/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Speciel e-mail-adresse
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 662 gange
100 point
Dato : 04-04-08 06:49

Man ser somme tider, at folk har en e-mail-adresse, som ender på deres eget efternavn eller firmanavn. f.eks. jensen@jensen.dk. eller skumfix@skumfix.dk.
Hvordan får man sådan en. (ser jo flot ud på brevpapir og visitkort "

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-04-08 06:53

Hvis du har dit eget domæne navn og hjemmeside, kan du få dette navn efter "@".

hawaii7

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 04-04-08 06:56

DEN MÅ DU BARE SØGE dandomaine.dk der spørger du bare om addressen er ledig, er den det er det din.
mvh halvdum

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-04-08 08:09

Vi har et domænenavn (hjemmeside), men hvordan får man en e-mailadresse til den. Jeg har været inde på Dandomains hjemmeside og også på Hostmasters, men ingen steder kan jeg finde et sted at oprette en e-mailadresse????????????

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-04-08 08:18

når du køber et domæne følger der som regel en mail adresse med f.eks. navn@domænenavn.dk

Du skal bare kontakte dem i har jeres domæne ved og fortælle dem hvad jeres mail skal hedde.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 04-04-08 10:42

Her er Dandomains administration af dit webhotel http://www.dandomain.dk/emailmanager/

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 04-04-08 12:06

hvad for et webhotel ligger din hjemmeside på

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-04-08 12:22

Du kan jo også få et hos din internetudbyder. Det har du måske allerede?
dit valgte navn@ din internetudbyder.dk

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-04-08 12:45

Normalt er der mailadministratrion med til alle domæner. Det er ihvert meget få steder hvor man ikke får et hvis antal mailadresser til rådighed.
Jeg ville som nævnt tidligere tage kontakt til dandomain og hjøre hvor man kan oprette disse.
Eftersom der er et domæne - er der også nogle mailadresser - Der skal være til domænet - abuse, postmaster etc!
Derfor burde der også være nogle mails til dig, således at du kan få dette på dit eget domæne og ikke mindst på dit visitkort!

Kommentar
Fra : kraew

Dato : 13-04-08 10:29

ja, der er to muligheder:

1: man kan enten købe sit eget domænenavn (fx. www.kandu.dk) hos et webhotel. Med et domænenavn, medfølger muligheden til at oprette dine egne emailadresser, med et valgfrit brugernavn foran domænet (fx. maaske@kandu.dk, lillemig@kandu.dk osv.)
Hold øje med hvilket webhotel du køber, da nogle krejlere på markedet sætter en grænse for hvor mange brugernavne du må oprette.
Selv bruger jeg surftown.dk, som ingen begrænsninger sætter.

2: Alternativt kan du, hvis dit efternavn er optaget, kontakte ejeren af domænet, og informere om muligheden for at leje en email gennem ham/hende.

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 13-04-08 10:43

Det er altså ikke domænet der er lavet email klienter til men til ens webhotel
hotellet koster noget variernde men du kan feks også nøjes med at købe domæne hos dk-hosmaster og så sætte din egen mail server op der hjemme så kan du købe www.johansen.dk og lade være med at bruge det og så kan du oprette uendeligt antal mail på den feks indsæt_hvad_du_vil@johansen.dk
skal du kun bruge mail kan du også bruge one.com de er billige deres mail system er ok men deres webhotel sutter

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 13-04-08 17:31

Tak for svaret bentjuul. Og undskyld til alle, at jeg har været så længe om at give point - jeg havde faktisk glemt det, indtil de sidste to svar kom.

Jeg har nu fundet emaílmanageren og oprettet en adresse.