/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Mac eller PC?
Fra : Funambulist
Vist : 352 gange
17 point
Dato : 01-04-08 21:00

Jeg står og skal invistere i en ny bærbar, men er lidt i tvivl om hvilken...

Den skal primært bruges til studie, internet og tekst- og billedredigering.

Jeg er nogenlunde fortrolig med både mac og windows, men har et par spørgsmål:

Er det rigtigt at mac er mere driftssikker?
Får man ikke mere for pengene ved fx at købe en HP?

Hjælp modtages med kyshånd. På forhånd tak god aften.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-04-08 21:15

Jeg ved ikke, om du får mere for pengene ved at købe en HP, men du får mere for pengene ved at købe en PC.

Om det skal være en HP ved jeg ikke, men den ville IKKE være mit "første valg", snarere "sidste".

Hvis du spørger om - hvorfor - så er svaret 20 års erfaring.

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 01-04-08 21:36

Mac - helt klart!

Du får en maskine "med det hele" - dvs du skal ikke købe diverse opgraderingsudstyr.
Desuden er maskinen født med alt hvad du behøver af billed- og filmredigering samt musikstyring.

Og så får du en maskine, som kører afsted derud i årevis uden at larme som en traktor (studerende med Dell og Acer bliver meget upopulære efter et halvt års tid!).

Og - afhængig af hvor i landet du bor - vil du sikkert også få et solidt netværk af andre macbrugere, hvor du kan få svar indenfor de områder, du ikke i forvejen er sikker i.

Her i huset køres der både iMac og indtil flere MacBooks - sågar den datalogistuderende bruger Mac.

Så ingen tvivl her - og så husk lige at bruge Apples studierabat - hvadenten du køber på nettet eller hos Humac

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-04-08 04:14

Uden tvivl mac. der er en årsag til at Tele Danmark for mange år siden kun brugte MAC på kontorene. Jeg har en gemmel model af MAC. HAr kørt i 8 år med kun startproblemer 1 gang. Det kan windows ikke klare.
På en MAC er det meget nemt at installere programmer m.m.
Det er sket at office pakken med ny version kom ført til MAC på markedet.

hawaii7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-08 09:18

Men hvis jeg skulle købe en PC labtop - ville det blive en Zepto med Intel processor.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 02-04-08 13:59

Jeg har selv både Apple Mac (både laptop og desktop) og Windows PC. Men til alt seriøst arbejde fortrækker jeg Mac, Windows maskinen er stort set kun til spil hvor Mac'en ikke rigtigt kan være med. Men det er desværre rigtigt at Apples MacBook (pro) er forholdsmæssigt dyr i anskaffelse. Du kan jo finde funktionsdygtige Windows PC laptops helt nede omkring de 4.000,- kr. i indkøb incl. moms. og det for du altså ikke en MacBook for. Til gengæld holder en Mac en bedre brugtpris og har typisk også en længere "levetid" end de fleste bambus-PCere. Endelig er Apples styresystem, Mac OS X, langt mindre udsat for hacker- og virus-angreb end Microsoft Windows.

Kommentar
Fra : Funambulist

Dato : 02-04-08 15:10

Hej
Mange tak.
Jeg har besluttet mig for MacBook (ikke pro). Også pga. designet

Kommentar
Fra : ulf911

Dato : 26-05-08 17:54

Ja klart vælg en mac!!! Jeg har en, og jeg skifter aldrig tilbage til windows. Nogensinde!!! Den har sparet mig så meget tid og besvær!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 27-05-08 06:18

Dette spørgsmål bliver vel aldrig afsluttet.

Igen en af de mærkelige her på kandu!

- Ubesvarede 1
- Besvarede 2
- Annullerede 8
- Slettede 0
Ialt 11

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 27-05-08 23:17

Du har helt ret hawaii7, der findes nok ikke noget endegyldigt svar på dette spørgsmål.

Men vi kan så blot glædes over, at vi ikke har genoplevet tidligere tiders flamewars.