/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Skade på glasfiber købe
Fra : Rustica.dk
Vist : 665 gange
500 point
Dato : 04-04-08 09:13

Hej alle Kandu-er ;oD

Jeg har lige købt mig en gammel Honda. det som jeg gerne vil have lidt hjælp til er hvordan jeg reparere skader på glasfiber kåben.

Eller er det bedre eller billigere at gå til en fagmand ? (Hvad hedder sådan en fagmand, gerne link til det firma)

Jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig.

Venlig Hilsen
Mic.H

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 09:21

Hvordan er skaden ?? det er faktisk ikke så svært da det reparerede efterfølgende kan slibes

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 09:22
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 09:26

Ja linket er til båd men fremgangsmåden er ca den samme men her er et andet link til en løsning
http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=275620

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 09:28

Og her er et link til et firma http://www.glasfiberrep.dk/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 09:31

Og ellers kan du selv se her der er en masse muligheder alt efter hvor du bor

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=1&ct=result&cd=1&q=Rep+af+glasfiberskader&spell=1

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 04-04-08 09:38

Hold da op. det kalder jeg TURBO svar haha...

Skal jeg fjerne alt maling mm !
Har du selv prøvet at arb. med det ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 09:44

Ja du skal slibe det ned først og rengøre flossede kanter og blæse det rent med trykluft helst så alt støv er fjernet og så bruger du fremgangsmåden som i det første link

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 04-04-08 10:03

ok. hvad produkter skal jeg bruge, og hvor købes de ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 13:02

Plasic Padding laver en glasfiberspartel, den ville jeg prøve med, evt. forstærket med noget glasvæv som vi bruger til væggene i huset
Her på plasticpaddings side
http://www.loctite.com/int_henkel/loctite_dk/index.cfm?&pageid=244&layout=2

kan man hente denne pdf fil og i kapitel 32 læse om det http://www.loctite.com/int_henkel/loctite_dk/binarydata/pdf/AAM_DK2006.pdf

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 500 point
Dato : 04-04-08 13:05

Og ellers kan du købe det i enhver forretning med bådudstyr måske også i biltema

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 04-04-08 13:59

Tak for svaret Sunowich.
Jamen der er da ingen tvivl du skal have pointene

Jeg takker mange gange, og så håber jeg at jeg kan få en pæn mc. igen ;oD

Der er jo ikke andet end at prøve.

Jeg takker for din store hjælp.

Super Ærgeligt at du ikke lige boer i nærheden af skanderborg, så kunne det være du ville give en hånd med til at starte med ;oD

Rigtig go´ sommer
Venlig Hilsen
Mic. H

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 16:59

Ja det kan du tro jeg ville men bor ved næstved såe men det er ikke så svært hvis man har lidt kreativitet i hænderne Takker og bukker og god arbejdslyst

God week end fra sunoFisken

Kommentar
Fra : biker-ew

Dato : 29-04-08 09:24

hej
har selv arbejdet med poly(glasbiber)
kan evt hjælpe dig.
lig som evt polering af motordele
mail- papi@privat.dk
www.bikers-inet.dk