/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
sodavand fra tyskland?
Fra : sipelip
Vist : 2421 gange
50 point
Dato : 04-04-08 17:14

Er der en der lige kan fortælle hvad prisforskellen sådan cirka er når man køber sodavand i Tyskland fremfor i Danmark - evt. samme spørgsmål angående vin og sprit. Jeg skal prøve at finde ud af hvornår det kan betale sig for mig at tage til tyskland og købe stort ind.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 17:34

Her er tilbudsavisen for den ene grænseforretning.

http://infosite.fleggaard.dk/default.aspx?CMSID=100

Hvis du køber meget stort ind (dog inden for lovens rammer) kan det godt betale sig at handle ind i Tyskland, selv hvis du skal med færgen (tre timers billet) Rødby- Puttgarden

hov lige en forretning mere

http://www.calle.dk/

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-04-08 17:34

Det er jo ikke et spørgsmål der kan svares entydigt på, det kommer jo an på aktuelle tilbud...

kig ind på: http://www.nbp.dk/links/fritid/graensehandel.php

Så kan du jo danne dig et overblik.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-04-08 17:34

http://www.ny.ugeavisen.com/index.php?cPath=46
her er de tyske priser
jeg henter alt mit vin der, priser er ofte under det halve af danske

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 17:35

hvis du ved hvilken forretning du vil hande ind i, så udskriv eksporterklæringen hjemmefra. Du kan dog også gøre det derned

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 04-04-08 17:59

dåsesodavand er til ca 33 % af prisen i DK , altså du får 3 kasser dernede for det en kasse koster her.

dåseøl ca samme besparelse.

1½ liters Cocacola kan som regel altid fås til 90,- for 10 stk + pant, men panten kan du få refunderet herhjemme i flaskeautomaterne.

Det kan bedst betale sig at handle i disse her:

http://www.poetzsch-padborg.dk/

http://www.scandinavien-center.dk/

Godkendelse af svar
Fra : sipelip

Dato : 04-04-08 18:24

Tak for svaret dova. Det var lige det svar, jeg havde brug for!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-04-08 18:55

Jeg gir 70 Kr. for 24 dåser m Cola, leveret ved døren.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 18-09-08 06:20

HEJ KLUMME
jeg vil gerne køb 5 kasser sodavand dåser i vestsjælland..
Kontakt med mig : pk2dk99@yahoo.co.uk
Tak
mvh

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-09-08 06:38

Det er ikke mig der leverer...jeg køber. Men jeg skal spørge, om han kører til Vestsjælland. Kan du lige give et bynavn eller nærmeste større by.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 18-09-08 15:35

4100 RINGSTED

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-09-08 16:07

Jeg spørger, meeen jeg tror dælme det er for lang væk. Så ryger fortjenesten i kørsel. Men man kan aldrig vide med ham. Det kan jo være han skal den vej alligevel. Det er cash afregning, hvis han gider køre derned. Ikke noget med check, Dankort eller tomme flasker

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 18-09-08 16:26

Hvis han kører forbi Ringsted så vil jeg meget gerne have 5 eller 6 kasser. Tak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-09-08 20:22

DU hører nærmere, når jeg har snakket med ham,

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-08 00:45

Nu har jeg snakket med "dåsemanden". Desværre takkede han nej. Det er simpelthen for langt at køre. Hele fortjenesten, som ikke er alverden, æder sig op på den tur. Desværre...trist

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 19-09-08 05:31

DET ER HELT ORDEN....MANGE TAK FOR HJÆLPEN

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-08 07:23

Det var så lidt.
Ærgeligt, men jeg forstår ham godt.