/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PAGA FAULT IN NONPAGE AREA
Fra : refi
Vist : 804 gange
200 point
Dato : 06-04-08 16:25

Og HVAD goer man saa lige

Den naegter simpelthen at starte op - BSOD..
Dette uanset om jeg forsoeger repkonsol eller resque DVDer

Maskinen som saadan fejler intet - koerer i oejeblikket med UBUNTO paa den...

Men det er ogsaa alt der virker...

Jeg har laest mig til at det sandsynligvis skyldes en USB der er blevet fjernet og den derved har noget i BIOSmemory den ikke kan finde.

Det passer meget godt da der er fjernet en USBharddisk MEDENS maskinen koerte - det er normalt ikke noget problem.

Det korte af det lange - den BIOS memory/catch skal SLETTES - hvordan ?

Fjernelse af batteri sletter den tilsyneladende IKKE..

Andre GODE loesninger ?

PS - I maa leve med ae oe aa - de virker IKKE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-08 16:26

Skulle maaske lige med at vi taler VISTA...

Vista DVD haves IKKE - kun resque

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-08 16:34

Jammen Refi dog at tage USB HD fra mens den kører...........................det må du heller ikke.
Ja vel kan man være heldig, at der ikke sker noget, men hvis HD og comp. snakker sammen lige når du hiver stikket ud, så kommer der til at mangle nogle data.

Sæt en anden USB HD til og hiv de vigtigste data ud, og læg dem på den HD.

Sæt problem (USB)harddisken i og forsøg med fejlsikret tilstand.

Du har vel prøvet i fejlsikret tilstand at gå tilbage (gendannelsespunkt)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-08 16:36

Bios slettes med en jumper ._. . J-et eller andet. og sidder som regel alene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-08 16:43

ALLE opstart metoder ER proevet ..... Virker ikke

ALLE opstartmetoder viser recoverykonsol i 5 sek - derefter blue screen men page fejlen...

Eneste mulighed er at SLUKKE/GENSTARTE

Og nej / harddisken arbejdede IKKE / helt dum er jeg ikke...

Det har ALDRIG vaeret et problem foer nu....

Om jeg skal reinstallere det hele er egentlig underordnet - det er en NY maskine hvor jeg var ved at hente date fra de gamle harddiske - saa ALT er i behold...

Men den vil ikke engang lave en NYINSTALLATION foer den fejl bliver fjernet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-08 16:48

Alt hvad jeg har kunnet finde om lignende problemer koerer paa at catching og shadowing skal disables i bios - men det kan man ikke - eller rettere sagt jeg kan ikke finde nogen steder der giver muligheder for det....

Kan sagtens komme i bios.
DVDdrev ER first boot osv.....

ALLE opstart muligheder ER afproevet.... ALLE med samme resultat - blue screen

Mangler blot dette bios toemmeri - HVORDAN.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-08 17:07

Det kan os være em RAM fejl

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-08 17:15

NEJ - Jeg sidder jo ved maskinen NU....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-08 17:18

NÅ... Så det sgu nok ik' en ram fejl

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 06-04-08 17:21

Citat
Mangler blot dette bios toemmeri - HVORDAN.....

Hvis du kan komme i BIOS så "Load default settings", det må være det samme som at gøre det på bundkortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-08 17:30

Det er det tilsyneladende IKKE....

Det er nemlig proevet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-08 17:30

Det m[ vaere selve chippen der skal toemmes.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-08 17:49

Hva med dette?

Citat
The procedures for clearing a Bios/CMOS without jumpers is essentially the same as those given above when they are present, it just takes a little more effort.

Shut down the computer and disconnect the power plug.

Locate, if possible, the instruction booklet for your motherboard. If you cannot locate the booklet, then user the motherboard references on this site to locate the manufacturer and see if a manual is available there. You may also want to closely examine the motherboard itself.

Now identify where the battery is located on the motherboard. It will be approximately 1/2 inch in diameter.

