/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
virus
Fra : Dieter
Vist : 453 gange
200 point
Dato : 05-04-08 16:38

hej,
min harddisk er gået ned med en fejlkode, der angiver at det enten er bundkortet eller der er en virus på HD´ en.
Idet jeg har prøvet at sætte HD´en i en anden PC og samme fejlkode kommer frem, er det måske en virus.
Men hvordan kan man checke reparere for en eventuel virus, når PC én ikke kan startes op ??

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 05-04-08 16:49

Hvis du har sat den i en anden PC, så burde du kunne komme ind på HDen ved at sætte den i som ekstra HD og starte op på den anden PC`s harddisk.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 05-04-08 16:52

ok. Kan du hjælpe mig mere.
Jeg er ikke særlig bevandret i det.
Ved altså ikke hvad jeg skal gøre : gerne trin for trin beskrivelse

Lige nu kører jehg kun med min kones pc / harddisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-08 17:02

Vær sikker på at du har en fuld opdateret antivirus program på den computer, som du sætter harddisken over i, hvis Windows var på harddisken (master disk) da den sad i den anden computer, så skal have flyttet den lille dims bagpå harddisken, så den bliver til en slave disk i den nye computer, master disken, den med Windows bør bruge den yderste stik på dit kabel

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 05-04-08 17:05

Hvis du kan komme ind på HDen og du mener det skulle være en virus, så må du jo tjekke HDen med et antivirusprogram.

Hvis du ikke har et Antivirus, så en online scanning

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 05-04-08 17:09

Citat
skal have flyttet den lille dims bagpå harddisken, så den bliver til en slave disk

Ja hvis det er IDE (ATA), men hvis du kører med SATA diske er der ingen jumpere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-08 17:13

Ja men lad os så høre hvad det er for en harddisk

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 05-04-08 17:13

Det er en ATA.
Men MIN har ingen jumper ?! Hvad så ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-08 17:18

Men der sidder vel nogle ben mellem datastikket og strømstikket.

[::::]

En jumper over to af disse ben kan ændre den til Slave - hvis altså den sidder på samme datakabel som C: drevet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-08 17:18

Her er en side hvor harddisken beskrives udmærket: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/fastFaqLiteDocument?lc=en&cc=uk&dlc=fr&docname=bph03792 kan du genkende noget fra nogen af billederne ?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 05-04-08 17:21

Jo, det ved jeg. Men jeg har ingen Jumper til min HD. Den må være gåaet tabt på et eller andet tidspunkt.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 05-04-08 17:24

Jeg voil lig forsøge med : Norman Mailware Cleaner

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 05-04-08 17:25

Så bare prøv den, det kan være at den uden jumpere står som Cabelselect og det så er hvor på kablet du sætter den til der bestemmer hvad den kører som.

Ellers må du søge på HDen og se jumperinstillingerne for den.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 06-04-08 13:13

Kære alle, der ville hjælpe mig.
Ved at "rode" en del på internettet fand jeg frem til at hverken HD´en eller PC´en fejler noget.
Fejlen ligger i opsætningen på PC´en efter jeg havde "reparetet" Windows XP.
Jeg har styr på nu , bortdet fra at jeg ikke grejer at ordne fejlmeldingen -0x0000005- når jeg vil starte Exploreeren.