/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
slet denne mappe i vista???
Fra : Caine
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 01-04-08 12:02

Hej

kan du slette denne mappe i vista:
opret en mappe-->navngiv den ved at holde ALT-knappen nede og indtast 255 på numpad-->derefter kan du evt. skifte mappe ikon og finde et af dem som er gennemsigtige

Kan du slette denne mappe efter den er blevet renamet til et usynligt tegn(ikke Space)

/CaiNe

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-04-08 12:20

Hvad er den dybere mening med at gøre det?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-08 12:25

If you use this tip to rename a folder, you will not be able to rename the folder back using the right-click rename. I’m not sure why this is. What you’ll have to do is open a command prompt and change directory into the containing folder (For instance, the desktop folder), and run this command:

ren “Alt+255” “NewFolderName”

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-08 12:36

Det var ikke så svært
Ved ikke hvad det kan bruge til. Men måske man kan bruge det på filnavne også.
Alternativ skrivebeskyttelse.

Sletning omdbm filen i en
cmd prompt med komando
ren "holde ALT-knappen nede og indtast 255 " "nyt navn"
inden du trykker enter ser linien sådan ud

ren " " "nyt navn"

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 01-04-08 13:13

Jeg er med på at man kan bruge cmd...

Men jeg ved ikke hvorfor vista har denne fejl... Vista kan nemlig ikke slette mappen traditionelt, ved at bruge del-knappen. XP kan nemlig dette uden problemer. Så jeg kan kune kommme frem til at det må et bug i vista???

/CaiNe

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 01-04-08 13:29

at man skal via en cmd prompt er helt klart en bug...
Man skulle man man omdøbe til skjulte tegn - burde den også kunne omgøre samme handling (uden cmd prompt).
Så du har da helt ret.
vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : Caine

Dato : 02-04-08 08:04

thx Benjamin.Hansen.