/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bil til høje mennesker?
Fra : eeyore73dk
Vist : 6302 gange
200 point
Dato : 06-04-08 22:14

Hvilken bil skal man vælge når man er over 195 cm? Lige nu har vi en Ford Excort 1,8 CLX fra 1992, her er der plads til høje mennesker, men de fleste andre biler vi har siddet i er alt for lave eller også er sædet for højt oppe Nogen der har et bud på en bil med god plads i højden, og nej, jeg vil ikke ligge vandret li'som ungdommen gør det??? Vil gerne prøve noget andet end Ford Excort... HJÆLP!!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-04-08 22:23

Ja nu er der desværre ikke flere gamle FORD T'er tilbage hos forhandlerne, for der kunne man ellers sidde med høj hat på.

Du må ud på en osetur hos de forskellige bilforhandlere, og spørge om de har en model til voksne mennesker.
Kun ved at se varen, kan du tage en selvstændig beslutning.
Når du finder en egnet model, så kan du sikkert også få en prøvetur!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-04-08 22:24

Måske kan du få gode råd her, held og lykke med den nye bil

DE HØJES KLUB

Foreningen er behjælpelig med oplysninger om, hvor man kan finde sko,

tøj, møbler og andre ting i passende størrelser. De Højes Klub kan

kontaktes på tlf. 32 58 76 00.

Jyderne har også deres klub. Den hedder De Høje Jyders Klub og kan

kontaktes på tlf. 86 52 29 12.

http://www.geocities.com/Athens/6352/pol/hoejdegiraf.html

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-04-08 22:34

En Citroen Berlingo eller lignende er der god plads i er selv 1,89 cm Jeg har nu en caravelle bus og der er jo plads til en på 2, 10cm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-04-08 23:28

Jo jeg kender også DE HØJES KLUB i København.
Jeg har en fætter der er 2.08 meter. Jeg blev inviteret med på en skovtur, sammen med disse prægtige mennesker.
Men, jeg følte mig overset med mine 1.73

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-04-08 02:53

Rart med en fætter at se op til.......

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-04-08 08:00

Jeg har en Ford Focus, normal Stationcar, ikke den;
men den findes i en højere udgave for din størrelse: Ford Maxi
hilsen Svend

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-04-08 10:49

Har haft høje passagere med i min VW Touran uden problemer, og så er det også en dejlig bil med masser af plads.

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 07-04-08 12:10

VW Touran kan vist godt gå an i højden, men den er lige lidt for dyr for os *S*

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-04-08 12:19

En åben sportsvogn. Der er der højt til loftet.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 07-04-08 19:55

Citroen 2 cv. Konstrueret til fire personer med høj hat og en sæk kartofler bagi.

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 08-04-08 05:47

Man sidder meget lavt i Toyota Carina 2, corollaer og Bmw'er. Sæderne i en Peugeot 405/406 kan sænkes så der er god lofthøjde. Se bort fra biler med soltag. Især er VW slemme til at lave pygmæ-biler når der skal være soltag og mange ældre VW'er er tysk importerede og ofte med soltag.
I øvrigt er mange af de nyere Anders And biler (Berlingo/Partner, Fiat Dublo, Renault Kangoo osv.) ret høje inden i.
Held og lykke med søgningen.