/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
ikke samme hastighed
Fra : vieira
Vist : 422 gange
50 point
Dato : 03-04-08 13:34

hej

Jeg har et lille problem.

jeg har 2 computere en stationær og en bærbar.

jeg har kabelmodem fra tdc med hastighed 15/1 mbit

på den bærbare går et stik fra bærbare til kabelmodem, den kører med 15 mbit

men på den stationære går der et usb stik fra stationær til kabelmodem men det kører kun 5 mbit, er der nogen der kan svare på hvorfor der ikke er ligemeget på begge linjer.

Hvis ja er der nogen der ved om man kan få samme hastighed på begge linjer uden brug af router eller switch eller hub eller hvad det nu hedder.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 03-04-08 14:23

Er det USB 2.0 ?

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 03-04-08 14:24

ja det er usb 2,0

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 03-04-08 14:46

Nu har jeg aldrig kørt internettet gennem usb men der er sikkert en form for datatab da den jo skal konvertere signalet om derfor tror jeg du løber mod en mur

jeg ville forslå dig at sætte din stationære til routeren via et netkabel så burde du få samme hastighed på den og din bærbare

ellers kan du jo også få dig en wifi router så du kan få det trådløst på din bærbar :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-08 14:52

Hvad er der af stikmuligheder på det kabelmodem.

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 02-06-08 19:37

Anbefaler også klart en router. USB kører generalt langsom når vi snakker internet.