/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
vista-adaware
Fra : ruthy43
Vist : 692 gange
100 point
Dato : 03-04-08 13:46

ville gerne have adaware instaleret på pc-har fået hentet den ned-kan ikke instalere da vista siger at det ikke er et kompatibelt pogran til windows og kan så ikke komme videre-hvad gør jeg??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-08 14:24

Hvis du er sikker på at det adaware kan køre i Vista...........så kan du ignorere eller h-klik på programmet og kør som administrator.

Kan du ikke få det til at virke så er der muligheden for at bruge Avast som også er gratis.

Men under alle omstændigheder skal det gamle antivirus program afinstalleres først.

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 03-04-08 14:49

er en ny instalation af vista-kører yousee`s sikkerhedspakke der er ikke nogen seperart spyware skanner-den nye udgave af adaware-der skulle være forberedt til vista-ville gerne gave noget hurtige,der kan tage spyware ude at skulle skanne hele pc for spyware+virus-der jo tager en krig at køre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-08 16:00

http://www.lavasoft.de/products/ad_aware_free.php det er den rigtige du henter ????

på vista - installer som administrator og kør som administrator

min mening om den ting - ad-aware kan undværes da den faktisk ikke finder særligt meget. Jeg ville anbefale superantispyware der scanner bedre

http://superantispyware.com/

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 03-04-08 16:08

på xp kørte jeg tunup pro- adaware-superantispyware-+ zonealarm pro´s spywarepogram-er usikker på hvad der kan køre sammen med vista-og hvad jeg ville kunne ødelægge i forsøg på at sætte det sammen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-08 16:14

det er jo uden sammenhæng at fortælle hvad du bruger til xp hvis du kører vista på den maskine du vil have hjælp til

men kig ind her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=490 (der er selvfølgelig mere end den side så kig lidt rundt i det hele taget )

jeg vil stadig sige at ad-aware er blevet overflødig - men det er jo stort set min personlige mening (plus lidt læsning rundt omkring)

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 03-04-08 16:19

nej-det var hvad jeg brugte før

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-04-08 20:20

Antispyware er absolut ikke overflødigt, heller ikke i Vista, dem hos Microsoft der påstod at Vista ikke behøvede sikkerhedsprogrammer fik hurtigt trukket snuden til sig igen.

Man kan måske sige at AdAware er det grundet at det ikke er så effektivt som lignende programmer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-04-08 20:22

Antispywaredelen i Zonealarm Pro er heller ikke noget at skrive hjem om.

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 03-04-08 23:11

det jeg gerne ville vide er om de pogrammer jeg brugte på xp-adaware-superantispyware-zonealarmpro-pogrammer som jeg har brugt på xp kan køre på vista og hvordan jeg tvinger vista til at aceptere dem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-08 02:28

ZoneAlarm Pro kan du godt bruge på Vista: http://www.zonealarm.com/store/content/catalog/products/sku_list_zap.jsp?dc=34std&ctry=&lang=da den gratis ZoneAlarm firewall kan også køre på Vista
SuperAntiSpyware kan oggå bruges på en Vista computer, både den gratis version og købe versionen:
http://www.superantispyware.com/download.html
Ad Aware kan også bruges på Vista, men de har kun nævnt 32 bit, intet om 64 bit, det må vel betyde at hvis du har en 64 bit maskine, så kan du ikke bruge Ad Aware: http://www.lavasoftusa.com/products/ad_aware_free.php
Og du slipper ikke for min mening til slut: Drop Ad Aware den er ikke så god som den var engang, og du er godt nok beskyttet med de to førstnævnte, ZoneAlarm Pro og SuperAntiSpyware

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-08 02:31

Husk at slå den indbyggede Vista firewall fra, når du har installeret ZoneAlarm, måske kan ZoneAlarm selv slå den fra, det kunne den, dengang jeg bruge ZoneAlarm på en XP computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-08 02:38

Hvad vil du med ZoneAlarm når du har sikkerheds pakken fra YouSee ? Du risikerer at alle dine sikkerheds programmer konfikter med hinanden, og så er du mere sårbar end hvis du kører kun med det indbyggede på Vista, YouSee sikkerheds pakken og SuperAntiSpyware er rigelig, hvis du så køber SuperAntiSpyware, får du real time beskyttelse, intet kommer ind og du behøver ikke at scanne så tit, bare en gang imellem for at være sikker

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 04-04-08 02:38

takker-o.v.n.så mangler jeg bare at vide hvordan jeg kan tvinge vista til at godtage dem-har problemer med at instalere dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-08 04:16

Det har Eyvind fortalt længere oppe, du skal højre klikke på programmet, når du installerer og klikke på Kør som administrator, men lad være at installere ZoneAlarm Pro nu du bruger sikkerheds pakken fra YouSee, og lad os høre hvad du vælger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-08 04:19
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-08 08:59

Sikkerhedspakken er identisk med F-Secure Personal Express 6.0 og indeholder et antivirus, spyware og en firewall. bare til din oplysning så du kan se du faktisk allerede har en spyware scanner installeret

http://yousee.dk/privat/kundeservice/internet/faq.php?id=12588

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-04-08 17:05

Zonealarm Pro er en effektiv firewall........blot en praktisk og ikke ubrugelig bemærkning.

Den har så et ringe antispyware men med realtimescanning som dog bør slås fra hvis man også bruger SuperAntiSpyware i købeversionen.

Glem AdAware, den var på toppen for 5 år siden da der ikke fandtes bedre alternativer.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 10-04-08 17:16

hej

ELLER du kan højreklikke på programmet og ned i egenskaber og derefter fanebladet kombatibilitet og du vælger at det skal køre som win xp

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 10-04-08 19:13

har fået superantispyware sat ind - men er også alt hvad jeg kan få vista til at aceptere-den der med at højreklikke og bede den om at sætte det ind alligevel virker ikke-instalationen lukker automatisk ned-er stadig forvirret