/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Smalsnak om TDC musik
Fra : Teil
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 02-04-08 11:35

Nu har jeg prøvet TDC´s "gratis" musik.
Det er ikke spor anderledes end bibliotekernes musiklån
på nettet.
Men ok man kan da nyde spilleriet til arbejdet ved computeren.
Ta det med til bilens afspiller, nej sagde de.
Julio Iglesias syngger da pænt på denne måde også.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 11:38

Tilbuddet er da som sådan godt nok, meeen når jeg ikke kan brænde det ned, bliver det ikke meget
jeg får glæde af det.

Jeg plejer at lave kopier af min musik, til udestuen og bilen, men det jo ikke muligt med TDC's tilbud

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 11:42

Det er ski da bøvlet at montere den stationære med omformer og jeg ved hvad
i bilen for at lytte til god musik.
Ok man må godt overføre til mobilen, det er ikke lige en fremragende 12" bashøjtaler i min
lille mobilos.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 11:47

Citat
Det er ski da bøvlet at montere den stationære med omformer og jeg ved hvad
i bilen for at lytte til god musik.

Måske en bærbar

Citat
Ok man må godt overføre til mobilen, det er ikke lige en fremragende 12" bashøjtaler i min
lille mobilos.
Men så skulle der hentes en licens var det ikke engang om måneden??

Ej det er bliver ikke noget jeg som sådan får glæde af.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 11:47

Ehm... den der licens var vist til når man downloadede til mobillos??

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 02-04-08 11:51

Er det ikke ligesom en "prut i en cigaræske"?
Et reklamebrøl uden rigtig substans.
Begrænsninger har I allerede været inde på, og har desuden hørt, at i det øjeblik abonnementet hos TDC opsiges "slettes" mulighederne for genhør.

Måske rimeligt nok - meeeeen !!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 11:51

Citat
Men så skulle der hentes en licens var det ikke engang om måneden??

Tror nok man skal logge ind på TDC musik hver 30.e dag for at kunne spille musikken.
Der er meget info, det skal ind i små portioner hos den ikke så bogligt begavet her.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 12:11

Citat
Denne fil kan afspilles 46 gange mere indtil 1-05-2008.
Afspilning af denne fil for flere brugere er ikke tilladt
Denne fil kan ikke brændes
Denne fil kan ikke synkroniseres
Rettighederne til mediet for denne fil kan ikke sikkerhedskopieres

Afspilning for flere brugere forbudt. Altså konen må ikke lytte med.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 12:18

Så må du lytte med hørerbøfferne på

Reklamefis er hvad det er, nææ så kan jeg lige så godt lytte på youtube når jeg har lyst, der skal da ikke logges ind og såårn

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 02-04-08 13:00

Har du overvejet youtube med Dr Bombay ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 13:07

Hvem af os spørger du??

Jeg behøver ikke overveje den, jeg har den allerede på cd

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 02-04-08 13:11

Jeg spørger Teil, da jeg ikke er sikker på om han har den

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 13:13

Øeh Dr Bombay, aner ikke hvem eller hvad det er.
Det må you tube lige vise mig.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 02-04-08 13:14

Du vil da hellere høre Nettopigen http://www.youtube.com/watch?v=md6mEY04mzg

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 13:16

Ok calcutta har jeg set og hørt en gang.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-08 13:54

Jeg betaler mit abonnement til TDC som mange andre, men jeg må ikke bruge deres PLAY tjeneste TDC kan ikke levere mere end 120/1020 alligevel skal jeg betale det samme som andre brugere, der har fået gratis forøgelse af hastigheden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 14:27

Betyder det at en lav hastighed sætter en stopper for PLAY tjenesten?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-08 14:36

Jeg blander to ting sammen, nej det er min irritation som over at bo så langt ude der kom til udtryk, jeg må ikke lege med, fordi jeg har et CVR nummer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 14:39

o.v.n. så hold dig til youtube

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 02-04-08 14:40

Citat
Betyder det at en lav hastighed sætter en stopper for PLAY tjenesten?

