/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Villa Giardini,Naxos på Sicili
Fra : ladegard
Vist : 1768 gange
100 point
Dato : 05-04-08 07:59

Vi har planer om at booke en flyrejse til Sicilien med ophold i en hotellejlighed i Villa Giardini-Naxos i en uge, men vi kan se at lejligheden ligger tæt på en motorvejsfrakørsel. I Star Tours katalog står der at der kan være forstyrrende trafik. Rejsen er nedsat med 1700 kr. Er der nogen der kender stedet og kan sige hvor slemt det er med støjen?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 05-04-08 10:25

Vi har for en del år siden boet i en af de lejligheder "Giardini" og netop ud til motorvejen, men med udsigt til Vulkanen "Etna". Det var nu ikke særlig forstyrrende.
Taxi er meget dyrt i Naxos.
Bussen hjem oppe fra Taomina kører vist ikke efter Kl. 22 (hold øje med busplanen)
Det er ufarligt for tourister at færdes i området - men stil jer ikke op og glo på menneskers underlige "gøremål" - for det er trods alt en "familiestyret" ø.

Ps. De kidnappede min kone og forlangte 100 $ - men så mange penge havde jeg ikke. Så de afleverede hende igen.

Kommentar
Fra : J.Oe

Dato : 16-04-08 08:25

Hej.
Har været der , jeg husker det som en enkel men pæn lejlighed ,kunne ikke høre noget fra motorvejen.
Forøvrigt kom der en bager og en grønt bil hver morgen ved 8 tiden , med dejlig frisk morgenbrød og grøntsager.
Sicilien er et dejligt sted at holde ferie.

Hilsen
J.Oe

Godkendelse af svar
Fra : ladegard

Dato : 16-04-08 09:10

Tak for svaret Eyvind. Vi har valgt en lejlighed i Taomina, som var lidt dyrere, men så var vi uafhængig af bussen!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-08 09:27

Der er altså også flot oppe i Taomina - god rejese.

Ps. En lille episode vi havde i en lille bank, hvor de jo har en sluse man skal i gennem først.
Vi stod og skulle veksle til Lire (ja det er et stykke tid siden) og der kom en mand farende ind og om bag skranken. Og selvfølgelig skulle jeg være morsom: " Well is this the boss" sagde jeg til ham vi vekslede hos...................................."no no no - no boss" gisp - for boss betyder jo mafiaboss.
Jeg pegede straks på min kone og sagde:" That's my boss" og så grinede alle heldigvis.

Finder i på at gå fra Naxos og op til Taomina ad de mange trapper - så husk en flaske vand.