Normally these batteries are held into place with one or more small clips over the face of the battery. Carefully lift the battery out of its socket and set it aside. Note: Some batteries are actually soldered to the motherboard, so take that into consideration and be careful.

Leave the battery our of the computer for about 20 to 30 minutes and then return it to its socket.

Now plug the power cord back in and restart the computer.

When the computer begins it's startup (boot) process, tap the DEL, F10 or F1 key, (whichever is appropriate for your computer) to get into the Bios/CMOS setup. If you need more detailed information as to how to get to the Bios/CMOS setup, follow this link. Bios Basics

Once into the Bios/CMOS setup, look for a section or area to set the Bios/CMOS to its default settings. This will return the motherboard to either its basic or optimum settings depending upon the motherboard manufacturers settings. You will then need to verify certain settings, such a CPU and memory as well as hard drive type and size recognition. If you need more information regarding these settings, follow either of these links: For an AMI Bios or for an Award Bios.

After making any final adjustments, save your settings and restart the computer. The Bios password should be gone and the Bios set to its optimum settings.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 06-04-08 18:00

Er du sikker på Harddisken virker?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-08 18:18

Ja - ALT virker - bare ikke BOOT...

PS...

Hvis ikke HD havde virket ville den jo starte p[ DVDerne.....

Men maaske har biosbatteriet IKKE vaeret ude laenge nok....

Proever lige det nummer igen....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-08 19:08

Fandt du den clear C-mos jumper.................for den kan resette bios. Hvis computerens bios er meget strømbesparende - vil udtagning af batteri ikke hjælpe.--------------------

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-08 19:16

Nej ikke endnu....

Batteriet ude i 35 min hjalp IKKE...

Saa jumper maa blive naeste punkt.... med mindre nogen har andre ideer.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-08 19:36

Du kan altså ikke finde den jumper...............hvad hedder dit bundkort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-08 20:47

Jo - jumper er fundet.

men men men....

Det hjalp INTET....

Paa en eller anden maade bliver den VED med at huske....

GPARTED finder fint harddisken - som er en SATA - det skal maaske lige med.

Inddelingen passer ogsaa fint

En stump recovery - uden adgang
drev c
drev d

Den er delt i 2 + recovery

Ethvert forsoeg paa at komme i kontakt med drevet meddeler blot at drevet er i brug og derfor INGEN ADGANG

Dog har jeg muligheden for at NYFORMATERE partitionen - spoergsmaalet er saa OM det hjaelper - eller blot oedelaegger endnu mere.....

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 06-04-08 21:59

Har læst om en der ikke havde helt samme problem, men det ligner dog så meget at han også fik blå skærm, HD i brug og adgang nægtet-

Han havde prøvet nogenlunde de samme ting som dig, men det der løste problemet var at han pillede sine ramklodser ud og så monterede dem igen. Så startede den.

Jeg ved ikke hvorfor, men det var måske værd at prøve.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-08 22:26

Takker - men det har været prøvet....

Næh - gparted løste problemet...

Jeg bad den om at "ændre" filsystem på partitionen til ntfs - det tog 3 sek....

Troede det var løgn.....

Men en genstart af maskinen installerede automatisk Vista igen (fabriksbillede)....

Så let var det åbenbart...

Da der endnu ikke var kørt det vilde ind på maskinen er det udmærket....

Det eneste der lige skal installeres igen er Office og AVG...

Norton ER på maskinen men ryger UD...

Så HURRA for LIVE-CD....

PS... min anden partition der indeholdt lidt data er FULDT bevaret.....

Men EEN ting lærte jeg da - Vista er tilsyneladende MEGET MERE overfølsom overfor fjernelse af USB-stik

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-08 23:03

Nu havde jeg lige forberedt et længere indlæg om Gparted, og så har du fundet ud af det ja det hjælper med en tur med dette vidunder værktøj, jeg havde også en disk som Windows ikke kunne komme i forbindelse med, slettede partionen og formaterede på ny, så kunne Windows CD godt bruge disken

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 07-04-08 10:30

Den er ikke mere følsom overfor USB - men det ka indstilles. (jeg husker ba´re ikke hvor)

Ps. Jeg converterede også en gang en HD fra FAT32 til NTFS og den blev kørende igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-08 15:36

Citat
jeg husker ba´re ikke hvor

Sæt liiiige cellerne i blød.....

