/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
kandu hjemmeside nede
Fra : solgaard
Vist : 382 gange
5 point
Dato : 26-02-03 19:37

Hej... c";)

Er det bare mig eller er denne side nede næsten hver dag...?
den var det i hvert fald i går eller forgårs og har været det rigtig lang tid i dag...?
jeg mener bare.. det er da p.... irriterende at få en mail hvor der står: "Spørgsmålet " ******* " i kategorien " ******** ",
som du abonnerer på, er nu endeligt besvaret.

Svaret vil være frit tilgængelig den næste time."

og så er hjemmesiden nede det halve af dagen og når de så endelig kommer op og køre igen så skal man f...... betale point
for at se det.. men ja...

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 15 point
Dato : 26-02-03 19:46

det er rigtigt den ER meget nede, og jeg synes også det er træls..

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-02-03 19:50

Hej Solgaard m.fl.!

Jeg kan kun give dig ret - s.... irreterende vi må håbe at Kandu snart får lidt bedre tjek på det

Jeg oplever også p.t. flere daglige nedbrud.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-02-03 19:51

Ditto

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 26-02-03 19:51

Det er virkelig træls, jeg har skrottet en hel del indlæg fordi det på grund af nedetid efterhånden stavlede sig og blev uoverkommeligt at læse.
Jeg vil håbe, at der kommer styr på det.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 26-02-03 19:52

Nu har de jo lige opgraderet serveren så den er hurtig, så det er nok for at vende brugerne til at oppe sig... når den sådan lige er oppe i et kvarter

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 26-02-03 21:08

Hej..
tak for svarene....! så er jeg ikke den eneste der er træt af det..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-02-03 21:17

Hej Solgaard m.fl.!

Selv tak!

Overvejer alternativer kunne måske være man skulle surfe lidt mere andre steder!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-02-03 21:49

Det er vel hvad der sker..... Det er jo heller ikke sådan at vi betaler penge for at bruge kandu, så hvis noget mislykkedes må det jo tage den tid det tager, de har vel ikke råd til at købe ekspert-bistand !!!!!

Man kan vel heller ikke formode at de har de nyeste servere osv.

hmmm......jow, jeg syntes også det er irriterende, meeeeen der er vel ikke noget at gøre

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 26-02-03 22:04

nej selvfølgelig er det gratis service og så kan man vel ikke tillade sig at brokke sig.. eller hvad..?

men synes da stadig at det er irriterende..!

Hvis siden er lavet på fritidsbasis har de jo sikkert også andet at lave men det er bare det at de har en service der gør at hvis man abonerer på et spørgsmål kan man læse det gratis inden en time men så er siden nede og så kan man ik.. og det er ikk noget med at jeg er hellig over mine points eller noget men alligevel..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-02-03 22:14

Jeg tror helt bestemt også folkene bag kandu syntes det er irriterende, alt andet ville være underligt. Og jeg tror bestemt de arbejder for at gøre det så godt som muligt.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 26-02-03 22:17

ja selvfølgelig..

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-02-03 01:51

Ja de kære point - afskaf dem dog og arbejd på alternativer som jeg tidligere har været inde på. Eks.v. via antal login der kan danne grundlag for deltagelse i månedens præmie

Og at man skal bruge point for at købe svar, er da en måde; men s.... irreterende også når man mange gange får et ubrugeligt svar eller nonsens m.m.

