/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
maling af scooter!!
Fra : fadango
Vist : 1590 gange
30 point
Dato : 27-02-03 08:47

nogen herinde som har gode råd til når man skal male sin scooter...fx hvordan(lyder lidt dumt), eller hvilken maling der egner sig bedst...måske kender nogen en auolaker som kan gøre det il billige penge ( i nærheden af viborg)???

p.s kan nogen fortælle mig hvad der er sandard ruller på en Sonic??

Kommentar
Fra : Spejdermand

Dato : 27-02-03 09:12

Du skiller den ad i de dele der skal males og fjerner de dele der ikke skal males.
Så sliber du delene og maler dem, helst med en trykluft malesprøjte. Du skal bruge en autolak, kan købes i en farvehandel.
Du kan evt. bruge maling på sprayflasker, men de er dyre i forhold til hvor meget maling du får.

Nu lyder det ikke som om du ved noget om hvordan man gør, så jeg vil råde dig til at snakke med en autolakkerer om det før du kaster dig ud i det.

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 27-02-03 09:17

hef fadango.
Du skal til farvehandler med din scoter han har farveskala så han kan ramme farven omtrent præcis du skal regne med at farven er falmet lidt, men ellers er det rigtig hvad den anden siger.
hej fjordglimt

Kommentar
Fra : fadango

Dato : 28-02-03 08:57

hvad med lakering og grunder er dette ikke også en fordel, skal den slibes så lang ned at der ikke er mere maling tilbage???

Kommentar
Fra : Spejdermand

Dato : 28-02-03 09:16

Nej lakken skal bare slibes mat så overfladen bliver lidt ru så den nye maling kan binde. Men husk at det skal være meget fint slibepapir du skal bruge, selv de mindste ridser kan ses i den nye lak.

Accepteret svar
Fra : fjordglimt

Modtaget 30 point
Dato : 28-02-03 20:17

hej fandango når du skal slibe den skal du huske at du gør det i samme retning hver gang og jeg mener at hvis du begynder at gøre det i cirkler så kan det ses. Ja det er rigtig at den skal slibes men det skal være med fint sandpapir så fladen bliver pænt og så skal det have noget grundmaling for at det kan holde og det ikke skal ruste, Hej,

Godkendelse af svar
Fra : fadango

Dato : 05-03-03 09:08

Tak for svaret fjordglimt.

Kommentar
Fra : CheGuevara

Dato : 05-05-03 22:59

Du skal slibe skjoldene med minimum P320. Helst P400. Så grunder du den, og derefter ordner de overfladen så den bliver helt glat, dog selvfølgelig stadig lidt ru, det er klart, men den skal være fri for ujævnheder. Det gør du bedst med en P1000 men du kan bruge ned til P600. Så er den klart til at blive malet. Husk at male en lille smule af gangen så malingen bliver jævnt fordelt. Held og lykke. (Jeg har arbejdet ved en autolakerer i et år, og lavet en del lignende projekter)