Det ville da være rart at vide

Som sagt har det ALDRIG tidligere været et problem - og den skal selvfølgelig IKKE tages medens den blinker eller arbejder.....

Så HVORFOR det lige netop gik galt her vides ikke.....

Nå problemet blev løst - så lukker snarest, men kom bare med flere kommentarer, gode ideer osv....

Hilsen
EN FREMTIDIG VISTA BRUGER (havde forsværget det nogensinde skete )

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-04-08 16:16

Citat
EN FREMTIDIG VISTA BRUGER (havde forsværget det nogensinde skete

Bare rolig, det bliver sikkert ikke længe. Rygterne går, selvom de nægter og 7eren skulle blive noget helt specielt i forhold til nuværende styresystemer.

http://www.computerworld.dk/art/43900

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-08 16:57

Citat
7eren skulle blive noget helt specielt i forhold til nuværende styresystemer

Ha ha ha - det har der været talt om siden den første windows.

Citat
Tilslutte og frakoble enheder
De fleste USB-enheder kan fjernes, og forbindelsen kan afbrydes efter behov. Når du afbryder forbindelsen til lagerenheder, f.eks. USB-flashdrev, skal du være sikker på, at computeren er færdig med at gemme data på enheden, før du fjerner den. Hvis enheden har en aktivitetslampe, skal du vente med at afbryde forbindelsen til enheden indtil nogle sekunder efter, at lampen er holdt op med at blinke.

Hvis du kan se ikonet Sikker fjernelse af hardware i meddelelsesområdet yderst til højre på proceslinjen, er det et sikkert tegn på, at enhederne har afsluttet alle handlinger og er klar til at blive fjernet. Klik på ikonet for at se en liste over enheder. Klik på den enhed, du vil fjerne.

Du kan bruge enhver USB-port, når du skal tilslutte en enhed, du tidligere har installeret. Den første gang du tilslutter en enhed i en bestemt port, vil Windows dog geninstallere driversoftwaren til enheden.

H-klik på eks. en pendrive > egenskaber > hardware > egenskaber politiker....men ikke alle kan.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-04-08 17:14

Citat
Ha ha ha - det har der været talt om siden den første windows.

Så syntes jeg du skulle søge på Windows 7 og læse lidt om den.

Selve ideen om at lave en lille kerne som er selve styresystemet og så ellers hænge de andre ting på, så de kun æder kræfter når de bruges, er da i hvert fald helt ny i Windows.

Ikke så meget inde i Linux, men det er noget henad hvordan det er bygget

http://www.version2.dk/artikel/4566

Og der står mange andre spændende ting rundt omkring, så jeg glæder mig da til at se det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-08 17:26

Jammen jammen - det er jo sådan at et styresystem bør fungere.
Det har jeg diskuteret med mange om................så nu er idéen endelig nået over til microblød.

Mikroblød har nok filtret programmer og styresystem så meget ind i hinanden at det er blevet noget rod.

Så skal der bare sættes en pendrive ind med styresystem som benytter de programmer der er til rådighed..................ingen lus i skinpelsen for den pendrive kan låses med en tap, og er dermed urørlig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-08 17:29

I bl.a. ubuntu live CD fungerer princippet med et rent styresystem hver gang comp startes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-08 17:41

En ting er HELT SIKKERT....

Kommer der er nyt er jeg en af de første til at investere....

Det kan umuligt være dårligere end Vista....

Når man tænker på al den virak der var omkring det "perfekte" system og så ser hvad der er kommet ud af det, må man græmmes....

Over 50% af diverse programmer virker ikke og kommer sikkert ALDRIG til det da softwarefabrikanterne jo ikke gider at lave alverdens ud af et styresystem der alligevel ser ud til at lide døden....