Når der så endvidere er en tidsfrist på 1 time hvor man kan se hvad spørgeren har accepteret som svar - og man ikke kan komme på Kandu p.g.a. nedbrud - ja så endnu mere irreterende

Lad det dog være gratis at se svar på et accepteret spørgsmål - eller i det mindste lad det være gratis at se accepterede spørgsmål der er accepteret inden for den sidste time ved et nedbrud hos Kandu.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 27-02-03 15:58

Hej..
Egentlig kan jeg godt forstå meningen med pointene for så skal man ligesom yde noget for at være med i lodtrækningen hvis man bare kunne være med ved at logge ind hver dag ville der jo være mange uden nogen som helst interesse i kandu som kunne vinde præmierne bare ved hurtigt lige at logge sig ind og så ellers foretage sig noget andet..
men i det at man skal give gode svar for at få dem accepteret er man jo nød til at bare at lave lidt for at være med i den lodtrækning.
men for min skyld kunne de da afskaffe både points og præmier ville da blive glad for at få en det er da ik det men det er da ikke derfor at jeg er her..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-02-03 15:42

Hey så kan jeg vidst godt lukke dette spørgsmål...
ved bare ik lige hvem pointene skal gå til så giver bare til den første som har svaret...

Mvh

Solgaard

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 28-02-03 15:43

Takker alle for svar....!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-02-03 16:13

Hej igen Solgaard m.fl!

M.h.t. til deltagelse i lodtrækning om månedens præmie hvor jeg nævner en anderledes måde for at vinde denne, mener jeg nu at dene burde laves om - jeg nævner eks. antal login; men selvfølgelig skal dette bearbejdes af Kandu - jeg mener selvfølgelig ikke, at man ubegrænset skal honoreres for antal logins; men der var da mange andre, der så ville få mere jævnlige muligheder for at vinde månedens præmie.

Som pointsystemet er p.t. - hænger det mig langt ud af halsen!

Fnidder, fnadder, kammerateri, griskhed, snyd, smålighed m.m. ville man have en mulighed for at undgå!

Bare nu her i de seneste dage, hvor man har på fornemmelse af point uddeles til dem man kender eller ? - fordi der ikke lige er en kommentar / svar som man bliver nødt til at acceptere.

Beløn dog de mennesker, der har givet og brugt tid på at hjælpe, i stedet for eks.v. at lade være med at acceptere en kommentar som et svar hvis det ikke lige har løst ens spørgsmål 100%.

Jeg mener, at når der er nogen, der prøver at hjælpe - ja så er de da også med til at finde frem til et svar, selvom det måske selv er spørgeren der selv senere finder svaret.

Jeg er en gang i mellem på Eksperten.dk; men dem har jeg afskrevet og bruger nødigt den side fordi der er endnu mere smålighed - alt for mange skriver, at de selv har fundet løsningen! ja og deciderede politibetjente brøster de sig også med - jeg vil nødig se at Kandu skal prøve at efterligne Eksperten.

Jeg selv, prøver at holde mig tilbage med at kommentere / svare for meget; men er der ingen der hjælper eller kommenterer, så prøver jeg for det meste at hjælpe; men desværre så sker det alt for ofte at spørgeren ikke selv melder tilbage.

Tja - det var bare lidt af mine tanker og meninger - flere kan i læse om i flere sprørsmål m.v. under emnet Kandu.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-02-03 16:24

Hej bjarne

ja selvfølgelig skal man give pointene til dem man synes har besvaret og hjulpet en mest på vej. Men det var jo ikke helt det jeg var ude efter da jeg skrev dette indlæg. Men snarere en debat hvor tit siden var nede. så hvis jeg kunne slettede jeg helst pointene men nogen skulle jeg jo give dem til.. og jeg kender ikke melander hvis det var mig du hentydede til overhovedet ikke.. jeg kan da måske godt se nu, at du er den der har brugt mest tid på emnet her men undskyld det de baner tænkte jeg slet ik i da jeg afsluttede spørgsmålet men mere på at det var begyndt at tynde ud med indlæg og derfor kunne det lige så godt blive gemt ned under besvaret.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-02-03 16:42

Hej Solgaard m.fl.!

