/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
dansk som andet sprøg
Fra : sarah83
Vist : 569 gange
20 point
Dato : 02-04-08 09:43

hej
jeg hedder sarah, jeg vill meget gerne at have dansk venner, so kunne jeg snak mere dansk o måske skrive med dem her.
hvis er der nogen interessnet til hjælpe mig.Jeg venter på deres svar.

sarah

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 09:48

Velkommen til Sarah
Her snakker vi ikke så meget, så du vil altså gerne
møde nogle venner som taler dansk?
Lidt svært for kandutter som er spredt over hele kloden,
ja vi er internationale danskere.
I dit lokalområde må der være nogle dansktalende, eks.vis
foreninger, aftenskoler m.m.

Kommentar
Fra : sarah83

Dato : 02-04-08 09:54

tak
men jeg har ikke noget kontakt med dansker, fordi jeg er i sprøgskole nu, ikke almindelig dansk skol.
Da er ingen dansker her i skole selvfølig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 09:58

Hey Sarah

Det vil være bedre for dig, at finde nogle danske pennevenner,

Prøv at se i dette link, der er flere muligheder

http://www.google.dk/search?hl=da&q=find+pennevenner&meta=

Velkommen til kandu

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 09:59

Du er velkommen til at skrive her.
Spørg så meget du vil.
Må jeg rette et ord, - sprøg hedder og staves sprog på dansk.
Ha en god dag.

Kommentar
Fra : sarah83

Dato : 02-04-08 10:02

1000 tak for hjælp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-08 11:00

Hej Sarah.
Det er prisværdigt at du vil i bedre kontakt og øve dansk sprog.
Kandu er bare ikke et godt sted.
Find hellere en diskusionsgruppe for et emne du interesserer dig for.

ellers kan jeg anbefale sportsklubber og lignende steder som et godt sted at være sammen med folk med dansk som modersmål.

Nu har jeg med vilje puttet 2 svære ord ind i teksten, så har du noget at træne med.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-04-08 11:19

Sarah,

Hvor bor du?

Hvilken nationalitet er du?

Hvorfor vil/skal du lære dansk?

Frieda

der underviser udlændinge i dansk, men sidder i Tyskland

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-04-08 13:28

Hej Sarah!

Der er flere gode ideer i de ovenstående svar, så som sport - diskusionsklubber/aftenshøjskoler almindelige højskoler, eller kursuser.

Når du lærer lidt mere dansk, bliver det selvfølgelig også letter at komme i kontakt med danskere.

Jeg forestiller mig at du - indtil du kan så meget dansk, at du får mere kontakt med dansktalende - Er nød til at lære lidt ved selvstudium.

Det kan gøres ved at låne letlæste bøger på biblioteket, måske børnebøger, samtidig med at du hører den tilhørende lydbog ellere- bog. på den måde vil du samtidig med at du lærer det skrevne sprog høre den rigtige udtale. lydbøgerne bliver nemllig læst af danske skuespillere.

Det er du nød til,
at få hjæltil af din dansklærer og bibliotekaren, for at udvælge de rigtige bøger. for også for at vælge de bøger der passer til dit stadium.

Alle kan llåne lydbøger.

Her er nogle links der omhandler lydbøger:
http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=lydb%c3%b8ger

Kommentar
Fra : Izmir

Dato : 03-04-08 14:37

Hej Sarah

Jeg går i 2.G i Ishøj og vil gerne blive din penneven, så du MOSKE får lært det svære danske sprog.
Skriv din adresse til min Kandu-PostBox.

Mvh Izmir

Kommentar
Fra : sarah83

Dato : 11-04-08 13:18

hej Frieda
Jeg bor i danmark, jeg har lige fik opholdstilladelse, og jeg er iraker.
Jeg vil meget gerne at lære dansk, fordi jeg vil kommer hurtig på uddannelser.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-04-08 09:50

Hej Sarah

Tillykke med opholdstilladelsen og held og lykke med din tilværelse i Danmark.

Dansk er et svært sprog, men du skal nok få det lært.

jeg synes, det er et rigtigt godt forslag, at du prøver at komme i en gruppe, der laver noget, du interesserer dig for.

Hvad kan du lide at lave:
sport
male
danse
etc.?

Kommentar
Fra : sarah83

Dato : 14-05-08 20:30

hej Frieda
tak jeg er rigtig glad fordi jeg fik det.
jeg kan lige forskelig ting, danse, læse, shoping og går tur
men frieda hvor bor du? er du danske eller nej?