Ja

http://www.computerworld.dk/art/45070#debatter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-08 14:51

Citat
o.v.n. så hold dig til youtube
det gør jeg og nu kalder pligten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-08 16:49

Jeg prøvede lige at koble mig på den musik.
Det lykkedes ikke for som der stod så havde jeg en mail log in i forvejen.
Den kunne heller ikke bruges.
Man skulle huske at tilbagemelde på 2 stk link i en mail............men det lignede mest et reklameaccept.
Så har jeg brokket mig til TDC - og gider ikke lege mere "gratis" musik med dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 17:21

Citat
Adgang til PLAY
Du kan ikke få PLAY!
Der er ikke inkluderet PLAY i det bredbåndsabonnement. For at få adgang til PLAY skal du have TDC Bredbånd med en hastighed på mindst 1 Mbit.

Følgende bredbåndstyper giver adgang til PLAY:

TDC Bredbånd (med mindst 1 Mbit)
TDC Medarbejder Bredbånd (med mindst 1 Mbit)
TDC Bredbånd Professionel

Jeg skulle liiiiige prøve, troede jeg. Jeg kunne logge mig ind med det password jeg har hos TDC til af få fremkaldt billeder.

Så fremkommer teksten som i boksen, ikke om jeg forstår det for, jeg har altså 8 Mbit.... de kan rende og hoppe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 18:28

Du milde jesus.

Mon TDC tæller den anden vej, hos os på bøhlandet satte TDC regningen ned da
den lovede hastighed ikke kunne leveres, bl.a. p.g.a. gamle tynde ledninger og stor
afstand til nærmeste central.
Trods det fungerer PLAY tjenesten her. Selv om det ikke er arbejdet værd med
log ind vedligehold o.s.v.
Det bliver ikke PLAY tjenesten der leverer musik til os.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-08 18:31

Det er nok bare salgsgas til nye kunder og dem på landet med tynde ledninger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 18:35

Hele fidusen er at få flere køber til musikken. Når man har Prøvet PLAY et stykke tid
gider man ikke det bøvl mere og køber psalmesangen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 18:44

Citat
Det bliver ikke PLAY tjenesten der leverer musik til os

Heller ikke her

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-08 18:53

Så må jeg stadig holde på den russiske musiksite.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 19:01

Citat
Så må jeg stadig holde på den russiske musiksite.

ehm... hvorfor dog det, vi har da opgraderet dig til youtube

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 19:41

my space eyvind, lever endnu.
Der får man også tilbud om at blive god ven med
unge damer fra hele verden. De sender billeder og
webadresser hvor man kan se mere.
http://www.myspace.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-08 19:47

Jammen lille Teil da - det er bare musik.................på de russiske sider.
Se her: www.gomusic.ru

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 19:54

De der russere. Lokker de med musik for at hakke sig ind på vores
pc og derefter tømme bankontoen.
Den russiske maffia har jeg hørt slemme ting om.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 21:16

Nå men TDC fik lov til at levere glødende spanske rytmer.
Som Monalito, Mi longa, Aqua Dulce og La Carretera.
Den spanske sol og kvinde vinder over russerne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-08 21:22

Så hellere Viva Espanja og lidt Cuba Libre, altså hvis det skal være fra Spanien.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 21:23
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 21:28

jeps Nordsted1
La Carretera er sjæleren man flyder ud i universet men sin kvinde til sidst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-08 21:31

Viva Espanja og lidt Cuba Libre

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 21:36
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 21:39
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-08 21:45

Når ham der Julio er færdig med at synge kan man så få lov til at spille domino i stedet for ham.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 21:53

Der er for mange piger på standen til at det interesserer mig, Hvorfor er der så få standløver

Måske de er taget til Gardasøen, jeg vil kikke efter dem når jeg skal derned

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 21:57

Domino er det.
Løver var der nu omkring pigerne i La Gota Fria

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-08 21:58
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 22:06

Citat
Løver var der nu omkring pigerne i La Gota Fria

Ikke mange

Citat
Tænk at være tyr der

Tænk jeg fornemmer at vi ikke har fællesinteresser på dette punkt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 22:11

Hov Eyvind, - domino

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 22:12
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 22:14

