/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Udskænkning
Fra : Miksi76
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 03-04-08 17:43

Kan det være rigtigt, at en bartender kan nægte at servere for en person. Blot fordi han ikke kan lide personen.?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-04-08 17:48

Nej men han kan jo være fuld, efter bartenderens bedømmelse

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-04-08 18:18

Nej men en værtshusholder har pligt til ikke at udskænke til berusede , uregerlige eler andre som ikke opfører sig tilbørligt , eller generer andre.
Det skøn er der vide grænser for.
Kun vis det er på grund af race eller religion, må man ikke diskriminere.

Kommentar
Fra : Miksi76

Dato : 03-04-08 18:20

står det i en lov?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-04-08 18:39

Citat
står det i en lov?

Smut du hjem til mor, få saft og kage hvis du ikke kan
acceptere hvad en bartender siger.
Du er squ ikke voksen nok til at besøge en bar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-08 22:48

her er loven vedr. diskriminering

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/dialog_og_fremme_af_ligebehandling/beskyttelse_mod_diskrimination.htm

en bartender kan også nægte at serverer, hvis personen er under 18 år, og som før nævnt, hvis personen er beruset i forvejen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-04-08 22:54

Altså han kan nægte at servere for børnehavebørn hvis han ikke kan lide dem.