/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-visitkort ... hvilken E-mail
Fra : Wendehals
Vist : 2240 gange
200 point
Dato : 04-04-08 00:38

Hej allesammen.
Jeg har anskaffet mig et E-visitkort fra Vista Print ...... det er alt sammen OK - men så vidt jeg kan finde ud af, så kan jeg kun bruge det i Outlook -
Nogen der ved om det er rigtigt ?
Jeg ville gerne bruge det i hotmail - men kan det lade sig gøre ???
Tak
Wdh

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 04-04-08 01:32

Har du ikke lyst til at prøve Windows Live Mail ? Smartere end Outlook (Express) og Hotmail, du logger på Hotmail når du åbner Live Mail og du kan bruge den til dine andre mail konti også: http://get.live.com/wlmail/overview

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-08 08:51

i hotmail bør det vel kunne medsendes som vedhæftet fil ?

Hvis det er hvad jeg mener så bruges de både i outlook og outlook express - men mange modtager det ikke pga sikkerheds indstillinger ?

er det blot et v card ? altså oplysninger som modtageren kan bruge direkte til at tilføje i adresse kartoteket ?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-04-08 12:10

Visitkort = Signatur?

Det findes vel i stort set alle mails + Webmails.

min ser sådan ud:
Fornavn Efternavn
Gade hus nr.
Post nr. by
Tlf nr. Mobil nr

det kan du selv designe under instillinger

Kommentar
Fra : Wendehals

Dato : 04-04-08 18:38

Til o.v.n. - den ser spændende ud den der live mail, det vil jeg læse lidt mere om.
Det jeg har købt (12,00 kr) er ikke en signatur - men udformet præcis som et visitkort og i Outlook eller Outlook Express placeres det automatisk når det bliver downloadet .....
Det kan jo selvfølgelig rykkes rundt på siden somom det var et skrevet ord - men ellers står det oppe i venstre hjørne ligesom et brevhoved på et almindeligt brev.
I mit tilfælde indeholder det:

Stillingsbetegnelse
Fulde navn
Adresse
Telefonnummer
Mobilnummer
E-mail adresse

desuden indeholder det en ramme og et symbol oppe til højre ........
altså fuldstændig som man ser et visitkort -
Når det er downloadet placeres det så jeg kan vælge det som brevpapir når jeg vil sende en meddelelse i Outlook Express som jeg også har, men da jeg for det meste bruger hotmail.com ville jeg jo gerne placere det på siden i denne når jeg opretter en ny besked.
Det synes jeg bare ikke jeg kan få den til
hilsen
Wdh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-08 18:43

Funktioner i Live Mail er næsten som i Outlook Express, så i Indstillinger bør du kunne bruge dit signatur og så vælge Hotmail som afsender når du sender mail

Kommentar
Fra : Wendehals

Dato : 10-04-08 23:07

Tja - jeg har lyst til at give o.v.n. poængerne for det gode link til Live Mail - men man kan altså ikke sætte visitkortet ind andre steder end Outlook og Outlook Express ........ så indtil videre er mit spørgsmål sådan set slet ikke besvaret .......
Tak for diverse forslag og kommentarer
hilsen
Wdh

Kommentar
Fra : Wendehals

Dato : 10-04-08 23:12

For at slå det fast endnu engang: det er IKKE en signatur - det er et forud fabrikeret visitkort som installeres somom det var et såkaldt "brevpapir" - man kan se hvad jeg mener i Outlook når man skal oprette en besked -
jeg har selv designet det og købt det fra Vista Print for 12,00 kr - så får man det tilsendt og kan downloade det .......... og så kan man ellers bruge det i al fremtid ........... sådan - så må det være på plads - TAK

hilsen
Wdh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-08 05:03

Er der ikke en brugsanvisning med dit visitkort, eller hvad det nu er du har købt ? Du skal gøre præcis det samme i Live Mail som du skal gøre i Outlook Express, hvis det er et brevpapir, så har Live Mail sin egen mappe som de er gemt i, den hedder Mit brevpapir og den er i mappen Dokumenter, den blev automatisk oprettet da du installerede Live Mail, hvad sker der hvis du lægger dit visit kort i den mappe ? Hvilken format er dit visitkort ? Er det for eksempel en billed fil eller et dokument ?

Godkendelse af svar
Fra : Wendehals

Dato : 22-04-08 23:25

Tak for svaret o.v.n..
Jeg har snart prøvet alle mulige forskellige metoder - men jeg kan ikke sende det med andre end Outlook Express - det skal stilles i formatet HTML og så er det registreret under brevpapir og kan vælges når jeg opretter ny besked - det står som et "brevhoved" øverst på meddelelsen og ligner præcist et visitkort med farver - navn, adresse, telefonnumre E-mail og der er et lille rundt logo på også - men som sagt, størrelsen, formatet og udseendet er nøjagtigt som et visitkort man står med i hånden.
Der er en brugervejledning med, men den henviser også kun til hvordan man installerer det i Outlook, når det så er gjort kan man fremover vælge det under "mit brevpapir" og herfra sendes det også med til modtageren, det gør det ikke når jeg prøver fra andre mailprogrammer.
Jeg lukker og slukker - tak for hjælpen i alt fald
hilsen
Wdh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-08 01:57

Selv tak, ked af at det ikke kan lykkes for dig