/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Selvangivelse hjælp! Skattefri
Fra : morpige
Vist : 1271 gange
200 point
Dato : 07-04-08 08:15

Skattefri rejse og befordringsgodtgørelse, hvor skal beløbet for dette skrives ind i selvangivelsen (Årsopgørelsen for 2007?)
Desværre har min mands firma lavet ged i oplysningssedlen til skat og sendt den for sent, og nu sidder jeg så op skriver ind manuelt. Men under deres oplysningseddel står der dette punkt, og jeg kan ikke finde ud af hvor det skal stå på selvangivelsen.

Jeg håber på et super hurtigt svar - og minder jer lige om at I via jeres digital signatur kan gå ind og se jeres egen årsopgørelse og læse alle felterne igennem.

JEG kan bare IKKE finde det!

200 point til den er skal komme med felt nr. og forklare hvorfor!

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 07-04-08 08:19

Det er da bare under fradrag - befordring. Befordring står som underpunkt. Jeg kan ikke huske hvad det overordnede punkt hedder.

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 210 point
Dato : 07-04-08 08:22

Hej Morpige!

Det skal skrives i rubrik 48 "Skattefri rejse- og befordringsgodtgørelse". Der vil ikke blive beregnet skat af beløbet og det vil ikke fremgå af den ansattes årsopgørelse, men vi som myndighed vil kunne se det på vores R75 og kunne efterregne det.

Håber at du blev klogere

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 07-04-08 08:25

Morpige >>> Jeg går ud fra at det er skattefri rejse- og befordringsfradrag som din mand har udbetalt efter reglerne i rejsecirkulæret til hans ansatte?

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 07-04-08 08:36

Tak, men felt 48 kan man ikke se på hans årsopgørelse. Den går kun til 44 (Indenfor 40'erne)?

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 07-04-08 08:37

Det er skattefri rejsegodtgørelse, dvs. kørsel til destinationer i landet, hvor han får statens takster + at de betaler hans frokost når han kører rundt

Godkendelse af svar
Fra : morpige

Dato : 07-04-08 08:41

Tak for svaret MissXX.
Jeg accepterer dit svar - for det var også der det burde være, men felt 48 fremgår ikke af hans opgørelse. Måske fordi firmaet ikke har oplyst beløbet eller ja, guderne må vide det. Under vejledningen kan jeg se at andre heller ikke har feltet med. Men jeg har det med, men jeg sidder også med den udvidede selvangivelse.

Jeg skriver det på til sidst i notatfeltet, så har jeg da gjort mit

Tak for hjælpen

Knus
Pernille

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 07-04-08 16:26

Hej Morpige,
Grunden til den ikke fremgår af din mands årsopgørelse, er at det normalt er firmaer, der indberetter for medarbejdere (som så her er gået galt).
Hvordan det forholder sig under det tilfælde, vil jeg ringe til dit lokale skattecenter og høre ad. Det er dumt lave fejl, når det lige præcis er SKAT det drejer sig om

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 16-04-08 12:14

Tak MacMadsen Vi har fået tjek på det hele nu