/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
højeste værdi i en tabel.
Fra : yakov
Vist : 813 gange
100 point
Dato : 06-04-08 18:54

php der arbejder med mysql.
jeg har et problem det går ud på jeg vil lave så man bare kan indsætte en ny linie i en tabel og så skal den tage informationerne fra den nyeste linie og det gør jeg ved at jeg har et felt med ID numre hvor man skriver den nyeste et nummer højere og så tager den dén linie med højest ID værdi. men det kan jeg ikke få den til min kode er:

$result = mysql_query("SELECT * from news where ID=max");

hvis jeg sætter den til en værdi som 2 viser den noget men kan ikke få den til automatisk at vise den med højest værdi. nogle der har nogle forslag.? på forhånd tak

\\Yakov

Accepteret svar
Fra : Naqibullah

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-08 19:25

Kig i http://www.phpbb2.dk om du kan finde nogle der

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-08 19:28

Det er længe siden at jeg kiggede på mysql - men er det ikke bare autonummerering du vil lave i ID kolonnen. Jeg mener at huske at du kan vælge autonummerering på kolonnen.

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 06-04-08 20:33

autonumerering giver vel bare automatisk den nyeste post den højeste ID? men det er hjemmesiden der skal kunne finde ud af at tage den nyeste som så må være den med højest ID

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-08 11:10

Ok - det var bare et forslag.

Godkendelse af svar
Fra : yakov

Dato : 14-04-08 16:31

Tak for svaret Naqibullah.

Kommentar
Fra : numb92

Dato : 28-06-08 13:20

Meget simpelt, du laver bare:

$result = mysql_query("SELECT * from news ORDER BY `ID` DESC LIMIT 1");

så får du den med den højeste værdi udskrevet. Du kan ændre "LIMIT" til 2,3,4 osv. og derved få henholdsvis de 2,3,4 med den højeste ID udskrevet.