Nu forsøger jeg mig "lidt" med Vista, men der skal ikke mange fejl til før det ryger til fordel for XP, som indtil videre er det bedste MS nogensinde har lavet...

Sikkerheden i Vista er tilsyneladende sat så højt at INTET virker ordentligt og tager dobbelt så lang tid

Men kan jo også låse sig selv INDE/UDE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-08 17:44

Når en HP komputer IKKE vil kendes ved en HP driver til en HP skærm - ser det sgu sløjt ud

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-04-08 17:47

Ja, det er ikke til at vide hvordan Windows 7 bliver, man kan dog se at de tager mange gode tiltag til at få løst alt det som brugere har klaget meget over i Vista.

Jeg har heller aldrig forstået at der skal startes noget op til noget som helst, før man trykker på programernes startknap.

Men endnu er det jo kun 3 hånds beretninger man får om det, så der er ikke andet at gøre end at vente og se.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-08 18:37

Her er måske løsningen på kørsel med gamle programmer.

Citat
Få gamle programmer til at køre under denne version af Windows

De fleste af de programmer, der er skrevet til Windows XP, virker også i denne version af Windows, men visse ældre programmer kører måske dårligt eller slet ikke. Hvis et program, der er skrevet til en tidligere version af Windows, ikke kører korrekt, skal du bruge guiden Programkompatibilitet til at ændre kompatibilitetsindstillingerne for programmet. Hvis du vil ændre indstillingerne for et program manuelt, skal du bruge det pågældende programs kompatibilitetsfane.

Hvis ændring af indstillingerne ikke løser problemet, skal du besøge programproducentens websted for at se, om der findes en opdatering til programmet.

Advarsel!
Du må ikke bruge guiden Programkompatibilitet på ældre antivirusprogrammer, diskprogrammer eller andre systemprogrammer, fordi det kan medføre datatab eller udgøre en sikkerhedsrisiko.

Køre guiden Programkompatibilitet
Klik her for at åbne guiden Programkompatibilitet.

Følg vejledningen i guiden.

Hvis du ikke kan installere et program, skal du indsætte installationsdisken til programmet og bruge guiden til at navigere til programmets installationsfil, der ofte hedder Setup.exe, Install.exe eller noget lignende. Guiden er ikke beregnet på at fungere i programmer, som har filtypenavnet .msi.

Eller bare søge på "Programkompatibilitet" i hjælp og support.

Eller bruge dualboot og køre programmerne under wine i ubuntu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-08 18:46

Citat
Hvis ændring af indstillingerne ikke løser problemet, skal du besøge programproducentens websted for at se, om der findes en opdatering til programmet.

Citat
Du må ikke bruge guiden Programkompatibilitet på ældre antivirusprogrammer, diskprogrammer eller andre systemprogrammer, fordi det kan medføre datatab eller udgøre en sikkerhedsrisiko.

Det er jo lige præcis det der IKKE virker efter hensigten....
I realiteten virker det "kun" på ganske FÅ ting...

Normalt har "folk" ældre UDMÆRKEDE programmer. Dem føler de sig trygge ved. De har ALTID virket....

Pludselig skal de ud og investere i NYERE versioner (af hensyn til Vista) - og disse virker SLET IKKE som de gamle....

Normalt skifter man jo IKKE hele sit møblement ud fordi man flytter i nyere hus/lejlighed....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-08 18:50

......................................................... XP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-08 18:52

Nemlig.....

Selv dos-programmer er til at få til at virke i XP...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-08 18:54

Ja når du > "kør som" = Programkompatibilitet ............................ i Xp går den rent ind.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 08-04-08 17:08

Tak for svaret Eyvind.

Der er jo ingen grund til at annulere - hjælpen fejlede jo ikke noget

Også tak til resten af hjælperne.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-08 18:30

Vi må blive bedre til at forklare så ....................... alle kan forstå det.

Tak for de mange rare point.