/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Søge på pc
Fra : Nyx-x
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 01-04-08 00:41

Jeg har brug for at søge efter dokumenter på min maskine, jeg skriver dem i open office. Men problemet er at nogen af dem har jeg gemt, uden at ligge dem i den bestemte mappe jeg har oprettet. Med det resultat at jeg ikke kan finde dem igen.
Så spørgsmålet er kan jeg søge en bestemt filtype, Det er så dokumenter i oppen office i dette tilfælde?
Jeg har xp.

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-08 00:51

Jeg mener de hedder: .odt

Prøv at søge på det

Kommentar
Fra : zith

Dato : 01-04-08 09:03

du går bare ind i søge funktionen på din pc altså start menu og søg og så skriver du bare f.eks. (.filtype) og søg eller hvis du nu kan huske noget hvad du måske har skrevet i dokumenter så kan du også søge på det.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-04-08 11:14

Er det ikke lige som i word?
Så går du ind på word trykker på filer, så har du dem alle i en lang række.
Husk altid at navngive dine filer og mapper, ellers bliver de navngivet efter de første ord i dokumentet.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 01-04-08 12:17

Nyx-x
Din OpenOffice er sat op til, som udgngspunkt, at gemme i den mappe du kan finde ved at gå ind i menuens punkt:
Funktioner-Indstillinger-Office.org-Stier
Læs hvad der står udfor "Dokumenter". Her ligger formentlig dine "forsvundne dokumenter.

Dobbeltklik på Dokumenter og ret mappen til din "bestemte mappe".
Du vil herefter have "bestemte mappe" som udgangspunkt, næste gang du skal gemme et dokument.

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 01-04-08 19:09

Tak for svaret WinXPeter.
Du er simpelthen et geni. Jeg har skrevet lidt af hvert.Til forskellige opgaver. På et tidpunkt fik jeg det råd at jeg skulle gemme på den anden del af mit drev,pga pladsmangel på det første. Drevet er delt op i to. Men så gik der ged i den. Da jeg ikke oprettede en mappe og samlede alt der, af oppen office-dokumenter, med det samme. Det må jeg så igang med nu.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 01-04-08 20:03

Selv tak

Godt du fandt dem.