/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hans Nönken Noncken Nejnchen?
Fra : svendgiversen
Vist : 1249 gange
305 point
Dato : 03-04-08 16:34

Jeg prøver at hjælpe freja55 med at finde hendes Holstenske familie ud fra dette oplæg:
Det drejer sig om:
Joakim Didrik Nönken født 16 jun 1831 i Bornhöved - Holsten
Marx Friederich Christian Nønken født 27 maj 1821 i Bornhöved - Holsten
Asmus Frederik Nønken født 11 mar 1824 i Bornhöved - Holsten

De er alle 3 blevet gift i Sønderjylland 1846-1856 og udvandret til USA. Joakim - min oldefar i 1890.

Forældrene: Hans Nønken og Margrethe Tresfeld - han var foged på Bockshorn-Bornhöved
Stavningen af Nönken kan variere fra Nejnchen - Nönchen - Nønken o.s.v.
Håber du kan hjælpe. Hilsen Britta
"
Jeg fandt bl.a. dette fra Family Search i USA:
"
Frederic NONKEN
Birth Year <1821>
Birthplace HOLSTEIN
Age 59
Occupation Farmer
Marital Status M <Married>
Race W <White>
Head of Household Frederic NONKEN
Relation Self
Father's Birthplace HOLLAND
Mother's Birthplace HOLLAND
"
Freja55= Britta har fundet sine danske slægtninge og de fleste i USA,
men vi kan ikke komme længere tilbage og finde forældrene i Holsten?
Måske fordi de kommer fra Holland??

Hvem kan hjælpe?
Hvad mon vi skal søge efter af tysk hollandske navne for Nønken??
På forhånd tak, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-04-08 21:32
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-04-08 09:34

Her lidt om hvad der er fundet via spørgsmål i DIS:
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?11,275087,275155#msg-275155

Nønken
Nönken
Nonken
Nøncken
Nöncken
Noncken
Nønchen
Nönchen
Nonchen
Nejnchen
Neinchen

Er der flere, kan ikke Hollandsk, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-04-08 13:13

Om Bornhöved:
Bornhöved liegt im Herzen und in einer der schönsten Landschaften Schleswig-Holsteins.
Die ev.-luth. Kirchengemeinde Bornhöved gehört zum Kirchenkreis Plön und zu ihrem Kirchspiel gehören 12 Dörfer, deren Menschen unsere Kirche Heimat schenkt. In unserer Kirche verbinden sich Geschichte und Menschen von heute, Tradition und Moderne auf einzigartige Weise.

Prøv at kontakte Sabine her:
http://www.kirchengemeinde-bornhoeved.de/kontakt.html

Historisk er Klaus eksperten:
Depenau: Riecken, Klaus
http://www.genealogienetz.de/vereine/SHFam/publikationen/Bauer.pdf
Klaus.Riecken@t-online.de

Herred og Sogn:
http://de.wikipedia.org/wiki/Kreis_Segeberg
http://de.wikipedia.org/wiki/Bornh%C3%B6ved

Derr må da være nogen der kender Hollandske navne tæt på Nønken? Svend

Annuller spørgsmålet
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-08 15:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål