/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Anders Olufsen Heboe
Fra : GunnaMuseth
Vist : 517 gange
200 point
Dato : 07-04-08 18:04

Vil gerne have hjælp, til at finde oplysninger om dette par, født hvornår og hvor ?
Anders Olufsen Heboe, gift med Anna Madsdatter

Mine oplysninger er om deres datter:
Sidsel Andersdatter, døbt 15 Juni 1721, Alslev, Præstø
død oktober 1751 i Bonderød, Præstø.

Gift 29 Jan 1741 med Ole Ibsen
Ingen bøger på AO fra den tid, lige nu

Venlig hilsen
Gunna Museth

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 07-04-08 19:02

Hej

Du bør nok se om Alslev kan være annekssogn til et af nabosognene.

prøv dette link
http://www.e-bachmann.dk/genealogy/dis-danmark.dk/danmarks_kirkeboeger/jpg/002-003.jpg
Jeg ville nok kigge i Fakse, Spjellerup eller Karise

Hvis det stadig ikke lykkes vil jeg ringe til Ao og høre om det kan være rigtigt at disse kirkebøger ikke er online

Evt kan du også prøve at spørge på:
http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?2
eller:
http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?1

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 07-04-08 19:06

Hej

Et muligt bud kan være dette:
1721 Finderup, , Praesto, Denmark

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-08 19:51

Nok hende her:
"
ANDERSDATTER HEBOR, Sitze   Christening
   Gender:   Female
   Christening Date:   15 Jun 1721   Recorded in:   Alslev, Praesto, Denmark
         Collection:   Alslev; Den Danske Folkekirke
   Father:   Anders HEBOR
"
Fra Family Search, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-08 20:03

Dette er en Anders med passende alder fra Alslev
"
NELSEN, Anders   Christening
   Gender:   Male
   Christening Date:   3 Mar 1697   Recorded in:   Alslev, Praesto, Denmark
         Collection:   Alslev; Den Danske Folkekirke
   Father:   Nels GREGERSSEN
"
Men intet om Hebor/Heboe??? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-08 20:06

Stenhuggeren her er lidt ældre, Svend
"
IPSEN, Anders Steenhugger   Christening
   Gender:   Male
   Christening Date:   22 Feb 1691   Recorded in:   Alslev, Praesto, Denmark
         Collection:   Alslev; Den Danske Folkekirke
   Father:   Ip ANDERSEN
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-08 20:17

Tilsynerladende benyttedes Heboe som mellemnavn, uden at faderen hed det:
"
PEDERSON HEBOE, Peder         Marriage
   Wife:   Anna HANSDR
   Marriage Date:   3 Oct 1751   Recorded in:   Vester Egesborg, Praesto, Denmark
         Collection:   Vester Egesborg; Den Danske Folkekirke
   Wife's Father:   Hans HEMMINGSON
"
Langt væk fra Alslev, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-08 20:23

Anne har jo været gift før og så nok lidt ældre:
"
OLUFSEN, Anders         Marriage
   Wife:   Anne MATZDR
   Marriage Date:   21 Mar 1717   Recorded in:   Alslev, Praesto, Denmark
         Collection:   Alslev; Den Danske Folkekirke
      Wife previously married
"
Intet Heboe her, måske bare noget han blev kaldt? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-08 20:27

Sidsel blev da gift med Ole Jeppesen? ikke Ibsen?? Svend
"

JEPPESEN, Ole         Marriage
   Wife:   Sisel ANDERSDR
   Marriage Date:   29 Jan 1741   Recorded in:   Alslev, Praesto, Denmark
         Collection:   Alslev; Den Danske Folkekirke
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-08 20:32

Dette kan være moderen, der føder Sidsel i andet ægteskab, Svend
"
MADTZSDATTER TYDSH, Anne   Christening
   Gender:   Female
   Christening Date:   8 Oct 1682   Recorded in:   Alslev, Praesto, Denmark
         Collection:   Alslev; Den Danske Folkekirke
   Father:   Madtz TYDSH
"

Kommentar
Fra : GunnaMuseth

Dato : 07-04-08 20:50

Hej svendgiversen

TAK skal du have, iha hvor du kan.

Ham Ole og en bror, blev døbt Ibsen, efter mine oplysninger, og faderen hed rigtig nok Jeppesen.
Passer alle de så sammen, et par generationer, rystet ud af ærmet ?

Giver huller i slægtsforskningen, når man ikke kan finde, noget om forældrene, så tusind tak, for din hjælp.

Har prøvet på dis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-08 21:08

Nej, jeg ved ikke om de passer sammen?

Det er kun muligheder fra Family Search som skal kontroleres via kirkebøger,
men det må da være lettere end at skulle kikke dem alle sammen igennem, Svend

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 08-04-08 09:24

Iflg. Dette link, burde der findes ældre kirkebøger fra Alslev:

Alslev (Fakse H.). F 1662-1891; K 1746-1891; T 1787-98; V 1662-65, 1674-1812, 1814-91; D 1677, 1681-1891.

http://www.dis-danmark.dk/amt-herred-sogn/danmarks_kirkeboeger/danmarks_kirkeboeger.html