Utroligt så meget I kan få ud af et TDC abbonement

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-08 22:15

Nu vil jeg snart ned til skiatos og kigge på sild, og teste mit nye camera.
Om ca. 1½ md / 14 timer og 12 min.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 22:18

Med TDC i ryggen kommer man vidt omkring.
Det må ha noget med hastigheden at gøre.
Og sjovt nok hentede jeg TDC musik med ca 100-200 KB altså
langt under 1 MB som skulle være den lave grænse.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-08 22:21

Gardasøen sidst i juni

under en MB, og jeg kunne ikke få lov at forsøge, fordi de sagde jeg havde 1 selv om jeg har 8, nå men jeg gider jo heller ikke alligevel, så s**** v*** med det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 22:36

Hils ved Gardabaljen, der kommer sikkert en eller anden kandut.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-04-08 23:50

Citat
Og sjovt nok hentede jeg TDC musik med ca 100-200 KB altså
langt under 1 MB som skulle være den lave grænse.

Hør teil, grænsen er altså ikke en MB men en Mb. der er forskel på en bit og en Byte. så 100 kB svarer jo ca til en 1 MB linje
1024/8 = 128 kB - overhead (er det ikke 15%) giver en reel hastighed på ca 108 kB

og så er det jo forøvrigt slet ikke din reelle hastighed der sætter begrænsningen, det er dit abbonement

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-04-08 08:18

Citat
Hør teil, grænsen er altså ikke en MB men en Mb.

Og det påstår jeg heller ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 03-04-08 08:18

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-08 09:46

Selv tak, vi ses i en anden tråd...sjovt som vi kan komme vidt omkring

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-04-08 10:03

Underligt, TDC musik tillader lidt forskelligt vedrørende antal gange man kan lytte,
en melodi 50 gange en anden 100 gange. Samme artist.
Hvorfor mon det.?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-04-08 10:08

Jeg har en lade med akustik som i en kirke.
Der kan det brage løs så det høres vidt omkring.
En bashøjtaler på 400 liter kan gøre noget der.
http://www.kings.cam.ac.uk/chapel/

Så lyder det enormt godt med koret her.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-08 10:15

Jamen efter vi har spist gnaveben, holder vi da en koncert i din lade, Camillasmosterhanneglad, kan komme og synge med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-08 10:17

Citat
Underligt, TDC musik tillader lidt forskelligt vedrørende antal gange man kan lytte,
en melodi 50 gange en anden 100 gange. Samme artist.
Hvorfor mon det.?

godt spørgsmål, mon TDC selv kan svare på det?? mon det kan være noget med hvor populær melodien er??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-04-08 10:22

Det er vedtaget, jeg har leget med tanken.
Musikoplevelsen er fantastisk.
Det minder mig om, hvorfor ved jeg ikke, men en landsbykirke i spanien
blev overfyldt, så man åbnede alle døre og porte og placerede bænke stole og borde
udenfor. Så kunde præsten holde gudstjeneste for lokalbefokningen og ganske få turister.
Gudstjenesten begynder med at man hilser på hinanden til højre og venstre, alle børn
samledes oppe ved præsten. En meget intens oplevelse.
Ha en god dag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-08 10:25

Det lyder til at have været en fantastisk oplevelse, den har da i hvert tilfælde gjort indtryk..

Du må også ha' en god dag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-08 10:53

Ja ja - men så må jeg lige prale lidt. Vi har været til påskegudstjeneste i Athen.
Vi stillede os op og gloede lige uden for kirken midt i den store menneskemængde, og pludselig havde vi et lys i hånden og den foranstående vendte sig og tændte vores lys.
Lystændingen var startet af selveste den Græske president............nøj manner.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-04-08 10:56

Tillykke Eyvind, det er bedre end domino, en oplevelse man tager med hjem.
Så i ham præsidenten?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-08 11:17

Ja ja - han drønede afsted i en skudsikker bil og der stod vagter skulder ved skulder, langs den vej han skulle køre på.
Så vi gik ned på et listigt sted og fik en Ouzo på hans regning, tror jeg nok.