Nej - du bestemmer selvfølgelig helt selv - årsagen til min lidt lange bemærkninger var din bemærkning om at du synes det var et dårligt alternativ med at basere lodtrækningen på antal login - det var det der lige var dråben

Jeg nævner normalt ikke navne før det bliver nødvendigt - fordi jeg mener man selv skal have en chanche for at ændre optræden

M.fl. kommer nok til at læse mit indlæg

Nu er vi jo i gruppen / emnet Kandu - og jo flere gange, jeg kan nævne mine synspunkter - ja så gør jeg det!

Og m.h.t. til at få pont - ja så igen igen og igen så synes jeg det er en forket måde som det foregår på p.t. - men jeg selv siger da ikke nej og vil da også gerne vinde månedens præmie (MEN DET SKAL GÅ ÆRLIGT TIL) - det er jo billigere end at købe den selv

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-02-03 17:16

Hej igen Solgaard m.fk!

Tja - jeg kan desværre ikke lade være med at give et glimrende eksempel på pointsystemets mangelfuldhed.

Jeg bør dog lige nævne at Kandu nu endelig her for nylig har sat max. på 500 point ved spørgsmål.

Men for lidt siden er der kommet et spørgsmål "Fejl under installation" og man kan få 433 point + 10 m.fl for at svare hurtigt samt evt. forhøjelser senere fra spørgeren.

For spørgeren er det meget meget vigtigt, at få hjælp her og nu, fordi det er en anden end den der selv normalt er bruger på PC'en. Men gu ved hvad den retmæssige ejer siger til en smadret maskine og måske ingen point tilbage hos Kandu, samt installation af programmer efter restore-backuppen.

Grunden til jeg nævner denne episode er, at der er nogen spørgere, der tror og forventer et svar i form af en doktorafhandling for et spørgsmål hvor man kan modtage mellem 10 og 50 point.

Ja så er dette her da helt ude af proportioner, og spørgsmålet burde ikke være startet med mere end 50-100 point som en start. Men samtidig betyder det jo også, at den der lige nu kan hjælpe og får accepteret en kommentarer - bare med denne ene besvarelse at have mange, gange flere muligheder for at vinde månedens præmie, end måske en bruger der har besvaret langt flere spørgsmål og sansynligvis brugt mange timer på at hjælpe.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-02-03 17:17

Hej Bjarne..
ja hvis det skulle baseres på antal login alene for så kunne alle og enhver vinde de præmier uden at yde noget..!

så kunne man lave noget med antal besvarede spørgsmål så er man også fri for at folk måske kun svarer på dem med mange point i enden.

men jeg ved det ik..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 01-03-03 11:36

1) hhmmmm....Jeg havde skrevet 5-6 linier, men de er slettet igen, dog vil jeg nævne ordet (som jeg ikke engang kan stave til )........ jalousi. Forstået på den måde at jeg nogen gange skriver en masse for 20 point.
2) De max 500 kom sidst der blev oprettet et 2000 points "vil-du-have-mine-point" spørgsmål......jeg skrev til kandu.dk og 20 minutter efter var det ordnet
3) Der er ikke de store mulighede for at lave pointsystemmet om så alle bliver glade. Jeg havde meget gerne set at de havde lavet så flere personer kunne lave formodet svar, og flere personer kunne få point

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 01-03-03 12:34

jaloux deeet ved jeg da ik om der er nogen der er. det tror jeg da ik. der er da mange der skriver meget lange og gode svar til få point.. det er bare alt det om
de point i andre indlæg så kunne man godt få den opfattelse at der var nogen som kun gik efter indlæg, med en høj point-fortjeneste.

men helt ærlig så længe der er nogen der stiller spørgsmål og der er nogen der svarer kan det så ik være ligemeget, hvor mange point der er på spil..? om det er 10 eller 2000. hvis folk ikke gider at være medlem mere så lad dem da stille et eller andet tåbeligt spørgsmål og så give pointene til den de synes har svaret bedst.. ligesom et indlæg jeg så tidligere hvor man skulle gætte hvor han/hun kom fra og så kunne man få hans/hendes point..