg tømmer dem med et program ovenstående fordi det er det letteste.
Jeg må have et forklarings problem.

Manse9933

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 27-02-03 14:21

Jeg var ude ved en ven der havde problemer (meget lille HD), først da der blev sat hak i "slet alt off line" svandt den fra ca. 70MB til 1,5MB
http://home.gvdnet.dk/~pouls/min/cache.jpg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-03 14:29

Hej lillemig
Det er offline websider dem har jeg ikke på min pc,så man kan læse dem når
man offline.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-03 14:53

Hej December
Har haft det samme problem med en toolbar,jeg prøvede 100 gange at gå ind i
dens indstillinger hvor man skulle kunne fjerne den men det lykkedes ikke
før jeg gik ind på den hjemmeside den stammede fra og dawnloadet et lille
program som så fjernede den efter en reboot,det var svært at finde dette lille program på deres side det var gemt godt væk,men har du prøvet alle
de gængse metoder til at af installerer f.r.e. tilføj/fjern,ellers er der
en super screter i det program jeg talte om før SpyBot du kan prøve under
værktøj,ellers slkal du ned i reg databasen,men det er en længer historie
prøv de andre mugligheder først,den jeg havde blev instaleret via nettet hver gang jeg åbnede min browser,men spyBot beta den jeg bruger kan blokkere
denne slaks problemer man kan indstille den til at dawnloade det man gerne vil have under indstillinger,i øvrigt havde jeg ikke selv dawnloadet den
det var en der var skjult i et andet program (alexa det værste spyware man kan få fat i )held og lykke det kan godt være noget af et projekt.

Manse9933