/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
unlock min mobil
Fra : craca
Vist : 526 gange
50 point
Dato : 26-02-03 22:43

hvad betyder det at unlocke en mobiltelefon? hvorfor skal den det? og hvorfor er den i første omgang blevet locket?

Accepteret svar
Fra : sjagget2003

Modtaget 60 point
Dato : 26-02-03 23:11

Det betyder at din tlf. er låst til eks. tele danmarks sim kort, sikkert fordi du har købt den billigt med abonement og har bundet dig for seks måneder, det er deres måde at sikre sig at du ikke bare skifter selskab, efter de seks måneder burde du kunne kontakte selskabet og forlange at få en kode der så unlocker din telefon, så du kan bruge hvilket som helst selskabs sim kort...
Håber det er svar nok...

Kommentar
Fra : 9020

Dato : 27-02-03 00:31

Men skulle du nu være int. i at få den låst op allerede nu så se siden
http://www.mobilunlock.dk/
det er efter sigende lovligt men nogle vil sige at garantien bortfalder

Godkendelse af svar
Fra : craca

Dato : 27-02-03 11:08

Tak for svaret sjagget2003.