/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Kondomet er sprunget
Fra : Serkan
Vist : 1520 gange
20 point
Dato : 03-04-08 21:26

Da min kæreste og jeg igår var i seng sammen, opdagede vi bagefter kondomet var sprunget, hendes menstruation stoppede for en uge siden, er der stor risiko for at bli gravid ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-04-08 21:35

Hej med dig.
Der er ikke en stor risiko , men chancen er der absolut. Skynd jer at få fortrydelses piller hos lægen de skal tages inden 72 timer helst før . Håber det går godt for jer . Vh:h Pia

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 03-04-08 21:35

Det er det da, meget stor

Men så ved jeg ikke om du er ked af det eller glad

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 03-04-08 21:42

Den er meget lille.

Man kan tale om sikre og usikre dage.

De usikre dage er dem midt mellem 2 menstruationer.

En uge efter er ret sikker.

Kommentar
Fra : Serkan

Dato : 03-04-08 21:47

Hun tog en fortrydelsespille sammen med vand og mad efter 2 timer kondomet var sprunget, Og hun har overhovedet haft det dårligt eller haft kvalme!`?? ka det betyde noget!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-04-08 21:52

Citat
ka det betyde noget!

Nej det betyder intet. Hvis hun er blever gravid opdager hun det ikke før 4 dage efter hun skulle ha sin næste mensses.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-04-08 21:53

Det kommer helt an på om du har vitaminer i stumpen!

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-04-08 21:54

det får man nu heller ikke efter et døgn...kvalme altså, kun hvis den man har bollet med var en klam fis. men først efter ugers tid....og alt det bævl med usikre og sikre dage...det fra dengang man troede på storken......
alle dage er usikre.....nogle kvinder er mere modtagelige for at blive gravide end andre..meget individuelt....og ikke alle mænds sædkvalitet er lige "stærk"...til at gøre en kvinde gravid....
så ........
lev dog livet.....
CIAOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO....og sov godt.....
j.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 03-04-08 21:58

Hvad er problemet? Hun har taget en fortrydelsespille - og så er den vel ikke længere.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-04-08 22:09

Citat
og så er den vel ikke længere.

JO JO det er den faktisk !!!!
Det er altså ikke 100% sikkert de virker så i skal holde øje med at hendes menses kommer til tiden

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 03-04-08 22:21

missjosephine.

Der er sikre dage!!!

Men man skal bruge dem som præventionsmiddel. Hvis ens mensturation er bare lidt usikker, så....

Men når menstruationen kommer på klokkeslet som min, så er de sikre/usikredage ret præcise.

Hvis man ved lidt om hvordan kvindekroppen fungerer. Især sin egen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-04-08 22:36

Ja og en uge efter at menses er stoppet, vil faktisk sige at det er ca. der ægløsningen kommer. <Man tæller jo fra menses første dag og frem.
Så det er fint at hun har taget en fortrydelsespille..og de hjælper heldigvis oftest...

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-04-08 22:52

nej så er der nemlig ingen sikre dage..hvis ens mens er usikker.....så .......
i gamle dage trodede man ikkeman ku blive gravid når man ammede....eller mellem to mens...men alligevel så blev konerne gravide konstant.....
man kan sagtens blive gravid når man ammer og de såkaldte sikre dage er altså ikke 100% sikre....kun prevension er sikker...men som en skriver ...der er vel ikke noget problem mere....
så det sagt....
og ægløsningen sker midtvejs mellem to mens....ikke en uge efter den er stoppet....den kan de fleste mærke...
troede virkelig man var mere oplyst i disse moderne tider.....
og ikke to kvinder er ens....derfor ingen sikre perioder..gammel skrøne..ammestuehistorier...
og troen findes stadig.....derfor også mange børn i de lande der ikke burde ha så mange børn...
statistikkerne........
spørg en læge en gynækolog...de vil svare ingen sikre dage.....
go nattttt....j....

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 03-04-08 22:55

Hvis ægløsning kommer efter en uge er det sømre en kort cyklus hun har.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-04-08 23:17

Citat
CIAOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO....og sov godt.....

Citat
go nattttt....j....

Så er den vist kogeklar

Kommentar
Fra : cjuul

Dato : 03-04-08 23:21

God aften til jer.
Jeg syntes i skulle snakke med en læge eller lægevagten hvis i er bange for der er sket noget. Det kan være han eller hun kunne oplyse om lidt mere.
Ha det godt.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 03-04-08 23:30

Man kan nu også blive smittet med kønssygdomme, hvis kondomet springer !!!!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-04-08 23:33

nu er i altså useriøse..hør her...man beregner ægløsning fra menses første dag og ca 14 dage frem?? har jeg ret?
Eller er jeg for gammel ? *GG*

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 03-04-08 23:50

http://www.nordica.org/beregn_aegloesning

Her kan det beregnes. Det er jo forskelligt alt efter din cyklus.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 03-04-08 23:53

kvalme kan være en bivirkning ved fortrydelsespillen ... HUSK AT LÆSE INDLÆGSEDLEN!!!! for der er nogle ting man skal ha et øje på ...

og læs også brugsvejledningen for dine kondomer, det er langt fra alle der kan tåle man kører videre hvis der er kommet sæd i dem (taler af erfaring ) ellers brug de extra sike fra Apoteket ...

og ja der er sikre perioder .... det er dem hvor man bruger gummi ... alt andet er idioti ...

vh
D9N

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 04-04-08 00:01

Jeb3 ... det er kun retningslinier .. folk er ikke ens... min ex. blev gravid 7 dage efter hendes cyklus startede ...
og det er noget jeg ved 100% sikkert...

D9N

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-04-08 14:37

Helt enig.

Den slags er kun retningslinier.

Vil man være sikker, så brug p-piller eller P-stav OG kondom.

Jeg købte P-stav til min datter, den er lidt dyr at anskaffe, men i længden er den ikke dyrere end p-piller, og man glemmer ikke at tage den :D

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 07-04-08 15:13

i den sidste ende er det vel bedre at få et barn frem for AIDS ... så unge venner brug Gummi ... køb det der er af god kvalitet, lad være med at bruge de tynde med mindre i ikke er alt for store, gerne en del mindre end det der er angivet som mål... og stop når i er kommet, ellers brister de fleste kondomer ...

og når i så er sikre på i kun er sammen med jeres partner og er sikker på jeres partner kun er sammen med jer , så brug alm beskyttelse .. men vent MINDST 3 mdr.

vh
D9N

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-04-08 15:14

Og bliv evt testet for clamydia og Aids først :D

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 07-04-08 15:32

hehe ja god ide *G*
og husk nu alle dage uden sikkert gummi er usikre dage ... *GGGGG*

Kommentar
Fra : holamik

Dato : 18-05-08 21:03

Hehe...

Er helt enig ang. sprunget kondom så køb dog nogle ordenlige nogle! f.eks. på www.bluesilk.dk der har de kondomer af alle typer lige fra 1 kr. til JA 99,9% sikker sex!

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 18-05-08 22:38

holamik ... det er så netop lige den slags butikker man skal holde sig fra, de angiver ikke en gang str. på deres kondomer, ergo ved man ikek om man overhovedet kan være i dem, eller om de skulle være for store...

brug altid et seriøst firma, der tester deres kondomer og angiver str. (ex. rfsu testet)