/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Haj malle
Fra : VireX
Vist : 2248 gange
10 point
Dato : 04-04-08 16:46

Hej alle sammen :)

Jeg har lige købt mig en haj malle så ville jeg hører hvad den spiser om det bare er almindelig fiskefoder og den så venter på det kommer ned på bunden synes nemlig ikk jeg har set den spise eller om den spiser noget helt andet ? :)

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 17:04

Hvis det er en malle spiser den vel alger og anden bundskrab som ander maller men det må du ku finde frem til ved at skrive hajmalle i google f.eks.

Kommentar
Fra : VireX

Dato : 04-04-08 17:19

Har jeg gjort og der står den er alt ædende men os at den kun er på bunden og så ville jeg hører om man skulle give den noget andet hvis den spiser rejer ener det jo nok bare med den æder de andre fisk... er lidt på herrens mark her :P

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-04-08 18:00

Du kan få flere slags specielt mallefoder, det er enten flager eller piller der falder til bunden med det samme

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 04-04-08 22:44

Hvis du med Haj malle mener en Pangasius malle og dit akvarie ikke er over 1000L - vil jeg anbefale dig, at fise ned til din pusher og aflevere dyret igen - da alt andet grænser til dyremishandling ..

En Pangasius bliver over 1,3 meter - det er en stimefisk og den er seriøs altædende ..
Link til beskrivelse:
http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?Name=Pangasius_hypophthalmus
Prøv også at læse denne tråd:
http://akvariesiden.akvariefisk.dk/weblog/post/?ID=658759
Link til billeder - bemærk venligst størrelse!!!!
http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?Name=Pangasius_hypophthalmus

En anden fisk, der også alt for ofte bliver solgt som akvariefisk er en Pangaius Sanitwongsei også solgt som en "Paroon haj"
http://www.stopfisken.dk/sider/paroon.htm

Kommentar
Fra : VireX

Dato : 05-04-08 12:23

Bewiched nu spurgte jeg bare hvad den spiste og har skam fundet ud af det ellers tak for din moral prædiken men nu går der jo ikk mange månedere før jeg køber et store arkvarie...

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 05-04-08 16:00

Hold da op - vil gerne se billeder af et akvarie på +1000 liter ..